Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Lopende terugroep / recall acties

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 28 nov 2009 21:34

BianchiSL3 schreef:Easton EA30 stuurpen zie hier

TS-Biker schreef:Easton EA30 4B stuurpen recall
http://tradepoint.veltec.com/images/pro ... 0CONNL.pdf


@TS-Biker; Deze stond er al.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 mar 2010 20:07

Betr. Keo Sprint Pedalen.

Vandaag was ik bij Plieger Sport in Meerkerk waar ik 2 sets wielen achterliet om geheel na te lopen op spaakspanning , te richten en indien nodig de naven. Wielen zijn daar gekocht evenals de fietsen waar die wielen to behoren. smeren.
Vorig jaar heb ik Plieger E Mail gestuurd met de vraag of ik bij hen mijn Keo Pedalen kan brengen vanwege de terugroepaktie. Antwoord: GEEN ! Diverse malen gebeld, steeds in gesprek. Okay. Ik moest toch nog naar Plieger voor die wielen hetgeen ik vanmiddag dus deed.
Op mijn vraag of ik de pedalen daar kon afgeven vanwege die terugroepaktie werd mij verteld dat die aktie voorbij was !! Dat zou pedalen betreffen van 8 jaar geleden! Nou, ik vertelde die persoon dat het pedalen betreft van 2005 en die had ik nu juist! Dus geen 8 jaar geleden. "Oh, nou", was het volgende antwoord," als de pedalen nu nog goed zijn, dan gebeurt er niets mee." Wat een KUL antwoord! Ik rijd relatief weinig (3000-4000 km/j) dus kan een breuk wel later optreden dan bij iemand die 10.000 en + rijdt p/j. Na veel ge ouwehoer kon ik de pedalen achterlaten en men zou de vertegenwoordiger vragen of die omruil nog kan. Die komt pas over 2 weken en indien het antwoord JA is, dan moet ik weer veel kilometers rijden naar Meerkerk om die pedalen op te halen. Daarom wil ik die dealer zelf opbellen of mailen. Die schijnt in Belgie te zitten. Wie weet hoe die heet en hoe die te bereiken is?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 27 mar 2010 22:58


Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 30 apr 2010 15:26

Marconi schreef:Betr. Keo Sprint Pedalen.

Vandaag was ik bij Plieger Sport in Meerkerk waar ik 2 sets wielen achterliet om geheel na te lopen op spaakspanning , te richten en indien nodig de naven. Wielen zijn daar gekocht evenals de fietsen waar die wielen to behoren. smeren.
Vorig jaar heb ik Plieger E Mail gestuurd met de vraag of ik bij hen mijn Keo Pedalen kan brengen vanwege de terugroepaktie. Antwoord: GEEN ! Diverse malen gebeld, steeds in gesprek. Okay. Ik moest toch nog naar Plieger voor die wielen hetgeen ik vanmiddag dus deed.
Op mijn vraag of ik de pedalen daar kon afgeven vanwege die terugroepaktie werd mij verteld dat die aktie voorbij was !! Dat zou pedalen betreffen van 8 jaar geleden! Nou, ik vertelde die persoon dat het pedalen betreft van 2005 en die had ik nu juist! Dus geen 8 jaar geleden. "Oh, nou", was het volgende antwoord," als de pedalen nu nog goed zijn, dan gebeurt er niets mee." Wat een KUL antwoord! Ik rijd relatief weinig (3000-4000 km/j) dus kan een breuk wel later optreden dan bij iemand die 10.000 en + rijdt p/j. Na veel ge ouwehoer kon ik de pedalen achterlaten en men zou de vertegenwoordiger vragen of die omruil nog kan. Die komt pas over 2 weken en indien het antwoord JA is, dan moet ik weer veel kilometers rijden naar Meerkerk om die pedalen op te halen. Daarom wil ik die dealer zelf opbellen of mailen. Die schijnt in Belgie te zitten. Wie weet hoe die heet en hoe die te bereiken is?


Ik kan bij deze melden dat de Fa. Plieger inmiddels mijn Keo Sprints gratis van nieuwe assen heeft voorzien. Ook dát mag natuurlijk vermeld worden !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 22 sep 2010 22:56

Er is een terugroep actie van Cannondale,

fietsen die tussen 1 Mei en 17 September zijn gemaakt schijnen iets te hebben dat de remkabel breekt. Cannondale is nu de Cannondale dealers aan het contacten en de frame nummers aan het doorgeven, er worden nieuwe kabels opgestuurd en die kunnen er dan op.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 01 okt 2010 16:56

Recall: Easton EC90 seat post

**
Dear customer,

Easton has informed us that they are recalling certain seat posts from the EC90 series since there is the possibility of failure of the seat clamp. The recall applies to all seat posts that were delivered by Easton after April 2010. 2009 models are not affected by the recall. We will be contacting all customers affected by this recall within the next few days.

The customer can also check himself whether his seat post is affected by the recall. If there is no marking under the EC90 logo which reads "CNT COMPOSITE" and also under the seat post’s minimum insert marking there is no marking which reads "CNT powered by Zyvex", then you should stop riding the cycle immediately. If you have any further questions, please don’t hesitate to contact us.

[img=http://www.canyon.com/_en/img/slides/58 ... ermine.jpg]

[img=http://www.canyon.com/_en/img/slides/58 ... ermine.jpg]

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 19 nov 2010 13:58

Boutprobleempje. Heeft FSA een patent op. Ondermeer de Cannondale modellen met Shimano 105 (Caad 8, 10, Synapse carbon en alloy, Super Six...) maar ook een Bianchi Sempre heeft deze cranck gemonteerd.

