Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hide my bell

Jweijters
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 aug 2014 08:31
Locatie: Goirle

Jweijters 31 jul 2021 19:32

hayes schreef: 30 jul 2021 20:20 Juiste insert. Op beide fietsen hetzelfde. Hij gaat er wel in, maar met veel kracht.

Het loskomen is meer een gevolg van te weinig lijm denk ik.
Ik heb nog eens opnieuw geïnstalleerd, nu met drie keer zoveel superglue als de eerste keer.
Ik denk dat ik de originele (zwarte) insert nog heb liggen. Maar zoals ik het begreep heeft de oranje 1 mm extra ruimte.

De schroefjes van de dogears doen eigenlijk niets. Ik denk dat ze nog geen mm in het plastic zitten. Ze draaien ook niet vast. Ze draaien zot.
De schroefjes zijn idd enkel voor de fixatie tijdens het lijmen. Heb je wel de goede lijm gebruikt? Ik heb gorilla super glue gel gebruikt dat is echt supersterk. Ook op de MTB blijft mijn garmin goed zitten in de hidemybell. Hij zit idd wel erg strak het aluminium van de dogears schraapt de eerste keren wat plastic weg, maar dat is niet zodanig dat de hidemybell er minder “sterk” van wordt.

hayes

hayes 01 aug 2021 18:01

Ik had misschien net iets te weinig lijm gebruikt inderdaad. Wel loctite super glue. Echt straf spul.
Ik heb het nu opnieuw gedaan met 3 keer zoveel lijm. Gisteren bleef hij 80+ km lang goed zitten, wel geen kasseien gedaan.

Ik moet echt met twee handen de gps in de houder plaatsen. Een onderaan de houder en met de andere hand echt heel hard duwen. Dan raakt hij er in.

En het 'polsbandje' had ik idd weggelaten. Misschien voor de gemoedsrust toch maar gebruiken :mrgreen: :mrgreen:

hayes

hayes 11 sep 2021 20:14

Hm, na enkele weken gebruik is het plaatje van de HMB bijna kapot. De gps wiebelt nu de hele tijd in de houder. Ik zag ook telkens oranje schilfers plastic.
Ik heb het ook eens in een originele Garmin mount geprobeerd. Ik krijg de gps met de beste wil van de wereld gewoon niet in de insert.

Misschien toch maar een back cover scoren op Ali. Heb je meteen ook een nieuwe batterij.

hayes

hayes 12 sep 2021 09:08

Na een maandje Dogears helaas het resultaat.
'k Heb nu de oude zwarte adapter terug geïnstalleerd. Zien wat die doet.

Afbeelding

asth
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 mar 2015 13:07

asth 13 sep 2021 11:45

Vorige week een hidemybell raceday sd aangeschaft om te monteren op mijn cervelo r5 wat volgens de beschijvingen (en plaatjes) moet lukken. Mij lukt het helaas niet.

Na monteren van de connector op het stuur (dat lukt prima) blijft na het schoenen van de hidemybell de boel los zitten. Lijkt alsof de bout aantal mm tje lang is. Moet er nog iets tussen wat wellicht mist. Iemand gelijke ervaringen?

Support van closethegap gemaild maar daar blijft het angstvallig stil.

hayes

hayes 13 sep 2021 15:55

Ik kan me niet herinneren of het bij HMB zo was, maar normaal komen er een paar rubbertjes mee met een houder. Ik heb ook altijd een paar kapotte binnenbandjes liggen. Je zou daar ook wat reepjes kunnen uitsnijden.

asth
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 mar 2015 13:07

asth 13 sep 2021 16:03

Zaten geen rubbertjes bij helaas maar iets fabriceren uit een binnenband zou kunnen werken. Mooier/strakker wordt het er niet van. Inmiddels heeft HMB wel gereageerd met de vraag voor een paar foto's.

hayes

hayes 17 sep 2021 21:39

IK heb de ervaring dat HMB heel coulant is.
Als je stukje binnenband snijdt dat smaller is dan het plastic, zie je daar niets van. Het helpt zelfs wat trillingen reduceren ook.

asth
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 mar 2015 13:07

asth 19 sep 2021 22:27

Uiteindelijk lijkt het erop dat ze de verkeerde moer hebben geleverd, m4x12 ipv m4x8. Dat verklaart een hoop.

asth
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 mar 2015 13:07

asth 30 sep 2021 16:39

Inmiddels de juiste moet ontvangen en probleem opgelost!

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 06 apr 2022 20:23

Ik heb een nieuwe mount van Hidemybell gekocht omdat mijn vorige stuk gegaan is.
Probleem: ik krijg de houder niet rond het stuur. Het lijkt alsof de mount net niet groot genoeg is of dat het boutje tekort is. Vreemd, want voordien had ik geen probleem qua maat. Iemand hetzelfde meegemaakt?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

hayes

hayes 26 mar 2023 12:55

Weet iemand of de inserts voor de HideMyBell Regular 2 passen op de eerste versie?
De eerste heeft een beetje schroefdraad in de insert, de 2 niet, dus ik vermoed van niet.
Ik zie ook de insert voor de 1 niet meer op de website.

Plaats reactie