Fiets stallen: steunen en standaards
staat tegen met zijn voorwiel tussen mijn winter (auto) wielen.
Er hangt er nog 1 tegen de wand, daarvoor heb ik een soort spanband met 2 haken er aan.
De andere 2 staan gewoon tegen de muur. En er staat er nog 1 voor aan een lantaarnpaal..
Er hangt er nog 1 tegen de wand, daarvoor heb ik een soort spanband met 2 haken er aan.
De andere 2 staan gewoon tegen de muur. En er staat er nog 1 voor aan een lantaarnpaal..
-
- Forum-lid
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 25 jan 2010 17:20
Ik denk dat je even goed voor ogen moet houden of je de beugels wilt gebruiken voor eventueel onderhoud.
Veel standaards hebben het achterwiel nog op de grond staan, en sommige voor muurbevestiging zitten zo dicht bij de muur dat je nergens meer lekker bij kan.
Die TacX houd het achterwiel wel vrij, dat lijkt me erg handig..
Veel standaards hebben het achterwiel nog op de grond staan, en sommige voor muurbevestiging zitten zo dicht bij de muur dat je nergens meer lekker bij kan.
Die TacX houd het achterwiel wel vrij, dat lijkt me erg handig..
- ridefreeordie
- Forum-lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15
"Hangvariant die qua ruimte op de muur nog zou kunnen. Maar is dit goed voor velg/spaken?"
Van die haken om de fiets verticaal tegen de muur op te hangen heb ik er twee naast elkaar. Wanneer je één fiets aan het voorwiel, en de andere aan het achterwiel hangt, dan neemt dat maar weinig ruimte in.
Hang je de haken hoog genoeg dan kun je er zelfs nog fietsen onder zetten (met voorwiel of bagagedrager)
Voor de velgen geen probleem (spaak raakt de haak in principe niet).
groet
Van die haken om de fiets verticaal tegen de muur op te hangen heb ik er twee naast elkaar. Wanneer je één fiets aan het voorwiel, en de andere aan het achterwiel hangt, dan neemt dat maar weinig ruimte in.
Hang je de haken hoog genoeg dan kun je er zelfs nog fietsen onder zetten (met voorwiel of bagagedrager)
Voor de velgen geen probleem (spaak raakt de haak in principe niet).
groet
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
-
- Forum-lid
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47
Ik gebruik de 'derde vloervariant'. Erg handig en stabiel genoeg. Het achterwiel staat lost van de grond waardoor je ook nog wat klein onderhoud kunt doen
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37377
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb de 1e en de 3e vloervariant.
De 1e bevalt mij het best.
De 1e bevalt mij het best.
Less is bore
jos vtec schreef:Ik heb de 1e variant.
Deze bevalt me uitstekend, fiets staat er stevig in.
+1
Pinarello
http://img694.imageshack.us/img694/5086/prince1x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img694.imageshack.us/img694/5086/prince1x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15826
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
stoli schreef:rene1 schreef:@Stoli: Dat zijn mooie, alleen heb ik ze nog nooit voor de verkoop gezien.
ik heb er hier 1. gewoon gekocht.
bijv hier
http://www.featherbikes.nl/product_info ... cts_id=760
http://www.derks-wielersport.nl/ultimat ... 96362.html
Ik heb deze ook.
Erg makkelijk.
Fiets met voorwiel er in.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb sinds gisteren ook een nieuwe racefiets (een Stevens Aspin CT 2010) en wil hem graag m.b.v. zo'n vloerstandaard wegzetten in de schuur.
Nu zijn die metalen standaarden, als de Pro PR100399 en vergelijkbare zoals die van het eerste plaatje in de openingspost, niet zo duur.
Ik heb echter ook deze Tacx T3125 standaard gevonden: http://www.tacx.com/nl/producten/fietsg ... /index.dot
De Tacx kost rond de € 30,-; niet te duur, maar wel duurder dan die metalen standaarden. Voordeel van de Tacx lijkt me dat je achterwiel niet op de grond staat zodat je het wiel kunt laten draaien bij afstellen c.q. schoonmaken.
Heeft een van jullie toevallig zo'n Tacx? Wat is de ervaring? Is het iets?
Is het inderdaad praktisch dat het achterwiel van de grond staat of staat de fiets daardoor minder stabiel?
En welke standaard neemt minder plek in? Zo'n Tacx of zo'n metalen standaard?
Nu zijn die metalen standaarden, als de Pro PR100399 en vergelijkbare zoals die van het eerste plaatje in de openingspost, niet zo duur.
Ik heb echter ook deze Tacx T3125 standaard gevonden: http://www.tacx.com/nl/producten/fietsg ... /index.dot
De Tacx kost rond de € 30,-; niet te duur, maar wel duurder dan die metalen standaarden. Voordeel van de Tacx lijkt me dat je achterwiel niet op de grond staat zodat je het wiel kunt laten draaien bij afstellen c.q. schoonmaken.
Heeft een van jullie toevallig zo'n Tacx? Wat is de ervaring? Is het iets?
Is het inderdaad praktisch dat het achterwiel van de grond staat of staat de fiets daardoor minder stabiel?
En welke standaard neemt minder plek in? Zo'n Tacx of zo'n metalen standaard?
Stevens Aspin CT 2010
Trudie schreef:Ik heb nu de 3e en een variant erop. Toch merk ik dat mijn frame wordt beschadigd. Voor mijn nieuwe fiets ga ik voor #1;)
Hier net hetzelfde, heb zowel de eerste variant (van Pro) als de derde.
De derde beschadigt de lak toch wel wat maar voor te kuisen is die dan wel weer handig (een vochtige doek rond de haken dan om geen beschadiging te krijgen).