Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campagnolo 2009?

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 18 jun 2008 16:55

Hoi,

TIP VOOR CAMPA WINKELIERS ;

Gelieve uit voorzorg voor de brakers enkele emmers en dwijlen bij de hand te houden (Grapje !):p

Groeten ,
Morel ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jun 2008 17:03

Naast de stickerpolitie, de geometriepolitie, de zoekpolitie en de Campa-politie is er nu een politie bij; te weten de geitenhoorn/walvis politie.

Ik meld mezelf aan als het eerste lid.

@ amclassic-fan:

de Shimano shifters zijn we nooit mooi gaan vinden en die zijn nu al wat jaartjes op de markt.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 19 jun 2008 00:36

Ik zie ze nu pas: huilen met de pet op. En te zeggen dat de vorige shifters zo mooi waren.

Die 11-speed nog zo iets: wie zit daar nu op te wachten. Ik alvast NIET!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 19 jun 2008 00:45

jibb schreef:Moet zeggen dat de foto's van de laatste link de shifters er al een stuk beter uitzien. Het aanzicht van de zijkant is niet eens zo gek veel veranderd.

Ws. op de foto's onder een hoek wordt het beeld door de naar binnenstaande kop van de shifter dusdanig vertekend dat het geheel er gewoon niet uit ziet.


Ben het wel met je eens Jibb. Sterker nog, ik zie mezelf er straks wel mee rijden!
Niets is wat het lijkt..

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 19 jun 2008 00:51

Ik alvast wel. Campagnolo kennende zal de kwaliteit naar behoren zijn en voor mij betekent het minder cassettes uitwisselen ;) Ik woon in zuid-limburg en gebruik voor mijn duurtrainingen op het vlakke de 11-21 of 11-23 (in combinatie met 50/36 crank). Als ik de heuvels ga opzoeken (zeker in en richting de ardennen, waar ik veel vertoef) voel ik mij meer op het gemak met een 11 of 12-25. Met de nieuwe 11-speed cassettes hoef ik dan dus eigenlijk geen tussenkransjes(16 en 18) meer te missen! Of zie ik nu iets over het hoofd?? :rolleye:
Daarnaast en in het algemeen; je kunt de verdere innovatie en doorontwikkeling toch niet tegenhouden. Ik wed dat veel mensen volgend seizoen al met 11-speed zullen rijden......en als de groepen niet absorbitant duur zijn, misschien ik ook wel....

:)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

berniev
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:30

berniev 19 jun 2008 10:12


Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 19 jun 2008 10:48

Laten we het shifterverhaal eens omdraaien. Ik zou tot nu toe nooit met Campa gaan rijden, simpelweg omdat mijn grote handen niet goed op die korte smalle shifters passen (i.e. minder goed dan op Shimano). Typisch genoeg laten die eerste foto's (van die Italiaanse website) voornamelijk de verschillende handposities zien. Nee, ik vind het wel prima. De Italianen hebben goed naar de concurrentie gekeken (omgekeerde wereld??).

NB: Zou toch nooit voor Campa gaan, gezien mijn sterke triple voorkeur... Misschien als tweede Beneluxfiets..

rizlaaf
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 feb 2008 21:27

rizlaaf 19 jun 2008 15:30

Ik vind het eigenlijk best mooi allemaal.

guser
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 aug 2005 13:51

guser 19 jun 2008 15:57

ik vind het er ook erg fancy uitzien hoor. + 11sp maakt een overstap van triple naar compact wat kleiner. wellicht iets voor een volgende fiets...

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 19 jun 2008 15:57

Hebben ze toevallig ook de lagerafdichting verbeterd? Gister een lager laten vervangen die toch echt verrot was. De prijs van de Super Record groep zal behoorlijk zijn (gokje) dus wellicht een verbetering wat de afdichting betreft?
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 19 jun 2008 17:13

Keramische lagers zullen sowieso langer meegaan dat de lagers van nu. Of die afdichtingen verbeterd worden? De crank ziet er eigenlijk niet veel anders uit dan de huidige record-crank. Alleen de bladen hebben een andere finish....

Op cyclingnews staat een leuk en informatief stukje over de officiele presentatie van Campagnolo. Zie: http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... nolo_jun08 (is al gepost zie ik nu!)

Ik vond deze wel goed: "Like it or not, the 2009 Chorus, Record and Super Record will all be fitted with 11-speed rear ends, thus eliciting the automatic question, Why?"

Campagnolo's blunt answer is, "Why not?"

De spijker op z'n kop! ;)

De reporters van cyclingnews zijn trouwens erg te spreken over de nieuwe spullen en in het bijzonder over de nieuwe ergopowers! Ook de nieuwe voorderrailleur (met bredere kooi) wordt geroemd.
Opmerkelijk, maar ook wel een beetje verwacht; de entry-level groepen (mirage en xenon) verdwijnen....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 20 jun 2008 02:17

paulusR3 schreef: Opmerkelijk, maar ook wel een beetje verwacht; de entry-level groepen (mirage en xenon) verdwijnen....


Dat xenon verdwijnt kan ik nog wel begrijpen. Die groep zie je amper. Mirage is toch wel een degelijke beginnersgroep die je veel op entry-level fietsen ziet. Waarom die groep weglaten?

Plaats reactie