Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Welke zadel

ludowaldo
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2010 21:29

ludowaldo 11 feb 2010 21:44

De laatste 10 jaar gebruikte ik het zadel 'Rolls'.
Op mijn huidige nieuwe fiets Pinarello oogt deze wel vrij ouderwets.
De lengte (28 cm) en breedte (13 cm) passen mij wel, evenals de iets diepere zit.
Echter zou ik nu willen overstappen naar een gelijkaardig zadel; wel iets minder hard.
Wij heeft hiermee reeds enige ervaring ?

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 12 feb 2010 13:52

Een zadel is zoals een schoen, hij moet je passen en dat moet je zelf doen.

Als je echter een rolls gewend was en je beviel zou ik echter niet voor een San Marco Aspide of een Selle Italia SLR gaan, dat zijn eerder harde plankjes. Ik denk dat een Selle Italia Turbo Matic het dichtst zal aansluiten bij een Rolls. Jaren geleden ook nog met eentje gereden en dat was een prima zadel. Qua zadel ga ik trouwens altijd bij Selle Italia maar dit terzijde.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

ludowaldo
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2010 21:29

ludowaldo 12 feb 2010 14:04

Ik heb vandaag de breedte tussen mijn zitbeenderen laten meten; kom op 10,50 cm. Een zadel van +- 13 cm breed lijkt voor mij aangewezen.
Zal de Selle Italia Turbo Matic op het internet eens opzoeken om de afmetingen te weten te komen.

fransiscus40
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 feb 2010 09:30

fransiscus40 12 feb 2010 14:16

Heb het zelfde probleem gehad. Na verschillende zadels "gezeten" te hebben . Bij mij is het de San Marco Caymano geworden. Prima zadel, licht in gewicht en zeer belangrijk in verschillende kleuren te verkrijgen. (passend bij je fiets)
Er was eens....................................en fietste lang en gelukkig

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 12 feb 2010 14:45

Ik heb dat probleem ook gehad. Ik reed al jaren met Sella Italia Turbo Matic. Geen enkel zadel zat goed. Tot ik via dit forum en of Wielertoerist.be een oproep deed met de vraag, "wie heeft er thuis nog een Turbo Matic liggen". Ik heb toen een zo goed als nieuw zadel gekocht voor een habbekrats, de dag nadien waren al mijn problemen opgelost. Nu ben ik blij dat Sella Italia het licht terug heeft gezien en deze type zadel terug op de markt heeft gebracht.

Ik wil hiermee gewoon zeggen, als ik op dat zadel me goed voel dan mag dat zo lelijk zijn als wat, maar ik zet die erop.

wivo_6
Forum-lid
Berichten: 355
Lid geworden op: 11 mei 2007 22:39

wivo_6 12 feb 2010 20:31

Ik had zo'n 2 jaar terug dezelfde vraag. Jaar en dag reed ik op een Rolls, maar met mijn nieuwe fiets had ik toch graag een iets eleganter ding er op. Ik heb finaal gekozen voor een Régal en heb hier nog steeds geen spijt van.

Maar, niets zo persoonlijk als een zadel.

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 12 feb 2010 21:30

Heb vroeger ook met volle tevredenheid op de Rolls en de Turbomatic gereden en ben nu content met de Fizik Alliante XM. De Regal is ook breed maar toch iets harder.

PS de Rolls is trouwens meer dan 14 cm breed
Motta

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 feb 2010 22:49

Regal komt aardig in de buurt van Rolls. Heb deze overstap ook gemaakt. Erg lekker zadel. Ook niet heel hip maar wel meer dan een Rolls.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 12 feb 2010 23:18

Altijd Rolls gereden.
De laatste jaren Sella Italia Flite Genuine. Heerlijk zadel.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie