Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Tacx motorrem vraag

rene72
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 aug 2010 01:14

rene72 04 feb 2011 22:54

Beste forum leden,
Ik fiets met veel plezier op een tacx basic, nu heb ik de mogelijkheid om een fortius te kopen alleen zonder de fortius motorrem. Is het mogelijk om die stuur controller aan te sluiten op de motorrem van de basic? De basic is te updaten naar een VR met de apart te kopen fortius update.

Iemand een idee of het mogelijk is?

Groetjes,
René

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 09 feb 2011 16:14

klinkt vreemd hoor: Fortius zonder de motorrem. Zeker te erg 'mishandeld'en kapot? Wat blijft er dan van de rest over?
Maar je vraag: De kabels van controller en naar PC sluit je aan op het blok wat er naast ligt, die sluit je op de 220V aan en vandaar gaat 1 dik snoer naar de motorrem.
Ik zou het niet apart kopen: of je moet het gelijk compleet kunnen testen en aan de gang krijgen. Op het Tacx forum kun je lezen dat het werkend krijgen van een gewone versie soms al moeilijk genoeg is.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 09 feb 2011 17:36

Rene72 schreef:Beste forum leden,
Ik fiets met veel plezier op een tacx basic, nu heb ik de mogelijkheid om een fortius te kopen alleen zonder de fortius motorrem. Is het mogelijk om die stuur controller aan te sluiten op de motorrem van de basic? De basic is te updaten naar een VR met de apart te kopen fortius update.

Iemand een idee of het mogelijk is?

Groetjes,
René



Als jij uit 1972 komt dan ben ik wel heeeel oud.
Ik zou ook geen losse onderdelen mixen van verschillende types.
De motorrem, maar ook de zilveren powerbackbox zijn los schreeuwend duur, dus een motorrem los bijkopen is een twijfelachtige aanschaf.

Soms komt Tacx met een mooi voorstel. Mail ze met de vraag of het past en vraag gelijk of ze een mooie prijs kunnen maken voor een motorrem.
Soms zijn ze heel meegaand.

rene72
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 aug 2010 01:14

rene72 09 feb 2011 22:06

rene1 schreef:
Als jij uit 1972 komt dan ben ik wel heeeel oud.
Ik zou ook geen losse onderdelen mixen van verschillende types.
De motorrem, maar ook de zilveren powerbackbox zijn los schreeuwend duur, dus een motorrem los bijkopen is een twijfelachtige aanschaf.

Soms komt Tacx met een mooi voorstel. Mail ze met de vraag of het past en vraag gelijk of ze een mooie prijs kunnen maken voor een motorrem.
Soms zijn ze heel meegaand.


Beste leeftijd inderdaad! ;-)
Ik heb zoals jezelf al voorstelt inderdaad inmiddels contact gehad met Tacx.
Er is mij verteld dat het geen probleem is om de controller aan te sluiten op de elektro magnetische rem van de Tacx basic. Ook is de software dan compatible mits ik een 32 bits systeem heb. (welke ik ook heb)

Ik ga er dan ook maar van uit dat het moet werken. Keep you posted (als iemand daar behoefte aan heeft)

René

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 10 feb 2011 13:16

quote]
Keep you posted (als iemand daar behoefte aan heeft)

René
[/quote]

Tuurlijk, altijd leuk om te weten.

rene72
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 aug 2010 01:14

rene72 21 feb 2011 23:12

Zoals beloofd:

Works like a charm! Computer heeft de tacx herkent als een i-magic. Mijn Tacx Basic heb ik nu dus ge-upgrade naar een I-magic zonder daarvoor het volle pond voor te hoeven neer te leggen.

Love it when a plan comes together!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37645
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 feb 2011 23:17

Rene72 schreef:
Love it when a plan comes together!



Afbeelding
Less is bore

rene72
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 aug 2010 01:14

rene72 21 feb 2011 23:40

Precies!

Plaats reactie