Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

verschillen tiagra 105 ultegra crank

jurjenvanemden
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2010 19:17

jurjenvanemden 23 mar 2011 08:33

Ik ga een nieuwe crank monteren incl BB.
En zit ondertussen rustig op te snorren wat ik allemaal nodig heb.

Als ik de prijzen zie zit er best wat verschil tussen de verschillende shimano tiagra 105 ultegra groepen.

Kan iemand in een notedop uitleggen wat zo de verschillen / voordelen zijn van ultegra tov 195 of zelfs tiagra?

Gewicht van de onderdelen vind ik persoonlijk een minder belangrijk punt.
Fiets door weer en wind dus een beetje degelijkheid wordt wel weer op prijs gesteld.

Is er ook een mogelijkheid om te zien welk type bb er in mijn trek zit (ITA / BSA)
Of kwestie van beide bestellen en 1 retouneren
Wie het zelf niet kan, onderwijst het, en wie niet onderwijzen kan, levert kritiek

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 23 mar 2011 09:08

Hoi Jurjen,

Check dit topic even om te zien welke bracket (ITA of BSA) je nodig hebt

Het verschil tussen 105 en Ultegra is te verwaarlozen, Ultegra zal iets lichter zijn maar dat maakt jou niet uit. Tiagra is geloof ik tot 9speed en loopt qua ontwikkeling wat achter bij Ultegra en 105. Bij veel gebruik zou ik dus kiezen voor minimaal de 105.

Ik heb trouwens nog een Ultegra SL dubbel 39-52 crank te koop, van 3 jaar oud, zonder bracketas.

Gr. Diederik

jurjenvanemden
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2010 19:17

jurjenvanemden 23 mar 2011 20:14

Dank voor je antwoord,

Ik heb momenteel een tripple 105 9 speed en zou in in principe aan een tiagra voldoende hebben. Wil simpelweg fatsoendelijke spullen op de fiets gemonteerd hebben, waarmee ik weer een tijdje vooruit kan.

Fiets inderdaad best intensief op de racefiets en bij slecht weer de atb, als het van de waait sta ik op de surfplank.

Wat vraag je voor je ultegra dubbel? Neem aan excl tandwielen.
De derri is wel terug te schroeven zodat dat dubbel ipv tripple goed gaat.
Wie het zelf niet kan, onderwijst het, en wie niet onderwijzen kan, levert kritiek

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 24 mar 2011 09:08

Een 10 speed crankstel, zoals de Ultegra SL kan zonder problemen op een 105 9speed groep.

PM voor de prijs.

Gr. Diederik

Plaats reactie