FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37358
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt. Dus vandaar ook mijn vraag.
Less is bore
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Zoals eerder gezegd interesseert de richtingen strijd me niet. Wat me verbaast, is dat na 80 jaar derailleur ontwikkeling, er nog steeds problemen zijn, problemen die een wedstrijd doen verliezen.
Trapassen breken ook niet meer( Fignon), domme gewichtsbesparing ( titanium op een plaats waar het niet geschikt voor is)heeft men wel opgelost.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Wat mij betreft niet zo moeilijk..... Het is een (elektro-)mechanisch stukje techniek en dus kan het kapot... De techniek van de luchtband gaat nog veel verder terug en die gaan ook nog steeds lek....
Alle sporten die van een apparaat gebruik maken zijn onderhevig aan wedstrijdverlies door materiaalpech.....
Alle sporten die van een apparaat gebruik maken zijn onderhevig aan wedstrijdverlies door materiaalpech.....
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37358
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoeveel derries worden er gekocht als slijtage vervanging?
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37358
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En de batterijen zijn ook leeg zeker?
Less is bore
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Kijk, dat is het nu net: elektro mechanisch en dus kan het kapot.
In 40 jaar op de fiets ben ik nog nooit blijven staan door mechanische pech, geen gebroken kabels, geen kapotte derailleurs, alleen lekke banden. ( en dat laatste tegenwoordig 1 x per 3.500 km gemiddeld).
De nieuwe schakelsystemen zijn mooi gecomplliceerd en een extra bron van problemen.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
De enige keer dat ik bleef staan was op mijn verjaardag met een gebroken spaak. Rij sindsdien alleen nog maar met handgespaakte wielen en tenminste 24 spaken in het achterwiel en dat is probleemloos.Vieux chnoque schreef: ↑05 jun 2019 21:03 In 40 jaar op de fiets ben ik nog nooit blijven staan door mechanische pech, geen gebroken kabels, geen kapotte derailleurs, alleen lekke banden. ( en dat laatste tegenwoordig 1 x per 3.500 km gemiddeld).
De nieuwe schakelsystemen zijn mooi gecomplliceerd en een extra bron van problemen.
Verder moet ik ook niet zoveel van die nieuwe snufjes als electronisch schakelen, schijfremmen, tubeless, iso decoupler of verende voorvorken (Roubaix). Heb al verschillende mensen om deze 'innovaties' moeten zien afhaken omdat er iets ogenschijnlijk simpels sneuvelde.
Tubeless is de enige waar ik de meerwaarde nog wel van in zie, maar het is wel een gedoe.
Dat een derailleur tegenwoordig ook elektrisch werkt vind ik op zich niet eens zo'n probleem. Sterker nog, als het uitontwikkeld en prijstechnisch wat beter is, komt het zeker op mijn fiets. Een volledig mechanische derailleur kan zeker ook kapot. En zoals ik al schreef, een band kan ook nog steeds lek.....
En daarbij, profs willen/krijgen gewoon het beste/lichtste materiaal. Ze hebben ook een iets andere attitude t.o.v. hun spulletjes dan de gemiddelde toerfietser die (gechargeerd...) zijn fietsje na iedere rit vertroetelt en glimmend weer in de schuur zet. De mechaniciens geven de fiets een sopje, kijken of alles nog fatsoenlijk werkt en dat is het wel zo'n beetje.
De spullen krijgen ook nogal op hun lazer tijdens een profkoers, ik merk het zelf ook al als ik weer eens probeer aan een clubkoersje mee te doen. Wat nou even druk van je pedalen halen als je schakelt, gewoon doordouwen en KLAKKK!!!!
In de F1 rijdt men ook niet meer met spullen van pakweg 30, 40 jaar terug omdat die zo lekker lang heel bleven.... De grenzen worden opgezocht, want het gaat om snelheid! Net als bij wielrennen.
En daarbij, profs willen/krijgen gewoon het beste/lichtste materiaal. Ze hebben ook een iets andere attitude t.o.v. hun spulletjes dan de gemiddelde toerfietser die (gechargeerd...) zijn fietsje na iedere rit vertroetelt en glimmend weer in de schuur zet. De mechaniciens geven de fiets een sopje, kijken of alles nog fatsoenlijk werkt en dat is het wel zo'n beetje.
De spullen krijgen ook nogal op hun lazer tijdens een profkoers, ik merk het zelf ook al als ik weer eens probeer aan een clubkoersje mee te doen. Wat nou even druk van je pedalen halen als je schakelt, gewoon doordouwen en KLAKKK!!!!
In de F1 rijdt men ook niet meer met spullen van pakweg 30, 40 jaar terug omdat die zo lekker lang heel bleven.... De grenzen worden opgezocht, want het gaat om snelheid! Net als bij wielrennen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37358
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Sommige dingen waren 25jr geleden écht beter in de F1....
https://m.youtube.com/watch?v=5SoZiTxdQyw
https://m.youtube.com/watch?v=5SoZiTxdQyw
Less is bore
-
- Moderator
- Berichten: 3068
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Geef mij de 312T2 van 42 jaar geleden dan maar
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.