Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ervaringen met Miche cassettes?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 apr 2021 13:56

mrcoffee schreef: 16 apr 2021 09:04 De cassettes zijn wel zwaarder en schakelt iets mechanischer dan de A-merk cassettes.
Hoe bedoel je dat laatste.., schakelt iets mechanischer?

Want het is toch niet alsof een cassette maar deels mechanisch kan schakelen... en ander deel dan .., hydraulisch? electronisch?
Sowieso schakelt de derailleur feitelijk. Maar ik snap wel dat de stijghulpjes van cassettes bepalend kunnen zijn voor hoe het schakelt. Maar dat is altijd 100% mechanisch toch?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 apr 2021 16:27

ja ik wist ook niet precies hoe ik dat moet uitleggen... Ik had het even tussen aanhalingstekens moeten zetten. Natuurlijk is het mechanisch maar wat ik bedoel is het volgende:
heb je bij een goed afgestelde derailleur en goede cassette en keting van shimano vaak het bijna zachte schakelen (ook niet altijd natuurlijk). Bij Miche gaat dat meestal met wat harder en abrupter. Bij SRAM noemen ze dat feedback ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 apr 2021 09:25

Geen ervaring met miche 11 speed voor Campa, maar wel heel veel ervaring met miche 10 speed voor Campa. Ik fiets nu al 5 jaar of zo met Miche cassettes en een KMC ketting op een frame die verder Campa 10 speed is afgemonteerd. En dat alles werkt TOP!!! Echt,. het schakelt super, er is eigenlijk geen enkel verschil met een campa cassette. Misschien het gewicht (nooit nagemeten), maar er is maar een echt groot verschil en dat is de prijs.

Er zit nu zelfs even tijdelijk een shimano sora crank (9 speed). Ook al een geen centje pijn.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 17 apr 2021 09:42

Van shimano 10 speed overgestapt naar miche 10 speed. Het schakelt prima , geen last van meer geluid of niet goed schakelen. Belangrijkste reden voor m'n overstap was het zelf kunnen kiezen van de tandwielverhoudingen. Dit vooral doordat shimano steeds minder keuzes heeft in de 10 speed cassettes welke ik graag op de fiets heb.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Tiestono
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jul 2020 11:23

Tiestono 17 apr 2021 15:36

Ik heb ook gekozen voor Miche vanwege het zelf kunnen samenstellen. Merk ook geen verschil met mijn chorus cassette icm Campa ketting. Maar ik ben ook niet zo kieskeurig. ;)

Plaats reactie