Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

GPS: Garmin EDGE 350

petrel
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 aug 2006 11:26

petrel 03 dec 2006 21:39

Quote: Origineel geplaatst door race1d op 03 December 2006
Hebben jullie ook ervaring met de Edge voor gebruik in het bos, om gps-routes na te fietsen op de mountainbike? Ik heb begrepen dat het wel een tussenstap vergt om de tracks over te zetten op het apparaat, maar is het daarna bruikbaar? Kan je echt zien welk paadje je in moet?

Ik zit er over te denken er eentje aan te schaffen, maar dan wil ik hem ook echt als GPS kunnen gebruiken en niet alleen als fancy fietscomputer.


't is een wannahave hoor, zelfs als je hem niet eens aan hebt staan...hi
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 17 dec 2006 11:38

Beetje laat , maar dank voor jullie reacties!
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

klaask
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2007 01:01

klaask 11 feb 2007 01:07

IK heb er ook lang over gedacht om een Edge te kopen, maar....
Wie wil er nu een fietscomputer waarvan de accu na 10 uur al weer leeg is?? Heeft Garmin nog nooit van Amstel Gold Race gehoord, de JanJansen classic, of van de Marmot, of de elfstedentocht???
Een ander groot nadeel vindt ik toch ook dat er geen odometer op zit, zodat je voor je week/maand/jaartotaal bent aangewezen op een extra fietscomputer.
Jammer, jammer.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 11 feb 2007 03:03

Quoten: Origineel geplaatst door klaask op 11 Februari 2007


IK heb er ook lang over gedacht om een Edge te kopen, maar....
Wie wil er nu een fietscomputer waarvan de accu na 10 uur al weer leeg is?? Heeft Garmin nog nooit van Amstel Gold Race gehoord, de JanJansen classic, of van de Marmot, of de elfstedentocht???
Een ander groot nadeel vindt ik toch ook dat er geen odometer op zit, zodat je voor je week/maand/jaartotaal bent aangewezen op een extra fietscomputer.
Jammer, jammer.


Tja, 10 uur... Misschien ging Garmin ervan uit dat alleen snelle gasten de Edge zouden kopen?
Maar inderdaad, dat is wel een minpunt. Met wat freubelen is daar wel een oplossing voor te bedenken maar ikzelf baal daar ook wel van: als ik ooit de Marmotte ga rijden zal ik hem vrees ik ook niet binnen 10 uur rijden...
Wat je opmerking over die odometer betreft. Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je kunt wel degelijk totalen op je Garmin bijhouden. Er is een aparte optie in het menu waarin je dat kunt oproepen.
En helemaal makkelijk wordt het als je je gegevens inleest in de bijgeleverde Trainingscentre-software. Totalen per week, maand, jaar, wat je maar wilt...Dus jammer, jammer wordt 1x jammer...
Afbeelding

otto8
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 aug 2004 13:34

otto8 12 feb 2007 00:26

Vraag: je programmeert een route en je komt bij een wegomleiding. Helpt de Edge je weer op de juiste route te komen? Je ziet immers geen kaart en kunt dus niet zelf een alternatieve route zoeken.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 12 feb 2007 14:07

Quote: Origineel geplaatst door otto8 op 11 Februari 2007
Vraag: je programmeert een route en je komt bij een wegomleiding. Helpt de Edge je weer op de juiste route te komen? Je ziet immers geen kaart en kunt dus niet zelf een alternatieve route zoeken.

Nee...
Afbeelding

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 12 feb 2007 15:55

Quoten: Origineel geplaatst door soloist op 12 Februari 2007


Quote: Origineel geplaatst door otto8 op 11 Februari 2007

Vraag: je programmeert een route en je komt bij een wegomleiding. Helpt de Edge je weer op de juiste route te komen? Je ziet immers geen kaart en kunt dus niet zelf een alternatieve route zoeken.

Nee...

Je ziet wel de ingeplande route, en je kan (heel ver) uitzoomen om die ook in beeld te houden. Met een beetje gezond verstand kom je dan terug op de route. En dankzij de Edge wéét je dan ook wanneer je weer op route bent.
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

jesper
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2006 19:25

jesper 21 feb 2007 19:08

Hoe nauwkeurig is de hoogtemeter van de Edge? Welke gegevens kan hij allemaal op het schermpje laten zien?
Hier mijn verlanglijstje:- actuele hoogte- afgelegde hoogtemeters- actuele stijgingspercentage ()Kun je later, met de software, ook het stijgingspercentage per helling zien?

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 22 feb 2007 14:04

Heb hier in het andere topic al op geantwoord...
Afbeelding

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 05 mar 2007 12:03

Quoten: Origineel geplaatst door soloist op 13 November 2006

Inderdaad staat in de handleiding ook 12 uur "under typical conditions". Wat dat precies inhoudt kun je je afvragen, maar "optimale omstandigheden" is hier iig geen juiste vertaling van, maar ik denk dat ze dat er inderdaad vaak wel mee bedoelen.Hoe dan ook, de batterij was al na 10 uur leeg terwijl ik de Edge geeneens gebruikte. Had hem gewoon ingeschakeld op tafel gelegd om eens te zien hoelang hij het zou volhouden. Als dat geen optimale omstandigheden zijn...


Hier heb ik een mogelijke oplossing geplaatst voor het batterijprobleem. Even kort het bericht voor diegene die (nog) niet op het andere forum actief zijn:

Na heel lang zoeken, heb ik eindelijk een (hoop ik) goede oplossing gevonden om de levensduur van de batterij van de Edge 305 te verlengen: de Gear4 PocketPower. Het is een klein apparaatje met 4 oplaadbare AAA-batterijen en een USB-poort, die je aan de Edge kan koppelen. Met hoeveel uren je de levensduur kan verlengen, weet ik uiteraard nog niet, maar ik schat in verdrie- of verviervoudigen (de ingebouwde accu is gelijk aan één AAA-batterij, volgens Notter) dus dat moet voldoende zijn om een hele lange tocht te voltooien. Meer info bij Pixmania.nl. Kost € 23,= + € 6,90 verzendkosten. Ook nog heel betaalbaar. Apparaatje kan elk apparaat wat opgeladen moet worden via USB (dus ook veel mobieltjes!) opladen. Werkt ook andersom: hij kan ook de vier (bijgeleverde) AAA-batterijen opladen via de USB-poort, misschien handig als je een digitale camera hebt? Oh ja, zit ook nog een redelijk fel lampje in. Het voelt solide aan. Nu nog bedenken hoe ik het een beetje knap aan mijn fiets kan bevestigen. Misschien zoiets? Nog even een zelfgemaakte foto, met als grootte-indicatie zo'n stift om Cd's te beschrijven:  
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 mar 2007 22:08

Met een beetje handigheid kan het heel goedkoop:
 
http://www.bradculberson.com/blog/?itemid=107
 
Afbeelding

like2bike
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 nov 2006 12:16

like2bike 11 mar 2007 22:00

Hi Bikers!

Heb inderdaad ook even geknutseld! En het werkt goed, usb en batterij aan elkaar plakken en hup stroom voldoende voor lange tochten.

Garmin een levensduur van de batterij 10 uur kan echt niet!

Pepijn
Like2Bike
http://pepijnvandenbeemt.blogse.nl/

Plaats reactie