Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe carbon wielset

Joostblom
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:39

Joostblom 13 okt 2021 16:32

Beste forumlid,

Ik ben opzoek naar een (nieuwe) set carbon wielen voor onder mijn giant propel. Op dit moment zitten daar nog de standaard alu velgen (30mm) onder. Ik kan de mogelijkheden onderverdelen in drie opties:
- "Standaard" velgen (Scope, FFWD, Mavic etc)
- "Chinese" velgen (Winspace)
- Maatset

Ik neig naar de eerste optie, mede vanwege de garantieafhandeling wat mij lastiger lijkt met velgen die zijn aangeschaft in het buitenland. Ik heb verder geen ervaring met een maatset, maar ik laat mij graag overtuigen wat hier de voordelen van zijn.

Wat zoek ik:
- +- 55 mm hoog (Voor winderige dagen heb ik de andere set)
- Disc brake
- Prijs max 1200 euro
- Zal gebruikt worden tijdens o.a. triathlons
- Gewicht: 80kg

Opties:
- FFWD RYOT 55 mm met de DT SWISS 350 naaf: deze kan ik voor 1100 krijgen. Of voor 150 euro meer met de (betere?) FFWD naaf.
- Fulcrum Wind 55 C19 Carbon Disc: 1000 euro
- Vision SC 55 Disc Racefiets Wielen: 1000 euro
- Stealth raptor 55 met stealth SL4 naaf: 1200 euro
- HUNT 54 AERODYNAMICIST: 1279 euro
- Winspace Hyper of Lun

Kortom er is keuze genoeg en ik zie door de bomen het boos niet meer. Heeft één van jullie ervaring met bovenstaande wielen en wat zou jullie advies zijn? Hoor ook graag waarom eventueel een maatset een betere optie zou zijn.

Alvast bedankt!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 13 okt 2021 16:48

Ik zou zelf niet zo snel meer gaan voor Chinees in geval van velgremmen (twee verschillende velgen zijn gesneuveld (remrand aan flarden) ondanks mijn redelijke daaltechniek en gewicht van 71kg), maar in geval van disc zou mij dat niet weerhouden. Overigens rijd ik ook al 30.000 km op een chinees gravelframe. En die heeft al heel wat te verduren gekregen.