Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Look Keo recall

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 07 aug 2010 04:18

Misschien handig, hier trouwens een website van Look zelf om je FM te informeren (overtuigen):

http://www.lookcycle.com/keorecall/
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 07 aug 2010 20:23

TJB schreef:Misschien handig, hier trouwens een website van Look zelf om je FM te informeren (overtuigen):

http://www.lookcycle.com/keorecall/



Toch blijf ik het merkwaardig vinden dat er in Nederland (en Europa?) zo weinig aandacht vanuit Look en de Look-dealers voor dit probleem is geweest. Dealers die doodleuk beweren "nergens van te weten" (en waarschijnlijk nog te goeder trouw ook!), dat kan toch (eigenlijk) niet!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 07 aug 2010 23:43

Heb tot vandaag deze topic totaal gemist! Maar na dit te hebben gelezen vanmiddag en geconstateerd dat mijn Keo's ook onder de recall vallen gelijk contact opgenomen met de FM Kersten Wielersport hier in Nijmegen. Zij waren op de hoogte van de recall en hadden ook nog wat assen op voorraad.

Ik kon gelijk vanmiddag langs komen voor vervangende assen. Ondanks de drukte in de winkel en werkplaats kreeg ik binnen 30 minuten mijn Keo's terug met de nieuwe assen. Vriendelijk en vakkundig geholpen door alle medewerkers die mij te woord hebben gestaan.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 20 aug 2010 03:09

Le Grimpeur schreef:
TJB schreef:Misschien handig, hier trouwens een website van Look zelf om je FM te informeren (overtuigen):

http://www.lookcycle.com/keorecall/



Toch blijf ik het merkwaardig vinden dat er in Nederland (en Europa?) zo weinig aandacht vanuit Look en de Look-dealers voor dit probleem is geweest. Dealers die doodleuk beweren "nergens van te weten" (en waarschijnlijk nog te goeder trouw ook!), dat kan toch (eigenlijk) niet!


Yep, mee eens, erg slecht, onvriendelijk en nog eens levensgevaarlijk van Look

Gelukkig heeft mijn FM erg goede service geleverd door te informeren en daarna zonder kosten alles af te handelen, dikke pluim voor Bikers Best in Rotterdam.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 aug 2010 19:48

Le Grimpeur schreef:
TJB schreef:Misschien handig, hier trouwens een website van Look zelf om je FM te informeren (overtuigen):

http://www.lookcycle.com/keorecall/



Toch blijf ik het merkwaardig vinden dat er in Nederland (en Europa?) zo weinig aandacht vanuit Look en de Look-dealers voor dit probleem is geweest. Dealers die doodleuk beweren "nergens van te weten" (en waarschijnlijk nog te goeder trouw ook!), dat kan toch (eigenlijk) niet!


Nou, uiteindelijk is het dus wel gelukt om bij Plieger nieuwe assen gemonteerd te krijgen. Aanvankelijk was het antwoord van de schoonzoon van Plieger dat als ik er na 5 jaren nog mee reed, dan behoefde ik niet bang te zijn voor asbreuk!
Ik antwoordde dat ik geen coureur ben, niet al te veel km p/j rijd en dat er geen enorme krachten worden uitgeoefend op de pedalen ( Keo Sprints) Maar het is mogelijk dat dit na 6 of 7 jaar een asbreuk wel gebeurt en dan ben ik de pineut. Het duurde zo lang voordat ik de pedalen met nieuwe assen weer kon halen dat ik maar een paar Shimano Dura Ace pedalen heb gekocht bij Hopmans BOZ voor 107 euro en die bevallen mij prima. De "cleats "zijn fantastsich goed, lopen uitstekend en slijten niet snel. De Keo Sprints liggen nu in de doos van de Shimano Dura Ace pedalen ! Zeker de beperking die Look legt op bijna al zijn pedalen van max. 100 kg klinkt niet erg vertrouwenswekkend.
En idd, wij hebben vrijwel niets gehoord van de FM of importeur over die vervanging. Dat moet je dan toevallig op een forum lezen anders weet je het nooit. Slechte beurt van Look !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie