Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

GPS: Garmin EDGE 350

petrel
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 aug 2006 11:26

petrel 08 nov 2006 23:05

Zo, en ik heb dus een Garmin EDGE 350 CAD+HR.
Zijn er nog meer enthousiastelingen?
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 09 nov 2006 14:06

Ik heb er ook een sinds 3 maanden. Moest de eerste terugsturen omdat de batterij al na 6 uur leeg was (ipv de gespecificeerde 12 uur). Heb wel een nieuwe gekregen, dus de service was niet slecht, maar deze gaat ook maar tot 10 uur.
Verder een mooi apparaat, handig, alles in 1.
Hoe lang houdt jouw batterij het vol? Zou ik wel willen weten want ik twijfel nog of ik deze ook weer terug ga sturen. 10 uur ipv 12 uur vind ik nogal een verschil.
Afbeelding

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 09 nov 2006 18:10

De mijne heeft 11 uur gewerkt tijdens LBL 2006 , hierdoor de laatste 25 minuten van de registratie gemist. Dit was het langst wat ik hem voor gebruikt heb.

Ik heb wel geleerd hem de dag van te voren geheel te laden en ruim voor vertrek hem nog aan de oplader te hangen , om zo te kunnen nog eens te checken dat ie volgeladen is.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

petrel
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 aug 2006 11:26

petrel 09 nov 2006 20:21

Voor Soloist: Ik heb geen idee hoe lang de accu meegaat en of er condities zijn waardoor deze het langer of korter zou volhouden. Ik denk bijvoorbeeld aan de (buiten)temperatuur, aantal actieve functies
(cadans en/of HR)enzovoort.Hiervoor heb ik het apparaat nog niet voldoende gebruikt.
Ik heb wél begrepen dat er iemand is die de accu van een IPOD (of soortgelijke MP3 speler) aan zijn Garmin GPS heeft gehangen om zodoende extra accu capaciteit te verkrijgen.De aansluiting schijnt hetzelfde te zijn.
Alleen komt hier dan weer weleen stukje huisvlijt om de hoek kijken.
Als ik iets zinnigs kan zeggen over mijn gebruiksduur zal ik het laten weten
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard

jodokuskwak
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2005 22:06

jodokuskwak 09 nov 2006 20:54

Zie voor een forum over de EDGE305 http://forums.motionbased.com/smf/index.php?board=55.0
Verder gebruik ik nog het Sporttracks programma. Dit is veel beter dan het TrainigsCenter programma van Garmin.Sporttracks is freeware.Zie http://sporttracks.zonefivesoftware.com/Discussion/

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 09 nov 2006 23:16

Quoten: Origineel geplaatst door jodokus kwak op 09 November 2006


Zie voor een forum over de EDGE305 http://forums.motionbased.com/smf/index.php?board=55.0
Verder gebruik ik nog het Sporttracks programma. Dit is veel beter dan het TrainigsCenter programma van Garmin.Sporttracks is freeware.Zie http://sporttracks.zonefivesoftware.com/Discussion/

Bedankt voor de link. Ga eens checken of het wat is...
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 09 nov 2006 23:51

Zowel ik als Dave Zabrisky zijn enthousiastelingen

Maar de batterij van de cadanssensor heb ik vorige week al moetne vervangen, dat was onverwacht snel.
Afbeelding

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 10 nov 2006 07:42

Ik moet de batterij van de HSband gaan vervangen , die hield ermee op in De Rips marathon. Gelukkig kun je die zelf vervangen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 12 nov 2006 02:26

Heb gisteren ook de batterij van de cadanssensor moeten vervangen. Dit na 8 ritten... Moet er wel bij zeggen dat de cadanssensor ook op mijn fiets zit tijdens mijn tacx-sessies. Maar gebruik het ding alles bij elkaar toch slechts 2 maanden.
Afbeelding

petrel
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 aug 2006 11:26

petrel 12 nov 2006 09:25

Het zou mij niet verbazen dat de batterijen die bij de assemblage gebruikt worden, alleen tot doel dienen om de apparatuur te testen. Ik heb ooit een horloge aangeschaft waarin dit zelfde was vermeld in de manual.
Batterijduur is volgens mij pas redelijk te bepalen bij een zelf aangeschafte batterij met einddatum op de verpakking.
O,Ja Dit probleem komt trouwens ook voor op het engelstalig forum. Alleen daar had iemand toevallig zijn cadansmagneet (en daarmee dus zijn pedaal) voor de sensor gezet toen hij zijn fiets wegzette na een ritje. Het reedcontactje blijft dan gesloten, zodat het aannemelijk is dat de cadanssensor geativeerd blijft. 
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 13 nov 2006 10:19

Quote: Origineel geplaatst door soloist op 09 November 2006
Ik heb er ook een sinds 3 maanden. Moest de eerste terugsturen omdat de batterij al na 6 uur leeg was (ipv de gespecificeerde 12 uur). Heb wel een nieuwe gekregen, dus de service was niet slecht, maar deze gaat ook maar tot 10 uur.
Verder een mooi apparaat, handig, alles in 1.
Hoe lang houdt jouw batterij het vol? Zou ik wel willen weten want ik twijfel nog of ik deze ook weer terug ga sturen. 10 uur ipv 12 uur vind ik nogal een verschil.


Er staat dat dit ding tót 12 uur kan werken op één setje batterijen. Tenminste dat staat op gps.nl

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 13 nov 2006 13:20

Quote: Origineel geplaatst door alstro op 13 November 2006
Quote: Origineel geplaatst door soloist op 09 November 2006
Ik heb er ook een sinds 3 maanden. Moest de eerste terugsturen omdat de batterij al na 6 uur leeg was (ipv de gespecificeerde 12 uur). Heb wel een nieuwe gekregen, dus de service was niet slecht, maar deze gaat ook maar tot 10 uur.
Verder een mooi apparaat, handig, alles in 1.
Hoe lang houdt jouw batterij het vol? Zou ik wel willen weten want ik twijfel nog of ik deze ook weer terug ga sturen. 10 uur ipv 12 uur vind ik nogal een verschil.




Er staat dat dit ding tót 12 uur kan werken op één setje batterijen. Tenminste dat staat op gps.nl



Zoals steeds bij Garmin is dat onder optimale omstandigheden zoals je dus nooit tegenkomt. 10 Uur is al heel mooi.

Plaats reactie