Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Slapend ’zaakje’.

krommenek
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 okt 2005 00:49

krommenek 19 mar 2006 23:02

hoi,
Even een vraag aan de ervaringsrijke toerders:
Als ik zo'n 45 minuten gefietst heb, krijg ik een gevoel zo van dat mijn hele za(a)kje in slaap is gesuderd . Ik heb hier in het begin dat ik mijn fiets had helemaal geen last van gehad. Weet iemand waar dit aan ligt? Ben ik te zwaar vor dit zadel? (ik weeg 96 Kg ).
Kan het daarom zijn dat de mij zadel te ver doorzakt als ik er op zit. Ik zit op een 'IKE' zadel. (zie fot, die van mij is dan geheel zwart).Kun je een zadel strakker spannen zodat het minder ver doorzakt?

Als mijn zadel versleten is wat is dan een goed zadel, ik weet dat dit natuurlijk erg persoonlijk is, maar er zal vast een zadel zijn wat veel verkocht is en waar veel mensen met plezier en goed op zitten.
Ik hoor het wel,
Gr. Eric
---- Think ahead, Cycling forward. ----

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 20 mar 2006 03:56

Als je de zoekfunctie in dit forum gebruikt, met als trefwoord "penis" vindt je al wat informatie.
Als ik naar de foto van je fiets kijk, valt mij op dat je zadel wel wat doorgezakt lijkt. (what´s in a name..)
 
Ik kan me voorstellen dat dit doorzakken erger wordt als je op je zadel plaats neemt. klopt dit?
O.ja. Ik weeg hetzelfde als jij, maar denk niet dat dit probleem met je gewicht te maken heeft. Eerder in de combinatie van zitpositie en zadeluitvoering
 
 
 
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 mar 2006 15:07

Het zadel op het plaatje is er een van het goedkopere soort (eigen merk van Merida toch) en dat houdt vaak in dat er wel vulling in zit, maar dat dat schuimrubber vaak zo zacht is dat het helemaal doorzakt en je alsnog op het harde gedeelte zit.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

krommenek
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 okt 2005 00:49

krommenek 05 apr 2006 00:01

Heren, dames,
Ben naar de winkel geweest en schrok me het apelazerus, wat zijn die K*T zadels duur . Mij werdt een San Marco van 69 euro aangeraden, maar beter zou nog de Selle Italia Filte of de Arione van Fizik zijn. De laatse was het duurst, 105 Euro en de Flite 97 Euro, tering..........
Dus ben op marktplaats gaan struinen en ben voor 4 tientjes tegen een hele mooie, zo goed als nieuwe, Selle Iatlia SIGNO aangelopen.

Deze vijdag jl opgehaald en op de fiets gezet. Wat is deze hard zeg!!! Dus zondag mijn eerste lange rit van 120 km gemaakt op dit zadel.
Mijn kontje deed wel wat pijn op het einde, maar een slapende Z*K heb ik NIET gehad. YES YES.   Nu nog even wennen aan de hardheid, maar dat zal wel goed komen naar mate ik meer km's op dit zadel gezeten heb.Of blijft die pijn zo ?
Groeten
Eric.
---- Think ahead, Cycling forward. ----

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 05 apr 2006 00:25

Quoten: Origineel geplaatst door krommenek op 04 April 2006


Heren, dames,
Ben naar de winkel geweest en schrok me het apelazerus, wat zijn die K*T zadels duur . Mij werdt een San Marco van 69 euro aangeraden, maar beter zou nog de Selle Italia Filte of de Arione van Fizik zijn. De laatse was het duurst, 105 Euro en de Flite 97 Euro, tering..........
Dus ben op marktplaats gaan struinen en ben voor 4 tientjes tegen een hele mooie, zo goed als nieuwe, Selle Iatlia SIGNO aangelopen.

Deze vijdag jl opgehaald en op de fiets gezet. Wat is deze hard zeg!!! Dus zondag mijn eerste lange rit van 120 km gemaakt op dit zadel.
Mijn kontje deed wel wat pijn op het einde, maar een slapende Z*K heb ik NIET gehad. YES YES.   Nu nog even wennen aan de hardheid, maar dat zal wel goed komen naar mate ik meer km's op dit zadel gezeten heb.Of blijft die pijn zo ?
Groeten
Eric.


Nu nog even investeren in een broek met goede zeem, en dan gaat het nog beter.
dreamplus

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 06 apr 2006 00:18

Als ik zo'n 45 minuten gefietst heb, krijg ik een gevoel zo van dat mijn hele za(a)kje in slaap is gesuderd
wekker meenemen?
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 06 apr 2006 02:28

Een slapend zaakje? Dan moet je af en toe even op de pedalen gaan staan en wakker schudden die boel! Je kan er anders ook wel eens ff op slaan. Gewoon onderweg ff een flinke klap erop geven, dan zal je zie dat ie vanzelf weer wakker wordt.
 

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 07 apr 2006 02:46

Krommenek, is je zaakje nou al wakker? Je weet het he, gewoon even een flinke pets erop geven en je kunt weer verder. Mocht je de AGR rijden en je zaakje valt in slaap, dan mag je altijd mij erbij halen. Ik sla de boel met liefde even voor je wakker

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 08 apr 2006 02:01

 
Had ook last van slapende onderdelen.... sinds 3 weken dit zadel gekocht.. mocht van de fm 2 testen, koos uiteindelijk voor de Selle Italia slr  kostte me wel 71,- Euries..!! ,wat nog wel meeviel zeiden de kenners,  maar ik ben er bijzonder blij mee!! De zit is iets harder dan de oude, maar dat went gauw genoeg, maar de druk in het midden waardoor het slaapverschijnsel optreed is helemaal weg!!
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Plaats reactie