Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

GPS: Garmin EDGE 350

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 13 nov 2006 14:12

Inderdaad staat in de handleiding ook 12 uur "under typical conditions". Wat dat precies inhoudt kun je je afvragen, maar "optimale omstandigheden" is hier iig geen juiste vertaling van, maar ik denk dat ze dat er inderdaad vaak wel mee bedoelen.
Hoe dan ook, de batterij was al na 10 uur leeg terwijl ik de Edge geeneens gebruikte. Had hem gewoon ingeschakeld op tafel gelegd om eens te zien hoelang hij het zou volhouden. Als dat geen optimale omstandigheden zijn...
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 13 nov 2006 14:42

Quoten: Origineel geplaatst door soloist op 13 November 2006

Inderdaad staat in de handleiding ook 12 uur "under typical conditions". Wat dat precies inhoudt kun je je afvragen, maar "optimale omstandigheden" is hier iig geen juiste vertaling van, maar ik denk dat ze dat er inderdaad vaak wel mee bedoelen.Hoe dan ook, de batterij was al na 10 uur leeg terwijl ik de Edge geeneens gebruikte. Had hem gewoon ingeschakeld op tafel gelegd om eens te zien hoelang hij het zou volhouden. Als dat geen optimale omstandigheden zijn...


Stond die tafel binnen og buiten?  Dat maakt nogal verschil: als je geen GPS ontvangst hebt (binnen) dan zit hij onnodig te zoeken en trekt hij de batterij leeg. Zou je GPS ontvangst uitschakelen dan kan hij tot 30 uur met een lading doen.
Daarnaast is heeft de omgevingstemperatuur een sterke invloed op de accu capaciteit. Ik denk dat garmin van een temperatuur van ongeveer 20 graden uitgaat. Wordt het warmer, dan gaat de batterij NIET langer mee, wordt het kouder dan gaat de batterij wel korter mee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 14 nov 2006 14:15

Stond wel binnen ja. Hij was inderdaad wel steeds aan het zoeken naar satellieten. Klinkt wel logisch dat dat veel energie kost, maar aan de andere kant, tijdens stilliggen hoeven er geen berekeningen voor hartslag/snelheid/cadans enz. uitgevoerd te worden, dus ik denk dat e.e.a. wel tegen elkaar wegvalt. Maar ik zal het eens proberen buiten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 nov 2006 18:36

Die berekeningen kosten je echt niets van je batterijtijd. Je batterij loopt bijna alleen maar leeg door de GPS en het LCD scherm (met achtergrond verlichting?).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hergen
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2006 17:22

hergen 24 nov 2006 15:47

Heb de egde nu ook al een aantal ritjes gebruikt en ben echt zeer tevreden. Met name wanneer je, je gegevens achteraf upload naar motionbased zijn de mogelijkheden bijna eindeloos. Daarnaast is is het scherm erg overzichtelijk en met name het feit dat je zelf kunt instellen hoeveel informatie je op welk punt wil laten weergeven maakt het apparaat erg veelzijdig. WIl binnenkort eens gaan proberen een rondje van anderen in te laden en te kijken hoe de navigatie op die manier gaat. Als het goed is moet je dan vrij makkelijk een rondje van andere personen kunnen fietsen en met name kunnen vergelijken. Kun je virtueel tegen elkaar gaan racen
🚴

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 25 nov 2006 13:11

Quoten: Origineel geplaatst door hergen op 24 November 2006


Heb de egde nu ook al een aantal ritjes gebruikt en ben echt zeer tevreden. Met name wanneer je, je gegevens achteraf upload naar motionbased zijn de mogelijkheden bijna eindeloos. Daarnaast is is het scherm erg overzichtelijk en met name het feit dat je zelf kunt instellen hoeveel informatie je op welk punt wil laten weergeven maakt het apparaat erg veelzijdig. WIl binnenkort eens gaan proberen een rondje van anderen in te laden en te kijken hoe de navigatie op die manier gaat. Als het goed is moet je dan vrij makkelijk een rondje van andere personen kunnen fietsen en met name kunnen vergelijken. Kun je virtueel tegen elkaar gaan racen


