Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Oakley brillen in de aanbieding!

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 24 feb 2011 10:16

Ik was aan het rondstruinen op het internet,

en kwam deze site tegen,

30% korting op oakley brillen.

dus mensen die zaten te twijfelen, misschien is dit je kans!

http://www.cyclestore.co.uk/rangeViewer ... goryID=172

juul
Specialized Tarmac Elite Compact

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 24 feb 2011 10:27

Thanks!!!
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

bas123
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jul 2010 17:05

bas123 24 feb 2011 10:35

Volgens mij heeft deze site altijd hun oakley's in de aanbieding. Nu in vorm van een nieuwjaars aanbieding.
Ik heb er twee weken geleden 1 besteld. Deze was helaas bij hun niet meer op voorraad en ik kreeg een mail of ik wilde wachten of iets anders wilde kiezen.
Dus nu moet ik nog even 2 tot 4 weken wachten op mijn Oakley Radar Path White Chrome/ Blue Iridium.
Ben benieuwd, ik krijg bericht als hij bij hun binnen is gekomen.

Gebruikersavatar
harmderksen
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:14

Gebruikersavatar harmderksen 24 feb 2011 10:54

Dit is echt goedkoop...
Echt balen dat ik net een anderen bril heb besteld :( Oakley is normaal een stuk over mijn budget.
Meschien een reserve bril dan maar:D

zijn er al meer ervaringen met deze site?
wedstrijd: Giant tcr advanced sl rabobank di2
TT: Apex Infinity 2011 ultegra
Training: Colnago clx 2.0 2010 ultegra

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 24 feb 2011 11:21

Ja dat heb ik dus ook nu. Ik vind dit wel een leuk cadeautje voor m'n verjaardag:-)
Specialized Tarmac Elite Compact

bressan_m
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jun 2010 13:36

bressan_m 24 feb 2011 11:40

betekent dat ze normaal dus meer dan 30% winst hebben op de verkoopwaarde per oakley.

even ervan uitgaand dat ze deze brillen niet met verlies dumpen.

Ik ga ook oakley's dealen.. levert meer op dan m'n wiet plantage op zolder.

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 24 feb 2011 11:52

Bas123 schreef:Volgens mij heeft deze site altijd hun oakley's in de aanbieding. Nu in vorm van een nieuwjaars aanbieding.
Ik heb er twee weken geleden 1 besteld. Deze was helaas bij hun niet meer op voorraad en ik kreeg een mail of ik wilde wachten of iets anders wilde kiezen.
Dus nu moet ik nog even 2 tot 4 weken wachten op mijn Oakley Radar Path White Chrome/ Blue Iridium.
Ben benieuwd, ik krijg bericht als hij bij hun binnen is gekomen.


Als ik jou was zou ik toch maar kiezen voor een ander model Radar. Of je moet van afbladderende lak houden. Eenmaal je lens wisselen is al voldoende. En soms gebeurt het spontaan.

Oakley dealers hebben een marge van 2. Ze kopen voor de helft van de winkelprijs. In Nederland mogen ze niet onder de officiele adviesprijs verkopen want dan raken ze hun dealerschap kwijt.

bressan_m
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jun 2010 13:36

bressan_m 24 feb 2011 12:14

Stefan schreef: Oakley dealers hebben een marge van 2. Ze kopen voor de helft van de winkelprijs. In Nederland mogen ze niet onder de officiele adviesprijs verkopen want dan raken ze hun dealerschap kwijt.


Dus als ik in Nederland een oakley koop, is die bij het verlaten van de winkel meteen meer dan 50 % minder waard?

Ik zou zeggen : boycotten deze merken met dit soort malle fratsen!

maar ja, mensen willen gewoon bedonderd worden..

bas123
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jul 2010 17:05

bas123 24 feb 2011 12:15

Is dit een algemeen probleem of enkel een eigen ervaring?
Ik denk dat ik toch voor de chroom witte ga. Eventueel is overspuiten nog een optie als de lak echt slecht is. Er is iig genoeg ervaring hiermee op het forum.
Is de matte witte misschien een betere optie?

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 24 feb 2011 12:23

bressan_m schreef:Dus als ik in Nederland een oakley koop, is die bij het verlaten van de winkel meteen meer dan 50 % minder waard?


Dat heeft er niets mee te maken, want als individu kan je niet voor de handelsprijs inkopen. De tweedehandsprijzen zijn altijd puur wat de gek ervoor geeft. Pas als veel mensen in het buitenland voor veel lagere prijzen gaan inkopen zal dat effect hebben op de tweedehandsprijs.

Zulke marges zijn trouwens niet absurd voor een luxe-merk. Ik denk dat een merk als Rapha veel hogere marges heeft. Ik denk dat zij de inkoopsprijs maal 5 doen.

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 24 feb 2011 12:40

bressan_m schreef:
Stefan schreef: Oakley dealers hebben een marge van 2. Ze kopen voor de helft van de winkelprijs. In Nederland mogen ze niet onder de officiele adviesprijs verkopen want dan raken ze hun dealerschap kwijt.


Dus als ik in Nederland een oakley koop, is die bij het verlaten van de winkel meteen meer dan 50 % minder waard?

Ik zou zeggen : boycotten deze merken met dit soort malle fratsen!

maar ja, mensen willen gewoon bedonderd worden..


Of het gelijk 50% minder waard is zou ik niet zeggen. Zoals Aapje al zegt wij als consumenten kunnen de brillen toch nooit voor inkoop krijgen. Het gebeurt ook in de fietsindustrie. Alleen zit er bij fietsenmerk vaak een importeur tussen waardoor de marge voor een LBS toch iets lager is. Oakley's gaan vrijwel direct naar een optiek via Oakley Europe/Nederland.
Bas123 schreef:Is dit een algemeen probleem of enkel een eigen ervaring?
Ik denk dat ik toch voor de chroom witte ga. Eventueel is overspuiten nog een optie als de lak echt slecht is. Er is iig genoeg ervaring hiermee op het forum.
Is de matte witte misschien een betere optie?


Nee, dit is niet alleen mijn ervaring. Ook van anderen. VELE anderen! Vraag maar eens in het Oakley topic. Ik ken persoonlijk meer dan 10 personen die een White chrome hebben waarvan de lak eraf ging.
Overspuiten kan uiteraard altijd nog maar is natuurlijk wel zonde dat je bril 'kapot' gaat. Matte white, Polished white of Pearl white zou een betere keuze zijn. Het is natuurlijk jou keuze maar ik wil je alleen waarschuwen dat de kans groot is dat het gebeurd. Zolang je de lens maar laat zitten zal de kans wel afnemen dat er schade optreedt.

Er zijn overigens ook kleuren zoals Brown Sugar (voor gebruikt bij casual brillen) en daarbij laat de lak al los door het zweten.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4504
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 feb 2011 12:50

bressan_m schreef:
Stefan schreef: Oakley dealers hebben een marge van 2. Ze kopen voor de helft van de winkelprijs. In Nederland mogen ze niet onder de officiele adviesprijs verkopen want dan raken ze hun dealerschap kwijt.


Dus als ik in Nederland een oakley koop, is die bij het verlaten van de winkel meteen meer dan 50 % minder waard?

Ik zou zeggen : boycotten deze merken met dit soort malle fratsen!

maar ja, mensen willen gewoon bedonderd worden..


Op welke (race)fiets fiets jij dan...

Plaats reactie