Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

gps voor op de fiets

shota
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:19

shota 06 mei 2009 00:09

hallo ik zou graag wat advies willen.

ik ben op zoek naar een gps voor op de fiets.
prijs rond de 300 euries

verder ben ik een leek dus heb nog wat vragen:
1 werkt gps op de fiets vergelijkbaar met een tom tom
2: kan ik routes punt gewijs aangeven bijvoorbeeld de agr en een deel van de marmotte?
3 als je bijvoorbeeld verkeerd rijdt berekend hij d route weer op nieuw zoals bijvoorbeeld tomtom?

martijn78
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:28

martijn78 06 mei 2009 08:36

Naar mijn mening is de Edge 205 of 305 de beste keus, omdat deze vooral goed is voor training.
ik merk in de praktijk dat je de navigatie optie amper gebruikt.
maar mocht je een keer de weg kwijt zijn kan je hem wel ideaal gebruiken om te navigeren naar de plek die je vooraf als 'huis' hebt gemarkeerd.

Verder zal het voor 300 euro niet lukken een fiets navigatie te vinden die je route herberekend, dat doet de duurdere edge serie volgens mij wel.
Routes erin zetten is geen probleem, maar dan moet je hem wel exact zo fietsen als aangegeven.
Niet te vergelijken met de TomTom

ik gebruik mijn edge 205 puur om achter af in google te bekijken waar ik allemaal heb gereden en om de verdere gegevens die hij opslaat zoals gem.snelheid en de totalen te bewaren in de meegeleverde software.
En om vooraf een trainingsdoel in te stellen en gebruik te maken van de virtuele sportpartner, je ziet dan 2 fietsers 1 ben jij en de andere de pc die de afstand aflegt met de snelheid die jij van te voren als doel hebt ingesteld.

Succes met je keuze.

Gr.
Martijn
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

andre
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 mei 2004 11:39

andre 06 mei 2009 11:13

Ik heb sinds kort de Garmin edge 705. Die kan auto routeren, maar als je een vooraf ingestelde route rijdt en je wijkt er (per ongeluk) vanaf, dan stuurt het je direct naar het startpunt terug. Of ik doe iets verkeerd, maar ik heb met het volgen van een route auto routering uitstaan.

Dus als je toch gaat neigen naar een duurdere versie, vraag je goed af of je dit allemaal wel nodig hebt/gaat gebruiken.

bushwankaz
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 11 apr 2007 16:17

bushwankaz 06 mei 2009 11:26

Je hebt voor een uitgebreidere versie ook topo-kaarten moeten aanschaffen.

yugor
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

yugor 06 mei 2009 11:41

Beetje leesvoer: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=21587
(uit de antwoorden te zien misschien voor meer mensen nuttig ;) )

shota
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:19

shota 06 mei 2009 14:33

weet iemand of er een zaak in breda zit waar ik de garmin zou kunnen bekijken?

Plaats reactie