Zie verder Bikeradar.

raleighrick
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 dec 2009 20:15

raleighrick 02 feb 2011 21:54

4ZA stuurpennen van 2010 die standaard op ridleys uit dat jaar gemonteerd zijn worden ook (op vrijwillige basis) terug geroepen. Ze zouden namelijk kunnen breken.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 23 okt 2012 18:42

lijkt mij ook iets voor dit topic:
elboutero schreef:Mailtje van Wilier:

It is with deep sorrow that we inform you that some of the forks for the Izoard XP model shipped from Wilier's factory between October 1, 2011 and October 19, 2012 are potentially defective.

Wilier Triestina is therefore announcing a voluntary precautionary recall to verify and ensure the safety of your Izoard XP bicycles. Therefore we ask you to discontinue use of your Izoard XP and immediately contact your Wilier dealer until a check is completed.
We apologize in advance for any inconvenience this recall may cause.

All Izoard XP bicycles that will be shipped from the Wilier Triestina factory from October 22, 2012 are guaranteed and safe in every respect.

Here are the details for verification:

PRODUCT NAME: IZOARD XP FORK

RISK: The use of Izoard XP set up with the fork in question could result in a failure. In certain circumstances, the occurrence of such failure could cause the rider to fall, with potentially serious consequences.

DESCRIPTION OF THE DEFECT: Some of the Izoard XP forks in question were built outside of our specifications and have a thinner aluminum steerer tube than the standard.

INSTRUCTIONS TO VERIFY: If the bike was purchased after October 1, 2011, please discontinue use of the bike immediately. You must verify the soundness of the fork by checking its serial number. To do this, please visit your Wilier retailer, who will disassemble the fork and check the serial number for you.

The serial numbers are composed of two letters and four digits and are imprinted on the front of the sleeve of the fork (see picture below).

The serial numbers interested by this recall are:

Series LH from number 0001 to number 4000
Series LJ from number 0001 to number 2000

Your dealer will have the possibility to check your fork serial number directly on our website http://www.wilier.it" onclick="window.open(this.href);return false;.

If your fork is part of the batch of potentially defective units, we will immediately send a replacement fork to your dealer, who will proceed with the replacement. The replacement of the fork will take place only after the form (on our website) is completed in its entirety by the owner of the bicycle, and sent to our office.

The potentially defective fork, once replaced, must be rendered unusable.

For any further information, concerns, or questions, please do not hesitate to contact us by email at recall@wilier.it.
Afbeelding

MathijsW
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:10

MathijsW 29 jan 2013 08:44

Specialized roept voorvorken terug van de modellen Tarmac SL4 van modeljaar 2012 en 2013,Crux van modeljaar 2013 en Secteur Disc van modeljaar 2013. In samenwerking met de relevante autoriteiten en in overeenstemming met de EU richtlijnen roept Specialized Bicycle Components, Inc. op vrijwillige basis de voorvorken van de hier onder vermelde fietsen en framesets terug:
• Alle 2012 Tarmac SL4 (geleverd voor 20 oktober 2012)
• Alle 2013 Tarmac SL4 (geleverd voor 20 oktober 2012)
• Alle 2013 Crux (geleverd voor 10 december 2012)
• Alle 2013 Secteur Disc (geleverd voor 10 december 2012)

Specialized roept alle eigenaars van bovengenoemde fietsen op om niet meer verder te fietsen om elk mogelijk risico uit te sluiten. Heb je één van bovengenoemde fietsen, meld je dan met de fiets bij je dealer. Deze zal de nodige maatregelen nemen.
Als compensatie voor de ongemakken die deze actie voor je met zich meebrengt, krijg je een tegoed van €100, die je bij een geautoriseerde Specialized Dealer kunt besteden aan Specialized accessoires.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 feb 2013 20:16

SENSA

Dit is een terugroepactie die betrekking heeft op carbon voorvorken met aluminium stuurbuis

van het type FR05 die in verschillende racefietsen gemonteerd zijn (o.a. in Toscana &

Romagna). Er is gebleken dat de aluminium stuurbuis van het kroonstuk kan afbreken,

waardoor er ongelukken kunnen gebeuren. We vragen onderstaande aandachtig door te nemen

en indien aan alle 3 de volgende criteria wordt voldaan om de vork ter vervanging aan te

bieden bij de dealer.

1. De vork betreft het type FR05 (zie afbeeldingen)

2. Aankoopdatum is 1 februari 2012 of later

3. Op de stuurbuis staat een productie-code die begint met “LH”

Indien u zelf niet in staat bent de productie-code op de stuurbuis vast te stellen, brengt u dan

ter controle de fiets bij uw dealer langs.

De terugroepactie betreft enkel vorken die aan ALLE drie bovenstaande criteria voldoen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 feb 2013 20:18

Is hier al voorbijgekomen maar hierna de nederlandse tekst :)

Wilier Izoard XP

Tijdens productie van de Wilier Izoard XP is gebleken dat enkele voorvorken niet voldoen aan de gestelde eisen.

Het betreft de voorvorken van het model Wilier Izoard XP welke tussen 1 oktober 2011 en 22 oktober 2012 zijn uitgeleverd met als serienummers LH0001 – LH4000.

Tijdens gebruik van de Izoard XP fiets kan de betreffende voorvork breken met een mogelijk val tot gevolg waarbij de gebruiker ernstig letsel kan oplopen.

U wordt dan ook verzocht deze fiets niet meer te gebruiken en deze voorvork bij uw leverancier te laten controleren en deze, eventueel, kosteloos te laten vervangen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie