Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

racingluca
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30

racingluca 23 aug 2007 23:06

Daniel1975 schreef: Klein pluspuntje voor de Recordgroep is dat deze het laagste gewicht heeft van allemaal.



Ook al is de release van de SRAM Red groep pas in oktober, het is toch het vermelden waard dat dit de eerste volledige groep zal zijn die op of onder de twee kilo zit, dus nog lichter dan Campa Record!
Built for speed and driven by passion

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 23 aug 2007 23:36

SRAM REd, oef, ik zit er naar te kijken, gemonteerd op een RedBull X-lite frame met ZIPP velgen, mooier dan Campa en Shimano bij mekaar. Heb ook van meerdere mediabronnen dat RED de lichtste standaardgroep is. De cranck is totaal anders dan wat je gewend bent. Ik denk dat dat een enorme plus zal zijn voor de verkoop, de volledig andere look t.o.v. Campa en Shimano.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 24 aug 2007 00:02

Hehe, ik heb de brochure van rose versand ook binnen. De red versie ziet er racy uit en past op vele frames (sommige kleuren zullen botsen). De ultegra sl zal ook een topper worden denk ik. Ziet er heel gelikt uit. Eigenlijk best wel mooi die red bull-fietsen.

De red zal zeker reactie uitlokken bij de gevestigde waarden, ik ben benieuwd...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 aug 2007 00:09

Ultegra SL zal wel floppen, de meerprijs staat niet in verhouding tot de gewichtsbesparing en dat grijs vind ik zelf maar goedkoop staan.
Niemand gaat een Red groep kopen vanwege het gewicht, dan kan je beter een goedkopere groep kopen en daar bijv andere remmen en een lichtere cassete opzetten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

racingluca
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30

racingluca 24 aug 2007 16:48

Amclassic-fan schreef:Ultegra SL zal wel floppen, de meerprijs staat niet in verhouding tot de gewichtsbesparing.


De gewichtsbesparing is inderdaad maar iets van 200 gram ofzo, het meeste gewicht is bespaard op het dubbel crankstel (triple mensen hebben er dus helemaal niks aan).:rolleye:
Built for speed and driven by passion

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 24 aug 2007 16:53

Het lijkt dat de prijs van Ultegra SL al naar beneden kruipt..bij Van Eyck is de dubbelgroep nog maar 399 euro.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 29 aug 2007 23:53

Vandaag én een blokje met de ultegra sl gereden en een testfiets opgehaald met sram rival erop.

Dat ultegra SL is echt pure marketing. Gewichtsverschil is verwaarloosbaar en de kleur is echt niet hip. Van dicht bij gaat het nog wel maar op de Derosa waaraan het hing zag het er echt niet uit. Het schakelt verder ook niet beter ofzo.

Dan Sram. Momenteel rijd ik dus op een Specialized S-works tarmac Sl. Mooi barmac stuurtje, wat super stijf is. Een setje roval fusee wielen en Sram. Erg jammer ik hoopte altijd dat dit super zou rijden maar het valt errug tegen.
Het schakellen gaat zeker niet zo gemakkelijk als bijv ultegra of chorus (ik noem maar iets) Ik vind dat je erg hard door moet duwen voor dat je afschakelt. Opschakellen daarintegen gaat dan weer supermakkelijk.

Ik zelf persoonlijk zou het dus nooit kopen, Tenzij Force of Red zoveel beter is. Wat ik betwijfel. Ik houd het lekker bij shimano.

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 31 aug 2007 11:53

weet iemand wat de gewichten zijn van de complete groepen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 aug 2007 12:00

Topic even beetje opgeschoond om het bij de feiten te houden.
Less is bore

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 02 sep 2007 18:32

Havana: Blaffy verloor zijn verborgen bladbout van alu (achter de crankarm) en die is gewoon heel duur, de overige vier zijn een stuk goedkoper.

Wat betreft de Sram groep: eerst de groep maar eens in het echt wegen wat op papier is alles licht. Overigens kan een Record groep voor relatief weinig geld ook getuned worden tot onder de 2 kg grens.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 03 sep 2007 12:05

die record boutjes zijn voor de gewone 4, zo'n 5 euro en dat crank boutje bijna 8.
Record heeft inderdaad andere dan chorus.

Wat betreft RED, ik denk dat het wel zo licht zal zijn. per stuk is alles niet heel veel lichter.
En opgave van gewichten van de Force groep komen eng overeen in het echt.
Maar goed, licht is niet alles. Liever eerst goed.
Persoonlijk ben ik erg te spreken over Sram. Het duurt wel meer dan 1 ritje voor je gewend bent, maar (zoals in mijn geval) daarna wil je niet anders meer..

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 09 sep 2007 21:36

Dito mening over de Force shifters bij mij.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie