Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campagnolo 2009?

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 29 apr 2008 20:58

Ik stuurde een mailtje naar een online fietsenwinkel met de vraag of zij mij de zwarte campy veloce groep konden verkopen. Deze konden zij niet meer leveren omdat er in juni nieuwe groepen van campagnolo op de markt zouden komen! Nu lijkt me dit vrij vroeg, maar ik vroeg me af of iemand dit ook al had gehoord en wat dan de veranderingen zouden worden? Iemand al meer info?

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 30 apr 2008 00:17

Ik kan je geen extra info geven maar weet wel 1 ding: pak de levertijden van nieuwe producten van campa maar met een zak zout. Toen de chorus enkele jaren terug ook carbon crancks kreeg (als optie weliswaar) heb ik er maanden op gewacht en op mijn shamals in titanium kleur heb ik ook maanden gewacht. Die juni zou dus best wel eens september of oktober kunnen zijn of ze hebben hun leven gebeterd...

Maar daar zou ik niet op rekenen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 30 apr 2008 10:02

Die juni is hooguit voor de definitieve spullen voor de profs. Met de topgroepen komt campa op zijn vroegst november en de rest hobbelt er rustig achteraan (als de groepen al in één keer compleet komen).
Als er overigens al een elektro groep komt zal deze in eerste instantie schreeuwend duur zijn en enkel beschikbaar voor een selekt gezelschap (zie ook de taktiek met de red groep)

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 30 apr 2008 14:41

mijn fietsenmaker heeft mij verteld dat er een lichtere record groep op de markt komt .
hij moet record sl noemen .
hij vertelde het mij dus ik weet niet of het waar is

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 02 mei 2008 03:24

maar dan is het toch een beetje vreemd als er nu al gezegd wordt dat het niet meer te leveren is tot de nieuwe groepen er zijn..?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 02 mei 2008 09:47

Alles is nog gewoon leverbaar. Wat de dealer waarschijnlijk bedoeld is dat de importeur geen spul meer op voorraad nemen (dat ze nooit meer voor een goede prijs kwijt raken).
Campa heeft altijd leverproblemen om deze tijd (maar altijd nog beter dan Shimano dat haar topgroep voor de prijs van een ultegra in de ramsch gooit omdat er een nieuwe groep aankomt)

Wat betreft de SL, laat me raden: veel rode logo's en de titanium/alu boutjes die ze uit de oude groep hebben gehaald stoppen ze nu weer terug (tegen een aardige meerprijs)

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 02 mei 2008 10:11

Sharkman 1 schreef:Campa heeft altijd leverproblemen om deze tijd (maar altijd nog beter dan Shimano dat haar topgroep voor de prijs van een ultegra in de ramsch gooit omdat er een nieuwe groep aankomt)

Waarom beter? Van de lagere prijzen van Shimano kan een consument toch enkel profiteren? Het is vrij gebruikelijk hoe dat gaat en dat zie je ook terug bij andere koopwaar (computers, tv's, etc.). Juist hoe Campa handelt is vreemd en daar heeft de consument totaal geen baat bij. Zowel niet met het misgrijpen op het moment dat de 'oudere' groepen niet goed verkrijgbaar zijn, en ook niet bij het aanschaffen van de veel te dure 'nieuwe' groep.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 02 mei 2008 10:47

Maar Campa wel! En gelijk hebben ze. Waarom mogen fabrikanten of distributeurs niets meer verdienen tegenwoordig?
Daarnaast is tenslotte net mei 2008, dus het lijkt me een beetje vroeg om nu al om 2009 groepen te gaan vragen.
Niets is wat het lijkt..

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 03 mei 2008 11:17

Wat betreft de SL, laat me raden: veel rode logo's en de titanium/alu boutjes die ze uit de oude groep hebben gehaald stoppen ze nu weer terug (tegen een aardige meerprijs)[/quote]

Dit kan wel .
Me fietsenmaker verdelde me er een maand geleden over .
Dus waarschijnlijk zal het deze groep wel zijn .

cervelo
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:12

cervelo 17 mei 2008 09:32

campa komt met een nieuwe record groep,deze heeft 11 kransjes en heeft
een full carbon achterderie(zoals lightweight) en heeft open gewerkte sti hendels.
zou volgens campa eind sept begin okt in de handel moeten komen,volgens campa dan.en alles met ceramic lagers
maar dit zal wel begin maart zijn.

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 17 mei 2008 10:16

bron?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mei 2008 10:55

Alles met ceramic lagers is zo ie zo al onzin, niemand ie zo idioot is om in een shifter een half keramisch lager te stoppen. ;) Voor de rest lijkt het me nog al sterk, te veel vernieuwing in 1 jaar is gewoon broodroof voor zichzelf voor de jaren die volgen. Ieder jaar moet je weer met iets nieuws op de markt komen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie