Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe banden voor zomer

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 apr 2021 20:22

Dan mag dat. Prijs per km rekenen, is beter :-)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 14 apr 2021 20:51

Ik zweer bij Vittoria Corsa 2.0. Ze zien er strak uit, ze zijn comfortabel met hun 320tpi en (bij mij, maar ik rij dan ook als een pater) ze gaan niet lek.
Er zijn vast ook andere goeie banden op de markt.

Maar voor elk van die heb ik wel argumenten tegen:
Schwalbe klinkt alsof je er fopduiken mee maakt.
Continental zijn tuinslangen qua comfort.
Veloflex hebben net iets meer rolweerstand dan Vittorias.
Pirelli... Alberto Pirelli was een fascist en beschermeling van Mussolini.

Dus zo zie je maar, er is maar 1 keuze ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

hayes

hayes 15 apr 2021 08:55

loos schreef: 14 apr 2021 10:52 De Rubino pro's hebben wel echt minder grip in de bochten dan de Corsa's, GP 5000 en de pro ones. In mijn groepje schuiven die nog wel eens onderuit in de bocht. Als je de bochten rustig rijdt, dan maakt het niks uit.
Het prijsverschil zit ergens natuurlijk.
Ik heb een setje Rubino's gekocht met binnenbandjes voor 55 euro. In aanbieding wel, maar blijft zot weinig geld voor fijne bandjes.

De grip is vooral in natte omstandigheden misschien net iets minder, maar dan ga ik sowieso niet als een wildeman door de bochten. Ik heb met de Rubino's wel al snelle, technische afdalingen gedaan en die houden perfect lijn. Als er mindere bochten in zaten, lag dat aan de vent op de fiets.

Ik ga toch ook eens een setje Corsa's moeten kopen.
Puur uit nieuwsgierigheid.

rodekool
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 25 mei 2007 00:23

rodekool 15 apr 2021 09:42

Michelin Pro4 Endurance 50 € voor een setje 25mm (Decathlon), dus daar val je je geen buil aan en daar heb ik ook nog bergen mee afgestormd tegen 80-90/u , geven geen krimp in het bochtenwerk . Superbandjes

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 15 apr 2021 10:06

Ik ben uiteindelijk voor de GP5000 gegaan, ga ze dit weekend leggen, ben benieuwd!

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 19 apr 2021 12:41

Ik lees dat je research hebt gedaan, maar schrok van de populariteit van Vittoria banden.

Wat is de reden dat je uit bent gekomen bij de Continental GP5000's, terwijl andere autobandenmerken ook prima banden maken wanneer je een populair autobandenmerk verkiest boven een fietsbandenmerk. Andere autobandenmerken als Vredestein, Michelin, Good Year, Pirelli, Maxxis maken ook prima fietsbanden. Ik vraag me dan af wat je over de streep heeft getrokken om GP5000's aan te schaffen.

Het is niet altijd zo dat de meest gebruikte banden de beste banden voor jou zijn. Probeer de volgende keer eens iets anders, want de meest gebruikte banden zijn niet altijd superieur. Wel vaak het makkelijkst verkrijgbaar.

Waarschijnlijk ben je gewoon tevreden na je eerste rit van afgelopen weekend en vindt je dat prima.

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 19 apr 2021 20:07

Suntoro schreef: 19 apr 2021 12:41 Ik lees dat je research hebt gedaan, maar schrok van de populariteit van Vittoria banden.

Wat is de reden dat je uit bent gekomen bij de Continental GP5000's, terwijl andere autobandenmerken ook prima banden maken wanneer je een populair autobandenmerk verkiest boven een fietsbandenmerk. Andere autobandenmerken als Vredestein, Michelin, Good Year, Pirelli, Maxxis maken ook prima fietsbanden. Ik vraag me dan af wat je over de streep heeft getrokken om GP5000's aan te schaffen.

Het is niet altijd zo dat de meest gebruikte banden de beste banden voor jou zijn. Probeer de volgende keer eens iets anders, want de meest gebruikte banden zijn niet altijd superieur. Wel vaak het makkelijkst verkrijgbaar.

