Pagina 76 van 100

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 04 jun 2019 19:27
door daniel1975
Klopt. Dus vandaar ook mijn vraag.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 04 jun 2019 19:52
door Vieux chnoque
edwin01 schreef: 04 jun 2019 17:06 Nah ja, als 90% van het profpeloton op Shimano rijdt, zul je verhoudingsgewijs ook meer Shimano-ongelukjes zien...
Zoals eerder gezegd interesseert de richtingen strijd me niet. Wat me verbaast, is dat na 80 jaar derailleur ontwikkeling, er nog steeds problemen zijn, problemen die een wedstrijd doen verliezen.

Trapassen breken ook niet meer( Fignon), domme gewichtsbesparing ( titanium op een plaats waar het niet geschikt voor is)heeft men wel opgelost.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 12:22
door edwin01
Wat mij betreft niet zo moeilijk..... Het is een (elektro-)mechanisch stukje techniek en dus kan het kapot... De techniek van de luchtband gaat nog veel verder terug en die gaan ook nog steeds lek....
Alle sporten die van een apparaat gebruik maken zijn onderhevig aan wedstrijdverlies door materiaalpech.....

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 13:11
door Ernie C.
Als Shimano met een derailleur zou komen die nooit kapot gaat, dan verkopen ze er nog maar eentje per klant in een heel leven.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 13:39
door daniel1975
Hoeveel derries worden er gekocht als slijtage vervanging? :mrgreen:

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 13:47
door Ernie C.
Ik rijd altijd met kapotte derailleurs. Ze schakelen nog maar maximaal 10 kransjes i.p.v. 12 :mrgreen: .

Je moet je vrouw toch wijs kunnen maken dat de groep helemaal versleten is om een nieuwe te mogen kopen.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 16:02
door daniel1975
En de batterijen zijn ook leeg zeker? ;-)

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 21:03
door Vieux chnoque
edwin01 schreef: 05 jun 2019 12:22 Wat mij betreft niet zo moeilijk..... Het is een (elektro-)mechanisch stukje techniek en dus kan het kapot... De techniek van de luchtband gaat nog veel verder terug en die gaan ook nog steeds
Kijk, dat is het nu net: elektro mechanisch en dus kan het kapot.

In 40 jaar op de fiets ben ik nog nooit blijven staan door mechanische pech, geen gebroken kabels, geen kapotte derailleurs, alleen lekke banden. ( en dat laatste tegenwoordig 1 x per 3.500 km gemiddeld).

De nieuwe schakelsystemen zijn mooi gecomplliceerd en een extra bron van problemen.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 05 jun 2019 21:18
door DeletedUser02
Vieux chnoque schreef: 05 jun 2019 21:03 In 40 jaar op de fiets ben ik nog nooit blijven staan door mechanische pech, geen gebroken kabels, geen kapotte derailleurs, alleen lekke banden. ( en dat laatste tegenwoordig 1 x per 3.500 km gemiddeld).

De nieuwe schakelsystemen zijn mooi gecomplliceerd en een extra bron van problemen.
De enige keer dat ik bleef staan was op mijn verjaardag met een gebroken spaak. Rij sindsdien alleen nog maar met handgespaakte wielen en tenminste 24 spaken in het achterwiel en dat is probleemloos.

Verder moet ik ook niet zoveel van die nieuwe snufjes als electronisch schakelen, schijfremmen, tubeless, iso decoupler of verende voorvorken (Roubaix). Heb al verschillende mensen om deze 'innovaties' moeten zien afhaken omdat er iets ogenschijnlijk simpels sneuvelde.

Tubeless is de enige waar ik de meerwaarde nog wel van in zie, maar het is wel een gedoe.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 06 jun 2019 11:12
door edwin01
Dat een derailleur tegenwoordig ook elektrisch werkt vind ik op zich niet eens zo'n probleem. Sterker nog, als het uitontwikkeld en prijstechnisch wat beter is, komt het zeker op mijn fiets. Een volledig mechanische derailleur kan zeker ook kapot. En zoals ik al schreef, een band kan ook nog steeds lek.....

En daarbij, profs willen/krijgen gewoon het beste/lichtste materiaal. Ze hebben ook een iets andere attitude t.o.v. hun spulletjes dan de gemiddelde toerfietser die (gechargeerd...) zijn fietsje na iedere rit vertroetelt en glimmend weer in de schuur zet. De mechaniciens geven de fiets een sopje, kijken of alles nog fatsoenlijk werkt en dat is het wel zo'n beetje.
De spullen krijgen ook nogal op hun lazer tijdens een profkoers, ik merk het zelf ook al als ik weer eens probeer aan een clubkoersje mee te doen. Wat nou even druk van je pedalen halen als je schakelt, gewoon doordouwen en KLAKKK!!!!

In de F1 rijdt men ook niet meer met spullen van pakweg 30, 40 jaar terug omdat die zo lekker lang heel bleven.... De grenzen worden opgezocht, want het gaat om snelheid! Net als bij wielrennen.

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 06 jun 2019 13:00
door daniel1975
Sommige dingen waren 25jr geleden écht beter in de F1....
https://m.youtube.com/watch?v=5SoZiTxdQyw

Re: FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

Geplaatst: 06 jun 2019 13:24
door mackersv2.0
Geef mij de 312T2 van 42 jaar geleden dan maar :)