Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Garmin EDGE 305?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 11 aug 2006 20:19

Iemand al ervaring met dit toestel?
Lijkt me de overteffende trap van de HAC4 (Hartslag, cadans, snelheid, hoogte + GPS tracking, wedstrijden rijden tegen jezelf via GPS) en is volgens spec ook nog lichter ook dan een Hac4.

Click hier voor meer info

Of hier
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 11 aug 2006 21:03

Dit is meer een gadget voor toerders / fietstoeristen, ken een jongen die een Garmin heeft helaas levertie wat vertraging op met snelheidaangeving in wedstrijd gebruik

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 aug 2006 02:52

Wat boeit snelheid in wedstrijden? Afgelegde afstand is toch zoveel interessanter volgens mij, en om daar nu een GPS voor te gebruiken lijkt me een gevalletje over-kill.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 12 aug 2006 10:52

kijk eens op forum.gps.nl.

ik ben er nog nooit een in het echt tegen gekomen. Dus ervaring heb er niet mee.
Als ie gaar is kom ik terug

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 12 aug 2006 16:53

Ik vond op dit belgische mountainbike forum heel veel info en praktijk ervaringen. De volgende opties wil ik even vermelden omdat ik denk dat die voor meerdere mensen interessant kunnen zijn:
- de virtuele tegenstander: dit is vergelijkbaar met de hac 4. Nij de Hac4 kun je een vorige gereden trainingsronde oproepen (op datum en tijd en slecht een beperkt aantal rondes) en het display laat je dan tijdens het fietsen zien hoeveel seconden je voor of achterligt op op de vorige route. Op de garmin kun je veel meer gereden routes opslaan en een naam geven. Die route kun je vervolgens opvragen en vergelijken, het vergelijk wordt zowel grafisch met hoogte profiel als met tijdsindicatie weergegeven. Dit is vergelijkbaar met de functie vergelijk - route in de cyclotrainer software met als verschil dat je dit real time tijdens het fietsen kunt zien. De Garmin houdt ook bij of je qua geografische positie afwijkt van de ronde waarmee je je wedstrijdje hebt.
- Er zit een enkel apparaat op de achterbrug welk zowel de pedaalfrequentie als de wielsnelhied draadloos doorstuurt naar de Edge. (2 magneetjes dus) Daarnaast wordt de wielomtrek automatisch gecalibreert door de wielsnelheid met de GPS snelheid te vergelijken.
- Routes van bijvoorbeeld GPS routes.nl kun je (via een hulpprogramma) uploaden op je Fietscomputer en vervolgens volgen.
Niets van deze functies heb je natuurlijk echt nodig maar het lijkt toch wel een heel compleet toestel en leuk speelgoed. Ik maak me alleen nog zorgen dat ik het apparaat toch nog te groot ga vinden.
 
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 15 aug 2006 00:20

Ik heb zojuist een video demonstratie van het apparaat gevonden:

Algemeene info
Scherm instellingen
Virtuele tegenstander
Installatie
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 aug 2006 01:06

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 11 Augustus 2006

Dit is meer een gadget voor toerders / fietstoeristen, ken een jongen die een Garmin heeft helaas levertie wat vertraging op met snelheidaangeving in wedstrijd gebruik


Leg dat maar aan Dave Zabriskie uit!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 15 aug 2006 16:21

Als het bij Dave wat vetraging oplevert dan kan ik daar mee leven, hij fiets een stukje harder dan mij schat ik zo in.
Bedankt voor de foto,  de grootte valt me alleszins mee.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 aug 2006 14:43

Ik heb het apparaat (Edge 305 met HR en CAD) aangeschaft en de eerste indruk is heel goed.  Er zitten ook "electronische coach" functies in en die heb ik wel nodig.
Ook leuk is de verbinding die je kunt maken met www.motionbased.com je kunt hier al je training bijhouden inclusief alle gegevens.
 
Kijk eens naar de zaterdagtocht van mijn tourclub
http://trail.motionbased.com/trail/invi ... ue=1227727
Je kunt daar route, hoogteprofiel en alle details zien en je kunt vanaf die link ook nog op het kaartje direct naar google earth door clicken en de route navliegen. 
Afbeelding

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 21 aug 2006 12:07

Oei, wel erg mooi speelgoed. Bedankt voor de inzage. Waar zit overigens de weergave van de cadans? Als je ooit probeert een van te voren geplande route te fietsen ben in zeer benieuwd naar je ervaringen (wil er ook een beetje mee kunnen navigeren). Fiets je overigens altijd zo intensief?
*Ik zie net dat op het motionbased forum overigens al druk wordt gediscusseerd over de navigatiemogelijkheid.
 

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 22 aug 2006 00:52

Quoten: Origineel geplaatst door 6:13 Freak op 21 Augustus 2006


Fiets je overigens altijd zo intensief?




Tja, het is een van de tochten met de meeste hoogte meters in onze club. En als je dan met 92 kilo die mannetjes tussen de 65 en 75 kilo moet bijhouden dan kom je soms op een wat hogere hartslag uit.  Maar ik heb ook nog niet alles goed ingesteld.
Cadans kan ik op motionbased niet vinden, ik zie het wel op de trainingcenter software. Dit is trouwens grafisch niet zo een fraai plaatje omdat telkens als je trappers even stilhoud de curve helemaal naar bendeden gaat. Beter zou zijn om een gemiddelde van de laatste 20 seconden op te nemen in de grafiek, dan wordt het wat rustiger.
Ik ga volgend weekend proberen te navigeren, ik zit momenteel helaas voor mijn werk in het buitenland en moet het met de hometrainer in de fitness ruimte van het hotel doen.
Afbeelding

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 22 aug 2006 15:59

Ik vind het steeds mooier worden. Als je de route via Google Earth bekijkt heb je in het zuiden bovendien nog het voordeel dat een groot deel al gedetailleerd wordt weergegeven. Ik zie je bijna rijden!.

Plaats reactie