Waarschijnlijk ben je gewoon tevreden na je eerste rit van afgelopen weekend en vindt je dat prima.
Klopt, had eerlijk gezegd nog niet veel over dat merk gehoord. Wat heeft me over de streep getrokken? Eerlijk gezegd, ze stonden in promo op de site waar ik mijn materiaal koop, ik had er hier en op andere plaatsen ook goede dingen over gelezen en ik ben zeer tevreden over hun 'four seasons' banden (hele winter slechts 1x lek en dan nog op heel slechte weg). Daarom wil ik de GP5000 wel eens een kans geven, als het niets is, ben ik van plan om de Vittoria-banden te proberen. Door omstandigheden heb ik dit weekend niet kunnen switchen van banden, er ligt ook nog heel veel vuil en steentjes op de banen waar ik woon (polders). Van zodra wegen wat beter zijn, leg ik ze erop en ben ik er mee weg, ben benieuwd! De four season-banden hebben goed dienst gedaan, maar het gevoel ermee is toch merkelijk minder.
Ik moet ook wel zeggen dat ik van Specialized Turbo Cottons kom vorige zomer, ben dus wel wat verwend op vlak van snelheid/vinnigheid, maar ik reed teveel lek om nog leuk te zijn...

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 19 apr 2021 20:45

https://www.futurumshop.nl/michelin-pow ... wart.phtml

Heb zelf deze banden in 28mm gestoken en in 250 km 3x lek!
Vorig jaar in 5.000 km 1x lek!

De review op futurum geeft ook aan dat de lekbestendigheid te wensen over laat..
Had ik dit maar eerder gelezen. geen aanrader dus

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 19 apr 2021 20:48

bankrenner schreef: 19 apr 2021 20:45 https://www.futurumshop.nl/michelin-pow ... wart.phtml

Heb zelf deze banden in 28mm gestoken en in 250 km 3x lek!
Vorig jaar in 5.000 km 1x lek!

De review op futurum geeft ook aan dat de lekbestendigheid te wensen over laat..
Had ik dit maar eerder gelezen. geen aanrader dus
Met welke banden reed je dan vorig jaar?

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 19 apr 2021 20:59

https://www.futurumshop.nl/schwalbe-lug ... wart.phtml v

Deze maar ik vond ze niet comfortabel genoeg, overduidelijk een verschil met de michelin´s

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 22 apr 2021 12:09

Tomasz007 schreef: 12 apr 2021 14:58
havana schreef: 12 apr 2021 14:03 On topic dan maar?

1. Niet te zeggen, hangt af van weersomstandigheden, druk, wegdek, gewicht, enz. Dit gezegd hebbende, zo'n tractorband zou m.i. minimaal 4k mee moeten gaan, waarschijnlijk meer. Eventueel voor en achter omwisselen.

2. Maakt geen fluit uit

3. GP5000 is op zich een prima keuze (de clincher, de tubeless variant is een drama). In principe heeft ieder merk wel een goede alleskunner in het gamma. Bijvoorbeeld de Pro One van Schwalbe is ook goed.
Bedankt voor de hulp dit keer :like: Jouw referentie naar tractorband versterkt mijn idee trouwens dat ik best wel wissel voor de zomer, heb nu ook het gevoel met heel logge band op weg te zijn, het ligt dus niet aan mij.
Is dat zo?
Ik rijd op mijn woon- werkfiets ook met de GP 4 seasons.
Mijn fiets weeg met spatborden, verlichting en gps samen net geen 11kg.
Ik weeg 80kg en heb telkens bagage mee.
Ik vraag me oprecht af of een andere band een voelbaar verschil zou geven.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 22 apr 2021 14:29

Tomasz007 schreef: 12 apr 2021 13:41
  • De Four Seasons hebben nu 3.500km, ik veronderstel dat deze volgend najaar er terug op kunnen voor nog enkele kilometers? Hoeveel kilometers zou ik daar gemiddeld mee kunnen doen?
  • Hoe bewaar ik ze best?
  • Welke band zouden jullie me aanraden voor nu? Ik heb zelf wat research gedaan en kom uit bij Conti GP5000, wat denken jullie?
Hoeveel km je nog kunt rijden is op afstand niet te zeggen. Met de GP5000 haal ik iets van 6000-7000km maar ik ga wel door totdat het canvas er doorheen komt.
Qua bewaren, gewoon op normale temperatuur (kelder beter dan zolder) en liefst in het donker (UV doet de weekmakers in rubber verdwijnen).
GP5000 is een prima band, maar wel duur. Ik rij er zelf ook mee en ben er tevreden van, nooit iets anders gehad (ja, de GP4000).
Dogma F

Plaats reactie