Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Slag in fulcrum wiel na val

jacquesh
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2021 20:37

jacquesh 24 jul 2021 20:51

Hi,

Ik ben net begonnen met wielrennen, dus weet er niet super veel vanaf. Sinds kort heb ik een fiets overgenomen van een familielid. Daarna heb ik de fiets weggebracht naar de fietsenmaker voor een onderhoudsbeurt.

De fiets heb ik vandaag in de trein meegenomen. aangezien het druk was stonden er meerdere fietsen. Door het schudden van de trein vielen de fietsen naast die van mij (twee flink bepakte tour fietsen) helaas om op die van mij. Het lijkt erop dat er hierdoor een kleine slag in mijn (fulcrum racing zero) achterwiel is ontstaan (zie video: https://www.youtube.com/watch?v=xzMZ7EDzaE0 )

Mijn vraag is: kan een dergelijke slag kwaad? Of moet ik direct naar de fietsenmaker hiermee? Zijn er verder ook nog zaken die ik zou moeten laten checken bij een dergelijke val? Ter context: het gaan om een cervelo r3 (ik denk uit 2009)
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Laatst gewijzigd door jacquesh op 25 jul 2021 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 24 jul 2021 21:08

Valt nogal mee en kan geen kwaad. Fietsenmaker haalt de slag er zo uit.
prj

jacquesh
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2021 20:37

jacquesh 25 jul 2021 16:29

prjz schreef: 24 jul 2021 21:08 Valt nogal mee en kan geen kwaad. Fietsenmaker haalt de slag er zo uit.
Bedankt voor je reactie. Vandaag een stukje gefietst, nergens last van gelukkig, Breng m van de week even naar de fietsenmaker

Plaats reactie