Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

smeermiddel squirt dry lube

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 24 mei 2020 20:01

scottpch schreef: 24 mei 2020 17:25 Komt omdat je er teveel op hebt gedaan!
Normaal veeg je de wax niet tussen de schakels of van de ketting af, omdat er geen wax zit, die zit dus tussen de schakels.
Dus een drupje op elke verbindingsschakel does the job.

Pffffhhh, lezen is en blijft een kunst.
Ik heb al verteld dat de ketting opnieuw ontvet is geworden, gedroogd en daarna zéér zuinig opnieuw gesmeerd is. 1 laagje, en niet meer. Er zat nét een dun laagje op elke rol.
Als dat al teveel is.....
Dogma F

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 24 mei 2020 20:44

Goede handleiding. Ketting amper of gewoonweg niet ontvetten. Opblinken met een doek en een druppeltje per schakel. Vanaf het wat droog begint te lopen herhalen.

Deze handleinding icm met T9 ipv squirt is nog beter ;-) Toch zeker bij regenachtig weer.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 mei 2020 20:55

Ik krijg het ook niet goed werkend. En het gaat veel sneller lawaai maken een 70a 80 stille kilometers, meer red ik niet. Ook alles geprobeerd.

Op de mtb vond ik het nog wel aardig omdat de ketting wat schoner blijft.
Er zijn er zat waar het niet goed werkt.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 25 mei 2020 08:00

Ramon73 schreef: 24 mei 2020 20:01
scottpch schreef: 24 mei 2020 17:25 Komt omdat je er teveel op hebt gedaan!
Normaal veeg je de wax niet tussen de schakels of van de ketting af, omdat er geen wax zit, die zit dus tussen de schakels.
Dus een drupje op elke verbindingsschakel does the job.

Pffffhhh, lezen is en blijft een kunst.
Ik heb al verteld dat de ketting opnieuw ontvet is geworden, gedroogd en daarna zéér zuinig opnieuw gesmeerd is. 1 laagje, en niet meer. Er zat nét een dun laagje op elke rol.
Als dat al teveel is.....
Het opbrengen van Squirt lube is dat klaarblijkelijk ook!
Jonge jonge, wat een ellende toch wanneer je 2 linkerhanden hebt....

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1268
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 25 mei 2020 11:20

@scottpch: met verkeerde been uit bed gestapt, vanmorgen?
Jonge, jonge...
...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 25 mei 2020 11:49

De crux bij smeermiddelen is dat het komt op de plek waar het moet, en dat is tussen pen en de flensjes van de plaatjes , wat vroeger busjes waren ( zien we niet meer bij fietskettingen...)
Zodra je het dus tussen plaatjes en rolletjes ziet verdwijnen is het okee....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 25 mei 2020 12:49

Oppbogga schreef: 25 mei 2020 11:20 @scottpch: met verkeerde been uit bed gestapt, vanmorgen?
Jonge, jonge...
Nee hoor, was al vroeg wakker.... :winkthumb:

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 25 mei 2020 22:51

Keezx schreef: 25 mei 2020 11:49 De crux bij smeermiddelen is dat het komt op de plek waar het moet, en dat is tussen pen en de flensjes van de plaatjes , wat vroeger busjes waren ( zien we niet meer bij fietskettingen...)
Zodra je het dus tussen plaatjes en rolletjes ziet verdwijnen is het okee....
De squirt die ik heb doet dat niet of nauwelijks, eender hoe schoon of vuil de ketting is en of ik nou veel of weinig gebruik.
Ketting gisteren eraf gehaald, grof vuil met dasty eraf, uur geweekt in wasbenzine, daarna terpentine die gewoon schoon bleef. Schoon gespoten met perslucht en opnieuw uitgewassen in alcohol en droog geblazen.
Op paar schakels squirt geprobeerd, spul trekt er ongeveer een derde in en de rest verdeeld zich aan de buitenkant. Maakt niet uit of ik veel of weinig squirt gebruik, het meeste zet zich af aan de buitenkant. Toch nog 24 uur aan de lucht de ketting laten drogen, squirt trekt nog steeds niet in. Schudden van het flesje maakt ook niet uit, harder schudden geeft een nóg slechter resultaat.
Maar ja, ik heb immers twee linkerhanden hé.
De Boeshield T-9 die ik vandaag ontving trekt wél volledig in de schone, droge ketting. Een uur na aanbrengen blijft de witte poetsdoek ook helemaal wit. Ketting wordt niet stug zoals bij squirt.
Dus dat flesje squirt wordt binnenkort ritueel verbrand. Leuk voor de liefhebbers, niks voor mij.
Dogma F

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 25 mei 2020 23:07

Ketting stug van Squirt? Bijzonder. Het is duidelijk geen goed huwelijk tussen jullie twee. Ja mag je flesje opsturen ;)

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 25 mei 2020 23:14

Gaat m niet wordt Philippos...hij heeft er voor gekozen zijn flesje Squirt ritueel te gaan verbranden.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de precieze aard van dit ritueel. Ik vermoed dat hij naakt rondjes rond het flesje gaat rennen, oehoe roepende als een indiaan terwijl hij zich met zijn hand voor de mond slaat.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 mei 2020 00:27

Ramon73 schreef: 25 mei 2020 22:51

De Boeshield T-9 die ik vandaag ontving trekt wél volledig in de schone, droge ketting. Een uur na aanbrengen blijft de witte poetsdoek ook helemaal wit. Ketting wordt niet stug zoals bij squirt.
Dus dat flesje squirt wordt binnenkort ritueel verbrand. Leuk voor de liefhebbers, niks voor mij.
Nog wat olie op ut vuur:
Squirt is vooral geschikt voor mensen die kicken op een schone buitenkant/looks, maar spullen die indringen tot waar het moet zijn technisch beter en geven veel langer een geruisarme loop.
Op den duur loopt het met squirt misschioen ook wel geruisarm, maar dat is in feite vuilsmering.
Wat er dan in je ketting zit is vergelijkbaar met slijppasta dat revisiebedrijven gebruiken om kleppen op klepzittingen in te slijpen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 26 mei 2020 04:22

Stoffa schreef: 25 mei 2020 23:14 Gaat m niet wordt Philippos...hij heeft er voor gekozen zijn flesje Squirt ritueel te gaan verbranden.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de precieze aard van dit ritueel. Ik vermoed dat hij naakt rondjes rond het flesje gaat rennen, oehoe roepende als een indiaan terwijl hij zich met zijn hand voor de mond slaat.
:D

Plaats reactie