Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Specialized Toupe Saddle

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 apr 2007 11:25

Gister 150 km gereden en vrijdag nog eens 85. Ik moet zeggen dat de bevindingen nog altijd positief zijn. Zadel goed, is hard maar ik kreeg absoluut geen zadelpijn o.i.d. Het blijft natuurlijk persoonlijk hè een zadel....

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 02 apr 2007 14:07

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 01 April 2007

Gister 150 km gereden en vrijdag nog eens 85. Ik moet zeggen dat de bevindingen nog altijd positief zijn. Zadel goed, is hard maar ik kreeg absoluut geen zadelpijn o.i.d. Het blijft natuurlijk persoonlijk hè een zadel....


heb gisteren 160 km gereden op een toupé, 130 mm. Voor het eerst voel ik mijn zitbotjes, normaal had ik meer last van mijn kruis. Eigenlijk heb ik nu de klassieke zadelpijn, waarvan ik verwacht dat dat even wennen is en dan is het helemaal goed.
Prima  zadel dus , juist door de flex erin helemaal goed, moet het puntje nog een heel klein tikkie omhoog zetten t.o.v. de huidige stand..
na een paar honderd km zal ik nog eens mijn bevindingen laten weten.
voor nu:  hard waar het hadr moet zijn, zacht daar waar het mag !

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 02 apr 2007 17:40

@SpEric en anderen met een Toupé.
Rijden jullie met de 'gewone' Toupé of met de Toupé Gel uitvoering?
Ben zelf ook hard aan 't nadenken om een witte toupe aan te schaffen ter vervanging van mijn huidige Specialized Avatar. Zit sterk aan de Gel uitvoering te denken, maar wil graag wat ervaringen weten van beide zadels. Qua zadel weet ik dat de BG zadels van Specialized mij goed bevallen, nu dus alleen nog even kiezen voor de gewone of de geluitvoering!
You can never be too Specialized

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 apr 2007 18:25

Ik rij met de gewone (130 mm).

Net mijn eerste niet-Assos rit achter de rug. Ook met een Vermarc broek bevalt 't zadel voorlopig gewoon zeer goed.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 02 apr 2007 18:34

Ik heb geen gel kunnen ontdekken... hij is wel wit, wat erg goed bij mijn fiets staat, zal 1 dezer dagen nog wel eens een foto maken van mijn fiets. Die is wel af nu geloof ik ..

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 02 apr 2007 19:35

@ SpEric, als je de geluitvoering hebt staat dat gewoon op het zadel:
gewone toupe:

 
Gel uitvoering (zilvere letters bovenop, alsmede de rode kleuraccenten die niet op de gewone uitvoering zitten):

 
Iemand nog een tip om de afstand tussen je zitbobotjes op te meten zonder dat Specialized hulpstuk? Rij nu met een 143mm zadel (zonder opmeting, zat standaard op mijn fiets), maar twijfel om naar een 130mm te gaan.
You can never be too Specialized

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 03 apr 2007 01:26

Ik heb met de toupé en de toupé gel gereden.
De "gewone" toupé is hard.
De gel is uiteraard zachter, maar niet boterzacht zoals sommige andere zadels. Eigenlijk perfekte mix.
Wat niet wegneemt dat ik toch niet probleemloos fietste wegens zitvlakblessure.
Vandaag naar de huisarts geweest en 2 weken fietsverbod gekregen wegens een soort onderhuids zweertje thv het rechterzitbotje.
Vandaar dat ik dus al een hele tijd zadelpijn had (vroeger nooit). Komt volgens de dokter (die ook fervent fietser is) wegens te harde zadel (voorheen Prolink=nooit last, SLR= last na 3 uur bij opeenvolgende ritten)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 apr 2007 18:35

Vraagje: Om een beetje hetzelfde zadelgevoel te krijgen tussen de race fiets en de mtb, zit ik er aan te denken de gel variant te kopen en die op de mtb te zetten. Is er iemand die mij dat aan of af kan raden? en dan doel ik meer op de kwetsbaarheid van het zadel, als op het comfort

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 04 apr 2007 00:21

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 03 April 2007

Vraagje: Om een beetje hetzelfde zadelgevoel te krijgen tussen de race fiets en de mtb, zit ik er aan te denken de gel variant te kopen en die op de mtb te zetten. Is er iemand die mij dat aan of af kan raden? en dan doel ik meer op de kwetsbaarheid van het zadel, als op het comfort

Ik zou het je afraden. Je houding op een mtb is volkomen anders, terwijl het racezadel specifiek is ontworpen voor een sportieve -lees diepe- zit. Volgens mij (een keer gelezen op het forum) heeft Big Rosa ervaring met een racezadel op de MTB,  was geen succes.
You can never be too Specialized

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 21 apr 2007 23:32

Waar ik al een beetje bang voor was is gebeurd: mijn Toupé is gebroken :( Nu ben ik geen lichte jongen, maar amper 1000 km is onacceptabel voor zo'n duur zadel. Ik kom altijd uit het zadel bij hobbels en rijd geen wedstrijden, dus ik ben voorzichtig met het zadel omgesprongen, maar toch zit er nu een scheurtje in aan de achterkant. Zijn er meer mensen met een gebroken Toupé? Heeft iemand ervaringen met garantieperikelen met Specialized? Ik heb het zadel ongebruikt gekocht op Ebay Italië van een particulier, dus geen bon...Heb wel de verpakking nog.

Als Specialized mij niet tegemoet wil komen, zal ik waarschijnlijk niet opnieuw een Toupé kopen, ondanks dat ik het een heel fijn zadel vind. Ga maar vast eens rondkijken naar een ander wit zadel.. :( Tips zijn altijd welkom.

Plaats reactie