Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ultremo binnenbandjes

amro
Forum-lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 16:59

amro 06 mar 2008 22:17

Alle drie de bandjes die ik gekocht had hebben het nu, twee weken later, begeven. Geen ultremo bandjes meer voor mij! Vond wel bij een fietsenmaker in de buurt Continetal Supersonic bandjes. Net 2 gram meer als de Ultremo's, maar ook 2,50 goedkoper.
Tot nu toe daarmee geen problemen gehad, geen lek onderweg en ook geen productiefoutjes. Twee bandjes geven natuurlijk geen eerlijk beeld, maar in ieder geval wel een betere score dan de Ultremo bandjes.

Als die Continentals het ook snel begeven ga ik gewoon weer terug naar latex en naar Vittoria Superlights (80g, nooit problemen mee gehad!)

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 06 mar 2008 22:19

Mmmm, ik heb er nog 2 liggen in een doosje. Laten liggen als je dit zo leest.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 07 mar 2008 01:25

Ik neem er wel eentje voor je mee zaterdag, kan je eens testen.
"Try not. Do or do not......there is no try"

dijk
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2005 18:07

dijk 16 mar 2008 00:39

amro schreef:Alle drie de bandjes die ik gekocht had hebben het nu, twee weken later, begeven. Geen ultremo bandjes meer voor mij! Vond wel bij een fietsenmaker in de buurt Continetal Supersonic bandjes. Net 2 gram meer als de Ultremo's, maar ook 2,50 goedkoper.
Tot nu toe daarmee geen problemen gehad, geen lek onderweg en ook geen productiefoutjes. Twee bandjes geven natuurlijk geen eerlijk beeld, maar in ieder geval wel een betere score dan de Ultremo bandjes.

Als die Continentals het ook snel begeven ga ik gewoon weer terug naar latex en naar Vittoria Superlights (80g, nooit problemen mee gehad!)


Ik rijd nu al ruim een jaar met de Continental Supersonic's. Prima binnenbandjes. Nog geen problemen me gehad, geen lekke band... Ook een kwestie van geluk natuurlijk, maar het zegt wél iets over de kwaliteit van deze bandjes.
Bij het opleggen van de buitenband en het plaatsen van het binnenbandje werkt het een stuk gemakkelijker als je een beetje talkpoeder gebruikt. Het binnenbandje is namelijk erg soepel en een beetje kleverig. Door het gebruik van het talkpoeder glijdt alles een stuk beter op z'n plaats.
Catani

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 16 mar 2008 00:59

Prima Dijk !!

Ik monteer mijn binnenbandjes (en vooral de Latex) ook altijd met Talkpoeder,
het monteert inderdaad een stuk makkelijker en heel de boel schuift lekker op zijn plaats en het bibje kleeft niet aan de buitenband !

Groeten ,
Morel.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 16 mar 2008 16:49

Hoi,

Als je je wil wagen aan superlichte butyltjes moet je in wezen zelfs meer voorzorgsmaatregelen nemen dan je bij een gemiddeld latexbinnenbandje zou doen.

Liefst geen hard plastiek velglint maar textiel, ventielgat overplakt met tape en doorprikt, talkpoeder bij montage en verdomd goed nakijken dat je geen stukje biba tussen band en velg geknepen hebt zitten alvorens je de band op druk brengt.

Als reservebibas zijn die dingen zo goed als waardeloos, voor je het weet heb je een paar korreltjes zand tussen biba en band zitten en 100km verder heb je weer prijs.

Latex zal hoedanook lekbestendiger zijn en ook de rolweerstand blijft lager bij hogere bandendruk.
Tevens zijn er best latexbibas van 60 a 70g te vinden, ook bij Michelin waar je beter de 18/20mm versie neemt dan de 20/25mm.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 14 mei 2008 14:44

Iemand de laatste tijd nog goede (of slechte) ervaringen met deze binnenbandjes?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

chrispm63
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 mar 2006 15:38

chrispm63 14 mei 2008 17:15

ik heb er dit seizoen 3000 km mee gereden, met droog en nat weer, over strak asfalt, kasseien en stukken grind. En ze bevallen prima. weinig drukverlies. niet lek maar lekker licht!

(misschien ff afkloppen?)

voermanb
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 23 mar 2006 13:41

voermanb 14 mei 2008 17:19

Ik heb er drie geprobeerd te monteren en die waren alle drie al lek voordat ik ze om de velg had. Ik begin er niet meer aan. Ik trap wel voor 31 gram meer.

Over de Ultremo Buitenbandjes niets dan lof. Die gaan al 2500 km mee zonder lek gereden te hebben

misspiggy
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 apr 2006 11:38

misspiggy 15 mei 2008 21:11

Ik rijd er al 2500 km mee. Asfalt, kasseien, regen, zon. Geen probleem. Nog niet lek gereden dit jaar.

Perfecte bandjes

Plaats reactie