Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

karbona TT lite/stevens chrono ervaringen ?

ivarb
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 apr 2006 14:30

ivarb 27 aug 2007 11:24

Wie heeft er ervaring met de carbon monocoque frames van Karbona, ihb de Time Trial lite , dit frame is ook op de markt als de Stevens Chrono en wordt ook nog onder een aantal andere merknamen verkocht.

Het gewicht en de constructie van dit frame zijn in orde ! Ik ben met namne benieuwd naar de rij-eigenschappen ervan zoals torsiestijfheid, FahrKomfort en stuureigenschappen. Reacties zeer welkom !

Ivar

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 aug 2007 11:26

Dit frame wordt inderdaad door zeer veel producenten op de markt gebracht, o.a. ook nog door Dynatek, Planet X en inderdaad Stevens. Dominique Cornu werd er afgelopen jaar wereldkampioen TT op bij de elite!

Afbeelding

Wil je meer weten over dit frame stuur forumlid Wezep eens een PM, hij heeft er namelijk een. Verder is het ook handig deze vraag even onder racefietsen/tijdritfietsensite (klik) te posten!

[edit]
Ik zie dat recordfreak er ook eentje heeft, zie pagina 8 van het tijdritfietsentopic. Die van Wezep staat op pagina 9.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 27 aug 2007 16:51

Is dit ook niet het frame waar Kuiper in doet ?

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 28 aug 2007 00:34

havana schreef: Wil je meer weten over dit frame stuur forumlid Wezep eens een PM, hij heeft er namelijk een. Verder is het ook handig deze vraag even onder racefietsen/tijdritfietsensite (klik) te posten!

[edit]
Ik zie dat recordfreak er ook eentje heeft, zie pagina 8 van het tijdritfietsentopic. Die van Wezep staat op pagina 9.


Ik heb inderdaad dit frame, alleen dan de kale versie.
Afgemonteerd met Dura-Ace/Ultegra en een Profile Design stuur.
Verder Hed Jet60 wielen met Schwalbe bandjes.

Wat kan ik zeggen over dit frame: hij bevalt mij prima, maar ik heb geen referentie met andere TT frames. Mijn gewone racefiets is een Trek 5500, maar uiteraard is dat geen vergelijk.
Dit frame is stijf genoeg, misschien wel iets te stijf: je voelt echt alles.
Vandaag nog een koppeltraining (fietsen/hardlopen) gedaan op een slecht parcours. Elke hobbeltje voel je. Dit komt oa ook doordat je meer bovenop je stuur 'zit'/ligt. De afstand zadel/stuur is korter en het zadel zit meer boven het bracket.
Een clubgenoot met een P3C van Cervelo had dezelfde ervaring: hij reed ook nog met een dicht achterwiel.
Ik heb het frame via Kuiper gekocht, prima service.
De reden dat ik dit frame heb gekocht was voornamelijk de prijs en de geometrie.
Andere frame's met een 76graden zitbuishoek kosten min. het dubbele. Goedkope frames hebben vaak een normale zitbuishoek.

Een clubgenote heeft exact hetzelfde frame gekocht en afgemonteerd met Campa: ook zij is erg tevreden.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Plaats reactie