Er zijn ook tools beschikbaar waardoor je zelf in Mapsourse een route kunt plannen en deze naar een course converteren. je kunt dan opgeven welke je gemiddelde snelheid je wil rijden. Alleen bij ons (in Limburg) kan dat rare effecten oplevern. Op het vlakke loop je makkelijk uit op je virtuele tegenstander en bergop komt hij je met een rotvaart voorbij.
Met de course converter (gpx2crs) worden ook automatisch icoontjes gegenereerd bij afslagen. Je ziet dan dus een pijltje linksaf of rechtsaf zodra je op een kruising komt.
 
Afbeelding

hergen
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2006 17:22

hergen 28 nov 2006 10:43

ik krijg alleen die mapsource software van garmin niet aan de praat?? Dus dat is me nog niet gelukt. Waar heb je dat omvorm programma voor de way points vandaan dan?
🚴

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 28 nov 2006 14:32

Quote: Origineel geplaatst door ericpeters op 25 November 2006
Er zijn ook tools beschikbaar waardoor je zelf in Mapsourse een route kunt plannen en deze naar een course converteren. je kunt dan opgeven welke je gemiddelde snelheid je wil rijden. Alleen bij ons (in Limburg) kan dat rare effecten oplevern. Op het vlakke loop je makkelijk uit op je virtuele tegenstander en bergop komt hij je met een rotvaart voorbij.Met de course converter (gpx2crs) worden ook automatisch icoontjes gegenereerd bij afslagen. Je ziet dan dus een pijltje linksaf of rechtsaf zodra je op een kruising komt.



@ericpeters:
Ik heb gemerkt dat als ik course vanuit Garmin Trainingcentre upload naar mijn Edge305, dat de Virtual Partner niet goed werkt. Soms is deze na 5 minuten al gefinished... Het werkt wel goed als ik een rit in mijn Edge laat staan en deze dan later gebruik als Virtual Partner.
Als jij een rit in Mapsource maakt, laad je hem dan in in Trainingscentre voordat je hem upload naar de Edge of kan dat ook nog anders?
En ben ik de enige met een onwillige Virtual partner?
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 02 dec 2006 01:20

Ik zit momenteel in het buitenland en kan het niet een, twee, drie opzoeken.
 
maar ik gebruik:
mapsource voor de route te plannen, zorg dat de route begint waar jij ook begint.
wingdb http://www.gps-info.nl/programs/WinGDB11.zip  (ik geloof om de route in een track om te zetten, die moet je dan als GPX opslaan)
gpx2crs: om de track in een crs om te zetten en hier kun je dan de gemiddelde snelheid opgeven waarmee je wilt rijden en ook de parameters ingeven waarvoor waypoints moeten worden gegenereerd.
op het motionbased forum is meer info te vinden:
over gpx2crs http://forums.motionbased.com/smf/index ... pic=2088.0
en over de procedures:
http://forums.motionbased.com/smf/index ... pic=3423.0
Afbeelding

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 03 dec 2006 04:39

Bedankt Eric. Zal het allemaal eens bekijken..
Afbeelding

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 03 dec 2006 20:51

Hebben jullie ook ervaring met de Edge voor gebruik in het bos, om gps-routes na te fietsen op de mountainbike? Ik heb begrepen dat het wel een tussenstap vergt om de tracks over te zetten op het apparaat, maar is het daarna bruikbaar? Kan je echt zien welk paadje je in moet?

Ik zit er over te denken er eentje aan te schaffen, maar dan wil ik hem ook echt als GPS kunnen gebruiken en niet alleen als fancy fietscomputer.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 03 dec 2006 21:33

Gaat zeker lukken, kijk maar eens in het dagboek op mijn site. Ik heb een tweetal maanden terug via www.gpstracks.nl de drie mountainbikeroutes gedownload die ik wilde rijden, en die mbv Mapsource aan elkaar geknoopt en overgepompt naar de Edge.
Tot op de meter nauwkeurig, bij elke afslag.
 
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

Plaats reactie