Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Look Keo recall

mellie
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 nov 2008 16:29

mellie 04 nov 2009 11:31

Kan ze ook laten vervangen.

Even een kleine sitestep: Hoe lang doe je eigenlijk met een set pedalen? Heb het idee dat ze nog prima functioneren, maar zijn al wel 3 of 4 jaar oud. Of zijn dat van die dingen die gewoon 10 jaar meegaan?

P.s. Ook geen NL advertentie gezien.

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 04 nov 2009 12:06

het enige wat ik nog gemaild heb is of het klopt dat het alleen bij look keo sprint rood en grijs is?

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 04 nov 2009 12:22

Ben ik even blij dat ik titanium assen heb... Je moet er toch niet aandenken dat je in volle spurt te maken krijgt met een afbrekende as?

In mijn optiek mag Look dit in de Benelux wel wat beter kenbaar maken. Is er iemand die dat ook al heeft gezegd tegen die importeur?
Gang is alles...

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 04 nov 2009 21:06

Zeker, ik heb het gevraagd, maar importeur gaf aan dat ze het duidelijk kenbaar hadden gemaakt middels advertenties enkele maanden geleden.

Moet je met een korreltje zout nemen denk ik want in ieder geval 1 van de gemoemde dealers wist nergens van.Ook niet dat ie in een recall lijst voorkwam.
Of het moet zo zijn dat het in luxemburg of belgie is geadverteerd...

bikefun007
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:01

bikefun007 05 nov 2009 22:47

beste mensen,

om even een beetje onrust te verkomen wil ik jullie de volgende link door geven.

http://www.grofa.de/

hier ziet u om welke pedalen het gaat.


Freiwilliger Rückruf von KEO CroMo-Achsen bis Baujahr Dezember 2005
LOOK Cycle International und der deutsche Importeur Grofa GmbH führen für alle KEO-Modelle mit CroMo-Achsen, die bis Dezember 2005 produziert wurden, einen freiwilligen Rückruf durch.

Betroffene KEO-Modelle:
Nachfolgende Modelle, die zwischen Jan. 2004 und Dez.
2005 produziert wurden.
KEO Classic
KEO Sprint (rot und grau)
KEO Carbon / KEO Carbon Ironman
KEO HM / KEO HM Ironman



NICHT betroffene KEO-Modelle:
KEO Carbon Ti (alle Modelljahre)
KEO HM Ti (alle Modelljahre)
Alle KEO-Modelle, die nach Jan. 2006 produziert
wurden.
WICHTIGER HINWEIS
Sollten Sie ein KEO-Pedal mit Titan-Achse oder aber mit einem
Produktionsdatum AB Januar 2006 besitzen, so sind Sie von diesem freiwilligen Rückruf nicht betroffen. Sie können Ihr Pedal wie gewohnt weiternutzen.

ACTION SPORTS .BE

wroosmalen
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:50

wroosmalen 05 nov 2009 23:00

Hoe kun je zien of je pedaal na 2006 geproduceerd is?
Krijg je alleen een nieuwe as of alles nieuw?
Ik heb namelijk nog wat oude pedalen liggen :)
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 05 nov 2009 23:25

Zie eerdere linkjes, aan onderkant pedaal zit een klein productiedatum merkje
Je krijgt alleen nieuwe as volgens action sports.

Overigens, Is bikefun007 van Action sports??

dirber
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:42
Locatie: Bij de Greb

dirber 05 nov 2009 23:38

Inderdaad staat aan de onderkant van de pedalen een rondje met hierbinnen een pijl naar de maand van productie en aan weerzijden van de pijl staat het jaar in 2 posities.
Mijn linker pedaal is december 04 en mijn rechter pedaal is van juni 04.

Het eerste half jaar maken ze rechter pedalen en dan wordt de mal omgezet en in het tweede halfjaar maken ze dus de linker pedalen ;-)
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 06 nov 2009 15:53

Minder goed nieuws, de dealers die ik benaderde gaven aan geen of slechts enkele omruilexemplaren te krijgen of van niets te weten en verwezen me door naar de importeur.
'" als je geen klant bij ons bent kun je niet van ons verwachten dat we iedereen zomaar gaan helpen".
Gevalletje kastje-muur tussen dealer en importeur, beide willen handjes niet branden.

Aangezien importeur de eerste partij is ga ik nog maar eens bellen.

Iemand anders wel positieve ervaringen?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4498
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 06 nov 2009 22:59

giosbeast schreef:Minder goed nieuws, de dealers die ik benaderde gaven aan geen of slechts enkele omruilexemplaren te krijgen of van niets te weten en verwezen me door naar de importeur.
'" als je geen klant bij ons bent kun je niet van ons verwachten dat we iedereen zomaar gaan helpen".
Gevalletje kastje-muur tussen dealer en importeur, beide willen handjes niet branden.

Aangezien importeur de eerste partij is ga ik nog maar eens bellen.

Iemand anders wel positieve ervaringen?


Off topic: ..En op die manier zul je ook nooit klant worden... wat een service...

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 nov 2009 16:00

Ik ben net terug van de fietsenmaker (Presto in Oost-Zaan). De assen van mijn Look pedalen werden direct vervangen zonder dat ze vroegen waar ik ze vandaan had. Ze waren op de hoogte van de recall actie van Look.

Aan degene die moeite hebben genomen om dit topic te starten en te bellen met de importeur:
BEDANKT!!
Dankzij jullie heb ik weer een veilig setje pedalen. Zonder dit forum was ik er niet achter gekomen want Look maakt niet echt geel groot reclame met hun recall actie.
Live fast; die young. mijn blog

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 08 nov 2009 20:19

rob74 schreef:Ik ben net terug van de fietsenmaker (Presto in Oost-Zaan). De assen van mijn Look pedalen werden direct vervangen zonder dat ze vroegen waar ik ze vandaan had. Ze waren op de hoogte van de recall actie van Look.

Aan degene die moeite hebben genomen om dit topic te starten en te bellen met de importeur:
BEDANKT!!
Dankzij jullie heb ik weer een veilig setje pedalen. Zonder dit forum was ik er niet achter gekomen want Look maakt niet echt geel groot reclame met hun recall actie.


Geen dank :0)

Overigens, ik moet de mjne nog geruild krijgen. Mischien toch weer eens langs in oostzaan.

@rob74 : Ben jij vaste klant bij Presto?

Plaats reactie