Kettingkast voor Racefiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37362
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat een onhandig ding. Heeft niet eens spatborden.....
Less is bore
hehe, waar zijn de spatborden?? Nee, ik ben het totaal met jullie eens, maar het is niet mijn beslissing. Hij wilde graag wat hulp maar hier wist ik ook niet wat ik ermee aanmoest. Ik heb ook gezien dat de kettingkasten ongeveer tot 48 tanden gaan dusja... Wat het punt was voor hem is dat hij graag een mooi en exclusief groepje op zn fiets wilde hebben en niet een XT of XTR groep, hij heeft namelijk ook een carbon frame met geintegreerde zadelpen. Maar jullie punt is duidelijk... ongeveer niet mogelijk.
FSC Cobra Sram Force, Mavic Elite
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
met een cross voorblad zou het misschien kunnen, zijn vaak 48 of 46 tands
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Een groep als SRAM Red koop je in principe vooral voor de bling-factor, want functioneel werkt het niet beter dan bijv Force (eerder slechter zelfs). Het is vooral ietsje lichter en veel duurder. Het 'probleem' daarbij is dat je consistent moet blijven. Als je niet echt noodzakelijke spullen op de fiets gaat monteren (waardoor het gewichtvoordeel van SRAM Red ongedaan wordt gemaakt) ontmasker je jezelf meteen als iemand zonder verstand van zaken die grote bakken met geld over de balk smijt.Wat het punt was voor hem is dat hij graag een mooi en exclusief groepje op zn fiets wilde hebben en niet een XT of XTR groep, hij heeft namelijk ook een carbon frame met geintegreerde zadelpen
Een voorbeeld:
1 Ik koop een Opel en zet er een dakkoffer op voor de vakantie. Ik val nu in de groep functionele & praktische automobilisten. Sportwagenbezitters gaan niet verlekkerd kijken naar mij, maar ze lachen me ook niet uit.
2 Ik koop een Lamborgini en zet er een dakkoffer op. Ik wordt smalend uitgelachen door functionele & praktische automobilisten, want ik heb veel geld uitgegeven aan iets onpraktisch, waarbij het sterke punt van de Lambo voor een flink stuk ongedaan is gemaakt. Andere sportwagenbezitters lachen me vanwege het laatste ook uit. Ik heb dus veel geld uitgegeven om voor lul te staan:
[img=http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... ffer_1.jpg]
Kijk, als je geld genoeg hebt en de blits wil maken, maar ook een praktische fiets wilt voor in de regen e.d., dan is de oplossing niet zo moeilijk. Je bouwt 1 fiets op als een superstrakke racefiets en koopt daarnaast een andere fiets waar je lichten, spatborden, e.d. op monteert. Als je echt ver wilt gaan zet je er een Rohloff of Alfine (8 of 11-speed) hub in, samen met een dichte kettingkast of een Gates Belt drive (rubber ketting zonder smeer, dus geen kettingkast nodig).
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
bij zo een fiets moet het anders best kunnen
En dan werp je nog best hoge ogen met je fiets denk ik..
En dan werp je nog best hoge ogen met je fiets denk ik..