Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe buitenbanden nodig maar zie door bomen het bos niet meer

DikkieDick
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
Locatie: Groningen
Contact

DikkieDick 12 mei 2021 10:24

Ai, nieuwe Conti GP5000-bandjes erom en 2 ritten gereden (in totaal ruim 280km) en nu al paar beschadigingen: 1 oppervlakkige en 1 diepere waarbij ik het idee heb dat ik de buitenband zie. Zo gek ben ik er niet mee om gegaan. Zondag alleen een buitje tijdens mijn rit.
Dat wordt in ieder geval een nieuwe buitenband scoren vandaag. :-(

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 12 mei 2021 17:39

DikkieDick schreef: 12 mei 2021 10:24 Ai, nieuwe Conti GP5000-bandjes erom en 2 ritten gereden (in totaal ruim 280km) en nu al paar beschadigingen: 1 oppervlakkige en 1 diepere waarbij ik het idee heb dat ik de buitenband zie. Zo gek ben ik er niet mee om gegaan. Zondag alleen een buitje tijdens mijn rit.
Dat wordt in ieder geval een nieuwe buitenband scoren vandaag. :-(
Mede daarom, zoals door meerdere hier aangeraden: probeer eens de Michelin Power Road, goedkoper en ik hoor net iets te vaak verhalen over sneden in de GP5000 in vrijwel nieuwstaat (alhoewel het volgens mij meest populaire band is, dus ook grotere kans op ontevreden geluiden). Rijd nu al jaren op Michelin en nog nooit dit soort fratsen gehad, meerdere clubgenoten met Conti wel (ik begrijp dan ook niet er zoveel mensen bij Conti blijven zweren?!).

Over de Pirelli's lees ik dit soort verhalen trouwens ook nooit maar die zijn weer iets duurde dan de Michelins.

DikkieDick
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
Locatie: Groningen
Contact

DikkieDick 13 mei 2021 07:07

Thanx. Dat zal dan voor een volgende keer worden. Moest snel nieuwe band hebben en de LFB waar ik was had deze niet. Nu Specialized All Condition Armadillo Elite geworden. Benieuwd hoe de ervaringen hier mee zullen zijn.
Denk dat ik een setje Michelins of Pirelli bestel om achter de hand te hebben.

En vwb de Conti, idd veel reviews. Vorige set dus bijna 5k zonder problemen en nu deze fratsen. Bij Mantel overigens 5 reviews bij de Michelin. Maar ja, wie weet dat heel veel tevreden mensen geen review achter laten. ;-)

Prijs maakt me op zich nog niet eens zo veel uit.

Straks op pad voor een lange tocht. Vertrek met de Conti er nog om, de Specialized gaat in de rugzak. Benieuwd of een bandenwissel nodig is. ;-)

Baria
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 sep 2020 15:07

Baria 13 mei 2021 15:20

indobesar schreef: 05 mei 2021 22:43 Ben door de voorraad S-works Turbo banden heen.
Afbeelding

Wat is de opvolger van deze band?
- Vrij prijzig destijds met 40-45euro
+ veel grip en lek bestendig! Menig gravelpad gereden en zeer weinig lek!

BVD!
Wellicht ben je inmiddels al voorzien, maar in de verkoopsectie op dit forum staat er eentje nieuw te koop, 26cm.

Plaats reactie