Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wattage op Tacx Flow

hc66
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 sep 2005 16:41

hc66 01 apr 2011 18:56

Ik overweeg om een Tacx Flow trainer aan te gaan schaffen omdat daar o.a. een vermogens-/Wattagemeter op zit.
Maar nu lees ik in verschillende topics dat deze niet zo nauwkeurig werkt.
Wat is/zijn jullie ervaringen? Kan via kalibreren dit wel nauwkeurig(er) worden ingesteld en hoe doe je dat? :rolleye:

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 01 apr 2011 20:15

Ik hoor wel eens vermogens wat de mensen daar op wegtrappen. Vreemd dat ze dan geen prof worden en niet naast mij op de kop komen!

Zelf heb ik een Computrainer. Deze is redelijk nauwkeurig.

checkerpig
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 08 mei 2004 22:50

checkerpig 01 apr 2011 22:41

Ik heb een Flow en sinds kort een Powertap. De ergo mode van de Flow is niet bruikbaar. De Tacx in Slope mode geeft goede herhaalbaarheid als je dezelde bandenspanning, aandrukspanning en calibratie gebruikt. Tot 175-200 watt is het verschil 5%, rond de 250 watt is dat 10%. Hoger weet ik niet. De Flow geeft telkens de hogere waarde aan bij mij.

Kijk ook eens hier: http://ashwinearl.blogspot.com/2005/03/ ... eview.html

Ik vind de Flow goed te gebruiken, al moet je je niet blindstaren op de absolute vermogenwaarden.

CP.

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 12 feb 2012 10:13

Weet iemand waar en/of hoe ik kan nakijken of dat het wattage wat mijn tacx flow aangeeft ook enigszins realistisch is?
Misschien is het mogelijk om ergens te berekenen welk wattage bij welke snelheid hoort..... ???

Ik weet dat het nooit helemaal klopt maar ben gewoon benieuwd hoe groot verschil er zit tussen de realiteit en wat de tacx aangeeft.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 12 feb 2012 11:23

lunitic schreef:Weet iemand waar en/of hoe ik kan nakijken of dat het wattage wat mijn tacx flow aangeeft ook enigszins realistisch is?
Misschien is het mogelijk om ergens te berekenen welk wattage bij welke snelheid hoort..... ???

Ik weet dat het nooit helemaal klopt maar ben gewoon benieuwd hoe groot verschil er zit tussen de realiteit en wat de tacx aangeeft.
Zoek iemand met een powertap wiel.
What makes the boat go faster?

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 12 feb 2012 11:50

Ja dat zou mooi zijn maar helaas ken ik niemand die zo'n wiel heeft?

Is het niet mogelijk om dit te berekenen? Er zijn wel diverse site waar dat dit mogelijk is maar dat is allemaal voor het fietsen in de buitenlucht (luchtweerstand, rolweerstand)...

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 12 feb 2012 12:13

lunitic schreef:Ja dat zou mooi zijn maar helaas ken ik niemand die zo'n wiel heeft?

Is het niet mogelijk om dit te berekenen? Er zijn wel diverse site waar dat dit mogelijk is maar dat is allemaal voor het fietsen in de buitenlucht (luchtweerstand, rolweerstand)...
Je kunt eens kijken op TrainerRoad site. Aanmelden voor 30 dagen is vrij. Heb je wel een Garmin/Suunto USB stick nodig. Workouts zijn trouwens top! http://www.trainerroad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
What makes the boat go faster?

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 12 feb 2012 13:13

Interessant!

Ik heb gelijk eens wat rond zitten kijken op de site en kwam het volgende tegen:

http://support.trainerroad.com/entries/ ... -tacx-flow" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staan diverse excel files met metingen van andere tacx flow gebruikers. Deze zal ik eens vergelijken met wat mijn tacx aangeeft. Ben benieuwd.

Wel krijg ik de indruk dat de wattages die op de site worden weergeven dus ook bepaald zijn dmv een formule welke gebaseerd is op metingen van andere flow gebruikers (die wel een powertap hadden?).

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 12 feb 2012 13:17

lunitic schreef:Ja dat zou mooi zijn maar helaas ken ik niemand die zo'n wiel heeft?

Is het niet mogelijk om dit te berekenen? Er zijn wel diverse site waar dat dit mogelijk is maar dat is allemaal voor het fietsen in de buitenlucht (luchtweerstand, rolweerstand)...
Dan huur je zo'n wiel bij vermogenmeten.nl
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 12 feb 2012 13:27

PB gestuurd.
What makes the boat go faster?

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 12 feb 2012 13:31

@ superrose

Ik zat al te kijken naar de mogelijkheid tot huren. Is niet eens duur. Ik ga eens informeren.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 12 feb 2012 13:36

maar pas op als je er een paar weken mee rijdt en er achter komt hoeveel leuker het is om met wattage te trainen wil je niet meer terug :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie