Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Buitenband geraakt bijna niet op velg

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 14 nov 2021 18:45

scottpch schreef: 14 nov 2021 16:14 Maatbekertje gebruiken....
Tsja. Moet ik het maatbekertje weer schoon maken. Bij Doc Blue vloeistof krijg je zo'n flesje erbij, daarmee heb ik ineens voldoende vloeistof erin. Bij nieuwe fles latex ook nieuw flesje.
En dan doe ik al lang zo, nooit veel gedoe met ventielen.

@allen met banden die lastig op de velg gaan: koop een bandenknecht,, tilhulpje voor de buitenband.
Even de hieldraden in het midden van de velg leggen en met het knechtje til je de buitenband zo op de velg.
Dogma F

hayes

hayes 14 nov 2021 21:03

Ik heb zo'n spuitje van Ali.
Zogezegd voor éénmalig gebruik. Maar als je dat goed leegspuit en zorgt dat er niet veel in het buisje blijft zitten.


Afbeelding

hayes

hayes 14 nov 2021 21:06

Ramon73 schreef: 14 nov 2021 18:45
scottpch schreef: 14 nov 2021 16:14 Maatbekertje gebruiken....
Tsja. Moet ik het maatbekertje weer schoon maken. Bij Doc Blue vloeistof krijg je zo'n flesje erbij, daarmee heb ik ineens voldoende vloeistof erin. Bij nieuwe fles latex ook nieuw flesje.
En dan doe ik al lang zo, nooit veel gedoe met ventielen.

@allen met banden die lastig op de velg gaan: koop een bandenknecht,, tilhulpje voor de buitenband.
Even de hieldraden in het midden van de velg leggen en met het knechtje til je de buitenband zo op de velg.
Is me uiteindelijk ook zo gelukt. Maar met véél kracht zetten. Ik dacht dat de bandenknecht het niet ging overleven maar is dus wel gelukt.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 15 nov 2021 08:05

Sinds kort ook zo'n spuit gekregen van vriendin die in de zorg werkt.
Zelf een slangetje eraan gefabriceerd dat precies om het ventiel valt en dmv van verhitten de andere zijde over de punt van de spuit geschoven.
Slangetje kwam van de Kärcher hogedrukreiniger, gedeelte dat je in de shampoo hangt om schuim te kunnen spuiten.
Werkt vooralsnog goed! :winkthumb:

Ramon73, zo'n rood maatbekertje krijg je volgens mij bij een fles latex.
Ik heb er in ieder geval een paar liggen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 15 nov 2021 09:58

Ik ben ook pro spuit zoals die van Hayes. Die kan juist door het ventiel helemaal in je band. Bijkomend voordeel is dat ik op deze manier de latex er ook uit kan zuigen. Waarom zou ik dat willen? Om te kunnen controleren of er nog genoeg latex in zit zonder dat de band los moet.

Na ieder gebruik direct doorspelen met heet water en dan gaat ie lang mee.

Overigens, met Stans raakte mijn spuit verstopt, met Orange seal niet. Ik gebruik nu dezelfde spuit al 2 jaar en er worden hier nogal wat tubeless wielen opgezet...

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 15 nov 2021 12:50

Ik maakte altijd een zijde van de band los en gebruikte een maatbekertje om de band te vullen met latex.
Echter nu al een paar keer gehad dat ik de band met veel pijn en moeite om de velg kreeg, daarom toch maar overgegaan tot de injectiespuit! ;)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 nov 2021 12:56

Philippos schreef: 15 nov 2021 09:58 Ik ben ook pro spuit zoals die van Hayes. Die kan juist door het ventiel helemaal in je band. Bijkomend voordeel is dat ik op deze manier de latex er ook uit kan zuigen. Waarom zou ik dat willen? Om te kunnen controleren of er nog genoeg latex in zit zonder dat de band los moet.

Na ieder gebruik direct doorspelen met heet water en dan gaat ie lang mee.

Overigens, met Stans raakte mijn spuit verstopt, met Orange seal niet. Ik gebruik nu dezelfde spuit al 2 jaar en er worden hier nogal wat tubeless wielen opgezet...
Ik draai die spuiten gewoon direct op het ventiel, zonder slangetje. gaat ook bijna zonder knoeiwerk. Uiteraard zonder kern erin. Trouwens die spuiten worden op t lab na eenmalig gebruik vaak weggegooid dus ik neem ze daarna vaak maar mee.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie