Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

TUNE SNELSPANNERS DC14

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 13 feb 2010 23:20

Hallo ,

Ik wil me deze snelspanners kopen om nog wat gewicht te kunnen winnen .Ik vraag me alleen af of deze snelspanners nog veilig zijn met zo'n laag gewicht?Heeft hier iemand ervaring mee of kan hij zijn bevindingen meedelen
Alvast bedankt

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 13 feb 2010 23:53

De snelspanners zijn meer dan veilig. Op korte termijn zal ik met nog lichtere gaan rijden. De Tune snelspanners staan bekend om hun enorme duurzaamheid. Het enige 'kritiekpunt' bij deze is dat het carbonheveltje iets 'kwetsbaar' aanvoelt. Let op 'aanvoelt' dit zijn ze zeker niet. Je kunt deze met een gerust hart kopen.

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 14 feb 2010 15:24

Patrickh schreef:Ik zou voor de dc16/17 gaan . Deze hebben zowel voor als achter 'n titanium as in tegenstelling tot de dc 14 wat in mijn ogen toch net iets veiliger is . Het is wel 'n mountainbike uitvoering maar deze passen ook op 'n racefiets . Je moet dan wel de achteras ietsjes inkorten maar dit is zo gebeurt ( heb dit zelf ook gedaan ).


Van welk materiaal zijn assen van de dc14 dan?

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 14 feb 2010 17:27

Die constructie is wel degelijk, veel gevaarlijker vind ik dat je die spanners door kunt duwen en zo het hendeltje in je spaken duwt.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 14 feb 2010 18:14

Ik heb ze ook. Nog maar een keer mee gereden maar dat voelde goed aan. De snelspanners zien er zo degelijk uit dat ik er overal mee durf te rijden. De contstructie is zodanig dat ik niet verwacht dat ze bij juist gebruik stuk gaan.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 14 feb 2010 18:17

TiesT schreef:Die constructie is wel degelijk, veel gevaarlijker vind ik dat je die spanners door kunt duwen en zo het hendeltje in je spaken duwt.


Dan moet je wielen met hoge flensen kopen :-).

Als je de snelspanners strak genoeg zet is de kans nihil dat ze in je spaken terecht komen. De oudere Tune spanners kon je ook doorduwen. Tienduizenden kilometers later kan ik melden dat me dat nog nooit gebeurd is.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie