Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

1e rit met de Zipp wielen en 50/42 bladen

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 27 nov 2007 15:59

Auke schreef:Als je alle effectjes bijelkaar optelt zou het me niets verbazen, als je met gemak 47 weet te halen, waar je voorheen met gemak 44 haalde..... Vooral bij de hogere snelheden zul je een voordeel kunnen merken, niet bij de lagere snelheden. Placebo + moraal + nieuw&strak + nieuwe banden + testen hoe snel het fietsje fietst + aerodynamica + beetje naar boven afronden = gewoon sneller al met al

Ik kan ook sneller trappen als de michelin pro's op 8 bar zit onder een retestrakke wielset....., je bent dan gewoon hongeriger, geconcentreerder om sneller te fietsen; speelt allemaal mee....

Wil nog niet zeggen dat als je een maximaaltest doet in de windtunnel je dan zomaar gratis 4km erbij krijgt...., en dat is wat de meesten hier bedoelen (denk ik dan maar)
Dat lijkt mij ook... vind eerlijk gezegd ook dat er een beetje overdreven gereageerd wordt. Ok, je moet geen dingen als feiten presenteren die dat niet zijn, je weet dat je dan onderuit gehaald wordt (dat zal drummie vast wel geleerd hebben met zijn wat onhandige reacties;)), maar er is toch niks mis met een beetje enthousiasme en hij zal echt wel een stukje harder gereden hebben.. waarom moet iedereen dan zo nodig die vreugde de kop in drukken door per se z'n gelijk te moeten halen en hem neer te zetten als een onbetrouwbare leugenaar?

@Zorro: bedankt voor de link, leuk om eens te lezen (zelfs voor een fysicus;))

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 27 nov 2007 16:00

gedeeltelijk zat dat al zo maar daar waren we in dit topic al lang achter je komt beetje met oud nieuws schoolmeester en je blijft zeiken niks beters te doen ??

Dit is mijn laatste post op dit forum wordt kotsbeu van dit gezeik
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 27 nov 2007 16:14

LVGH schreef:Dat lijkt mij ook... vind eerlijk gezegd ook dat er een beetje overdreven gereageerd wordt. Ok, je moet geen dingen als feiten presenteren die dat niet zijn, je weet dat je dan onderuit gehaald wordt (dat zal drummie vast wel geleerd hebben met zijn wat onhandige reacties;)), maar er is toch niks mis met een beetje enthousiasme en hij zal echt wel een stukje harder gereden hebben.. waarom moet iedereen dan zo nodig die vreugde de kop in drukken door per se z'n gelijk te moeten halen en hem neer te zetten als een onbetrouwbare leugenaar?

Er is inderdaad niets mis met enthousiasme. Helemaal niets. En een beetje overdrijven doen we waarschijnlijk allemaal wel eens. Vreugde over een nieuwe aankoop is ook prachtig. Maar het is iets anders als je "feiten" gaat verzinnen enkel om iemand met kritiek het zwijgen op te leggen. En dat doet Drummie en daar stoor ik mij aan. Iemand die in zijn eerste bericht zijn "feiten" nog op "beleving en ervaring" baseert, beschikt na kritiek plotseling over een powermeter en daarna opeens over een vergelijking met een Cyclops. En zijn "feiten" gaan via 4 , 2,5 en 2 naar 1,5 km/uur. En waar zijn "feiten" nog gebaseerd waren op beleving, kregen we een "heranalyse" op ons bord en tegen de tijd dat er sprake is van een Hac5 en een Cyclops weet Dummie al niet meer "hoe dat komt" dat er een verbetering is. Sorry hoor, maar dan mag ik elke post aangesproken worden als "dat leraartje" en "die schoolmeester", Dummie is in mijn ogen dan gewoon iemand die een discussie voert met verzonnen argumenten om zijn gelijk maar te halen. En voor dergelijke discussies volg ik dit forum niet.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 27 nov 2007 16:30

c'mon drummie,
Je geeft er toch niet zomaar de brui aan? Die pipo van een Timo is een beetje gefrustreerd dat hij zelf geen halve kilometer harder vooruit te branden was nadat hij LW's had gekocht, en nu is hij gewoon jaloers dat jij 4km/h vooruit gaat met de Zipps ;)
Grandioos toch? Ik denk dat het hele forum je commentaar over de wielen met open armen zal ontvangen, hou ons op de hoogte over slijtage, ervaring op verschillende wegdekken, in de bochten, in de bergen... Er valt nog zoveel meer over te zeggen dan alleen maar die eerste indruk dat ze sneller gaan!
groeten en no hard feelings,
Lieven aka de zwarten
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 27 nov 2007 17:24

Maar mooi zijn ze wel.

wat kost zo'n setje nou?

[img=http://img503.imageshack.us/img503/505/ ... 007az5.jpg]

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 27 nov 2007 17:36

1999.- advies

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 27 nov 2007 17:57

Ik heb deze draad met nieuwsgierigheid en zo nu en dan een gefronste wenkbrauw gelezen. Ik geloof niet dat de 4 km/u extra die drummie71 claimt gehaald worden. Mijn gevoel voor natuurwetten/mechanica leren dat het niet kan. Maar da's helemaal niet van belang.

Drummie71 meldt dat het geweldig fietst, en dat wil ik wel geloven. Want ook 0,4 km/u 'gratis' is al een wereld van verschil. Wat men zich alleen moet realiseren is dat wanneer met in vol enthoussiasme iets verteld (al dan niet gekleurd door dat enthoussiasme) dat de buitenwereld dat wel eens (tercht) anders kan zien.

Het is helemaal niet vekeerd om dan te zeggen: oke, misschien wat overdreven. Of meer algemeen: ik zat er (gedeeltelijk) naast. Dat had vast veel 'schoolmeester-reacties' gescheeld. Ik ga niet met GastheerG mee dat ik zeg dat ik het jammer vind dat je stopt. Ik ken je niet. Maar ik zou je willen megeven dat iedereen wat mij betreft welkom is.

Ik zie dan ook graag een post van je tegemoed waarmee je de handschoen oppakt. Voel je welkom op het forum. En meldt het ons als je ons iets te melden hebt. En een beetje kritiek verdragen, daar moet je tegenkunnen als je actief bent op een forum.

just my 2cts.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2007 19:46

Corniel schreef:En een beetje kritiek verdragen, daar moet je tegenkunnen als je actief bent op een forum.

just my 2cts.

Hulde, de meest zinvolle post (op de exacte berekeningen na dan ;) ) in dit topic. Iedereen krijgt wel een kritiek, dat hoort erbij. Geef je ongelijk toe, ga niet lopen draaien en keren om je gelijk te halen (bij WTers wel gekend als Aperdoniaans gedrag). Dan loopt een topic ook niet uit de hand en kunnen we weer vrolijk verder met het delen van onze hobby: fietsen!
Less is bore

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 27 nov 2007 20:08

Een beetje minder lullig reageren kan ook wel. Er werd hier wel een beetje heel erg grappig gedaan om zijn persoon. Op de man spelen bedoel ik dus. Had echt minder gekunt. Maar het maakt allemaal niet meer uit, want hij is toch al weg van dit forum...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2007 20:27

Welnee Ponsteen, dat zal wel meevallen. Drummie komt wel terug. Er zijn al zoveel mensen geweest die dat in een emotionele bui hebben geroepen, maar die zijn allemaal weer terug.
En die grappige reacties riep hij zelf op. Velen gaven aan dat ze absoluut begrepen dat hij tussen de oren veel harder reed, maar daarna kwam er een onderbouwing waarom het in werkelijkheid niet zo was.
Less is bore

Plaats reactie