Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Niewe powermeter op de markt!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 07 okt 2009 15:02

Ik ben heel benieuwd. Een garmin heb ik al in huis - zij het dat m'n liefje die gebruikt. Ik overwoog al om Speedplay te gaan rijden, die overstap komt nu wel heel dicht bij.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 07 okt 2009 15:10

zoveel geld heb ik niet joh anders had ik toch wel op een vettere fiets gereden
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 07 okt 2009 15:42

't Wordt dan toch eens tijd die staatsloterij te gaan winnen...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 07 okt 2009 16:19

ik doe mijn best, wanneer had jij je geldboom ook al weer geplant?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

sten2
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 apr 2006 17:54

sten2 08 okt 2009 15:34

Moustache schreef:
ZorroI schreef:
Rikkert schreef:Beetje basale vraag: Maar ik zie bij de linkjes geen metertje waarop ik de wattjes kan lezen. Of zit ik gewoon met men neus te kijken.

Maar het meetgedeelte van het systeem is net zo simpel als fraai !


Hoi,

Nee Rikkert je kijkt niet met je neus :D Zie mijn post aangaande je vraag:

'Does Vector include a head unit?
No. Vector has been designed to work with head units that support the ANT+ wireless power protocol.'

Mvg, Zorro



En dat is weer ideaal, want dan klets je hem gewoon aan je Garmin 705.
Ik ben nu al aan het sparen voor dit ding :D



ANT+!? Gaat dat het worden? Nieuwe Trek fietsen zijn (of kunnen worden) voorzien van ingebouwde snelheids en trapfrequentiesensor met ANT+.
Lijkt me goede standaardisatie..
ANT in je shifters en die Flightdecks zijn verledentijd, als dat al niet zo is.
Sten

erwin01
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 mei 2007 22:46

erwin01 11 okt 2009 14:14

Ik snap de drukte niet zo goed... iedereen heeft het over SRM en Powertap.
Waarom een duur systeem??

Ik rij al 3 jaar met een Ibike pro.. werkt geweldig, eenvoudig en de laatste uitvoering is 199 usd.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 okt 2009 16:42

Erwin01 schreef:Ik snap de drukte niet zo goed... iedereen heeft het over SRM en Powertap.
Waarom een duur systeem??

Ik rij al 3 jaar met een Ibike pro.. werkt geweldig, eenvoudig en de laatste uitvoering is 199 usd.


Hoi,

Nou als ik kijk hoe de calibratie werkt dan weet ik het zonet nog niet. Kijk eens op http://www.youtube.com/watch?v=1FEISeU4 ... re=related

Als je je fietspositie drastisch veranderd, dan moet er een nieuwe calibratie komen bijvoorbeeld.
Deel van de calibratie is de 'Coast Down' (zit op 5:06 in bevenstaande video).
Voor een goede Coast Down (wat eigenlijk niet Down maar Up gaat) heb je 3 dingen nodig:
-Rechte weg
-Zonder hobbels
-Vlak to licht bergop

Samen met de Tilt Calibration.....ik weet het niet. Maar goed, dat is mijn mening.

Wanneer moet je opnieuw calibreren (Coast Down):

-Als je je positie drastisch veranderd (wat is drastisch?)
-Als je uitrusting drastisch veranderd

Al met al lijkt het mij net zoiets als Polar doet en dat is toch min of meer indirect vermogen bepalen welke te afhankelijk is van diverse factoren.
Wat gebeurd er b.v. als ik WEL mijn positie drastisch verander maar NIET opnieuw calibreer?

PowerTap, SRM meten gewoon de kracht op de achter hub c.q. crank. Niks calibratie (niet door de eindgebruiker dan).

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

sten2
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 apr 2006 17:54

sten2 11 okt 2009 16:55

Zie ook hier voor een discussie over meetsystemen: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=14514 Hier ga ik geen inhoudelijke zinnig input aan geven.

Het is een kwestie van geloof, geloof ik.

Naast de manier waarop gemeten wordt, waar dus veel over gediscussieerd wordt, zijn er ook wel wat andere aandachtspunten.

De prijs is voor het instapmodel. Een behoorlijk duurdere versie dan 199 dollar (updates, upgrades en accessoires) is nodig om apparaten te kunnen vergelijken.

Het was handig geweest als ze slecht de powermeter met ANT+ zouden aanbieden. Die kun je dan koppelen aan een ANT+ compatible fietscomputer(EDGE705 oid).
Dit kan wel met een duurdere versie en een upgrade (voor 99 dollar) maar dan heb je twee volledige fietsmeters aan je stuur.
Mijn idee zou zijn om de meetsystemen los te koppelen van de presentatie. Dus hartslag, cadence, powermeter, etc. via ANT+ aanleveren. Dan kun je nog eens iets vervangen zonder dat je alle accessoires moet vernieuwen (hartslagband, bikemounts, etc.) En kwestie van tijd, geloof ik.
Sten

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 okt 2009 17:17

Een IBike is geen vermogensmeter, maar een vermogensschatter. Een IBike is een leuke gadget, maar geen vermogensmeter om gericht mee te kunnen trainen. Als je graag een getalletje als gemiddeld vermogen na iedere training wilt weten dan voldoet de IBike wel. Maar als je blokjes op vermogen wilt trainen, piek vermogens wilt bepalen, enz dan heb je gewoon een echte vermogensmeter nodig.

Bij een Polar wordt er nog iets gemeten dat afhankelijk van de kracht op de pedalen is, bij de IBike is dat niet eens het geval. Ik heb liever een Polar vermogensmeter dan de IBike.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

erwin01
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 mei 2007 22:46

erwin01 12 okt 2009 11:21

Interessante discussiepunten, ik sluit me aan bij Sten. Hier ga ik geen inhoudelijke zinnig input aan geven.

Een aantal van ons traint al een paar jaar met versie 1, 2, of 3. Wij kunnen alle benodigde trainingen er mee uitvoeren. Je kan je trainingen ook op de computer uitlezen en analyseren. ( blokjes, piek, etc etc)

Voor mij werkt het erg goed, als een ander € 1000 wil uitgeven voor een ander systeem is dat zijn keuze.

Plaats reactie