Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Kettingkast voor Racefiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 mar 2011 18:19

Wat een onhandig ding. Heeft niet eens spatborden.....
Less is bore

dwight
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 sep 2010 18:57

dwight 01 mar 2011 18:42

hehe, waar zijn de spatborden?? Nee, ik ben het totaal met jullie eens, maar het is niet mijn beslissing. Hij wilde graag wat hulp maar hier wist ik ook niet wat ik ermee aanmoest. Ik heb ook gezien dat de kettingkasten ongeveer tot 48 tanden gaan dusja... Wat het punt was voor hem is dat hij graag een mooi en exclusief groepje op zn fiets wilde hebben en niet een XT of XTR groep, hij heeft namelijk ook een carbon frame met geintegreerde zadelpen. Maar jullie punt is duidelijk... ongeveer niet mogelijk.
FSC Cobra Sram Force, Mavic Elite

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 01 mar 2011 18:53

met een cross voorblad zou het misschien kunnen, zijn vaak 48 of 46 tands ;)
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 01 mar 2011 19:59

EM schreef:Niet zeuren allemaal, het is voor deze fiets...

Afbeelding


:) Hier moest ik hard om lachen. Very funny! :)

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 02 mar 2011 13:15

Wat het punt was voor hem is dat hij graag een mooi en exclusief groepje op zn fiets wilde hebben en niet een XT of XTR groep, hij heeft namelijk ook een carbon frame met geintegreerde zadelpen
Een groep als SRAM Red koop je in principe vooral voor de bling-factor, want functioneel werkt het niet beter dan bijv Force (eerder slechter zelfs). Het is vooral ietsje lichter en veel duurder. Het 'probleem' daarbij is dat je consistent moet blijven. Als je niet echt noodzakelijke spullen op de fiets gaat monteren (waardoor het gewichtvoordeel van SRAM Red ongedaan wordt gemaakt) ontmasker je jezelf meteen als iemand zonder verstand van zaken die grote bakken met geld over de balk smijt.

Een voorbeeld:
1 Ik koop een Opel en zet er een dakkoffer op voor de vakantie. Ik val nu in de groep functionele & praktische automobilisten. Sportwagenbezitters gaan niet verlekkerd kijken naar mij, maar ze lachen me ook niet uit.
2 Ik koop een Lamborgini en zet er een dakkoffer op. Ik wordt smalend uitgelachen door functionele & praktische automobilisten, want ik heb veel geld uitgegeven aan iets onpraktisch, waarbij het sterke punt van de Lambo voor een flink stuk ongedaan is gemaakt. Andere sportwagenbezitters lachen me vanwege het laatste ook uit. Ik heb dus veel geld uitgegeven om voor lul te staan:

[img=http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... ffer_1.jpg]

Kijk, als je geld genoeg hebt en de blits wil maken, maar ook een praktische fiets wilt voor in de regen e.d., dan is de oplossing niet zo moeilijk. Je bouwt 1 fiets op als een superstrakke racefiets en koopt daarnaast een andere fiets waar je lichten, spatborden, e.d. op monteert. Als je echt ver wilt gaan zet je er een Rohloff of Alfine (8 of 11-speed) hub in, samen met een dichte kettingkast of een Gates Belt drive (rubber ketting zonder smeer, dus geen kettingkast nodig).

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 02 mar 2011 13:41

bij zo een fiets moet het anders best kunnen
Afbeelding

En dan werp je nog best hoge ogen met je fiets denk ik..
:winkthumb:

Plaats reactie