FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
Voorzover ik het snap is het een steuntje dat tegen de zitbuis gezet kan worden zodat de boel op z'n plaats blijft tijdens schakelen, speciaal bij hele dunne zitbuizen nuttig om te voorkomen dat de hele derailleurhanger gaat bewegen en de derailleur gaat meebewegen, wat volgens Dr. Campagnolo heel erg schadelijk is.
Het gaat niet zozeer over passen als wel functioneel verbeteren.
Men lost dus een probleem op dat sommige frames kennelijk hebben, er staat mij iets bij van een draadje dat over zo'n frame ging.
Beschouw het maar als kretologie, baat het niet, schaden zal het ook niet.
Het gaat niet zozeer over passen als wel functioneel verbeteren.
Men lost dus een probleem op dat sommige frames kennelijk hebben, er staat mij iets bij van een draadje dat over zo'n frame ging.
Beschouw het maar als kretologie, baat het niet, schaden zal het ook niet.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Bedankt voor je reactie, ik heb de s2 versie besteld. Het zal wel niet nodig zijn maar...
Ik had net ergens gelezen dat je het steuntje kon verwijderen als je het niet nodig hebt, dus inderdaad baat het niet dan schaadt...
Ik had net ergens gelezen dat je het steuntje kon verwijderen als je het niet nodig hebt, dus inderdaad baat het niet dan schaadt...
Wat wil je...? Geluk of Gelijk
Cassettes kettingen sram Shimano zijn toch goed te combineren ?
Ik zit te denken aan 9150 derrieurs ,Sworks crank met SRAM Red 11/32 cassette en ketting .
Ik weet dat ze de 9150 max 30 adviseren maar dat schijnt dus in de praktijk prima te kunnen.
Ik zit te denken aan 9150 derrieurs ,Sworks crank met SRAM Red 11/32 cassette en ketting .
Ik weet dat ze de 9150 max 30 adviseren maar dat schijnt dus in de praktijk prima te kunnen.
Specialized Diverge Axs
Alle 11 speed cassette's zijn compatible - of het ook de beste schakelwerking geeft hang af van :
* gebruikte ketting
* afstelling derailleurs
* gebruikte cassette.
Sommige zweren bij een KMC ketting en Sram cassette op een Shimano schakelsysteem, terwijl ik zelf het afgelopen jaar heb gereden met Shimano cassette op Campagnolo ketting met Campagnolo derailleurs.
* gebruikte ketting
* afstelling derailleurs
* gebruikte cassette.
Sommige zweren bij een KMC ketting en Sram cassette op een Shimano schakelsysteem, terwijl ik zelf het afgelopen jaar heb gereden met Shimano cassette op Campagnolo ketting met Campagnolo derailleurs.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37638
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Noob-vraag: de beste shimano remblokken voor alu is nummer R55C4? En dat is compatible met alle shimano houders? Dit ivm de Colnago DM remmen die op mijn V1-r frameset zitten, die zijn shimano compatible. (je snapt het niet......)
Maar bij Mantel heb je bijv weer de R55C3.
Maar bij Mantel heb je bijv weer de R55C3.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37638
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Welke moet je dan hebben van Swiss of Koolstop voor alu?
Ik ben Campa gewend en daar gaat gewoon goede campa-blokken in.
Ik ben Campa gewend en daar gaat gewoon goede campa-blokken in.
Less is bore
Ik ga je echt niet aan je handje meenemen naar de winkel om ze aan te wijzen, hoor. Als je het makkelijk wilt houden, vraag je je plaatselijke fietsenboer om Shimano-blokkies, dan verkoopt-ie je vast wel iets dat past.
En anders: www.swissstop.com of www.koolstop.com
En anders: www.swissstop.com of www.koolstop.com
Vorsprung durch Pedantik
Er is m.i. geen enkele reden om van de originele shimano blokken af te wijken. Die remmen uitstekend. Het verschil tussen de C3 en C4 variant wil me helaas niet duidelijk worden.
Originele Shimano remmen zijn zodanig krachtig dat het mij niet uitmaakt welke rubbers ik gebruik.
C2 c3 c4 zijn allemaal identiek van vorm en prima. Alleen de samenstelling van het rubber is anders.
Met minder krachtige remmen viel het echt op dat de c4 rubbers meer grip hadden dan de c2 rubbers en ik minder hard in de remgrepen hoefde te knijpen. Zal toch wel net wat andere samenstelling zijn. Maar met voldoende stevige remmen merk je het verschil niet of nauwelijks.
C2 c3 c4 zijn allemaal identiek van vorm en prima. Alleen de samenstelling van het rubber is anders.
Met minder krachtige remmen viel het echt op dat de c4 rubbers meer grip hadden dan de c2 rubbers en ik minder hard in de remgrepen hoefde te knijpen. Zal toch wel net wat andere samenstelling zijn. Maar met voldoende stevige remmen merk je het verschil niet of nauwelijks.