Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Prime Wielsets

Mauribu
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2019 10:22

Mauribu 19 feb 2021 10:50

Hallo allen,

Ik was tijdens het zoeken naar nieuwe wielsets tegen Prime aangelopen. Zijn er hier mensen bekend met dit merk? Hier op het forum kon ik er niet veel van vinden en op youtube zag ik wel een aantal reviews.

Ben erg benieuwd naar jullie mening over onderstaande set.
https://www.wiggle.nl/prime-rr-50-v3-ca ... raadbanden
Bijlagen
Prime-RR-50-V3-Carbon-Clincher-Wheelset-Wheel-Sets-Black-PRR50V3CCWB-5.jpg
Prime-RR-50-V3-Carbon-Clincher-Wheelset-Wheel-Sets-Black-PRR50V3CCWB-5.jpg (29.01 KiB) 1757 keer bekeken

hayes

hayes 19 feb 2021 11:51

Geen ervaring. Dat is een Novatec hub, dat kon ik wel achterhalen. Vermoedelijk de Novatec 792SB
Dus ik durf vermoeden dat dit Chinese wielen zijn met een sticker er op.
Op zich niet slecht, je hebt via Wiggle dan een aanspreekpunt voor garantie.
Laatst gewijzigd door hayes op 19 feb 2021 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

basvv
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 19 feb 2021 16:43

Ik heb een setje Prime Baroudeur disc wielen. Dat was echt qua prijs/kwaliteitsverhouding denk ik het beste wat er op de markt was, prima naafjes en laag gewicht (1585g) voor ongeveer 200 euro inclusief een setje Hutchinson bandjes. Zal inderdaad een Novatec naaf zijn en generieke chinese (Kinlin?) velgen.

Volgens mij heeft Prime/Wiggle echter ook ingezien dat die wielen veel te goed geprijsd waren want inmiddels kan ik ze nergens meer op voorraad vinden...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 feb 2021 16:54

KinLin is Taiwan en hoewel de Chinezen vinden dat het bij China hoort, denken de Taiwanezen daar anders over....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 19 feb 2021 17:38

Is dit niet zo'n beetje het huismerk van Wiggle? Zal wel goed zijn als budget optie, maar voor dat geld zou ik net zo lief iets van Farsports, Lightbicycle of Yoeleo kopen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 19 feb 2021 18:09

Huismerk van Wiggle inderdaad. Ik weet niet wat het gewicht van de TS is, in wat voor condities de wielen bereden gaan worden en hoeveel km per jaar op de teller komt. Als ik het goed zie, zijn dat de SL naven van Novatec. Daarbij is gewichtsbesparing de hoofdmodus. Hele kleine lagers voorop. Weinig afdichtingen voor en achter. Houd rekening met frequente lager wissels. Vind ze nogal zwaar met deze naven.

Heerlijk dat afkraken.

Heb je al bij bike-components gekeken of zij iets hebben voor dat geld? (huismerk)

Mauribu
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2019 10:22

Mauribu 23 feb 2021 10:39

Bedankt voor de reacties,

Als ik het zo hoor zijn jullie dus niet echt te spreken over de Novatec naven die erin zitten. Tevens is de conclusie ook dat niemand gebruikers ervaring heeft met deze wielen naar ik dus begrijp.

Wat zijn eventuele opties? Ik ben op zoek naar een carbon wielset van ongeveer 50 mm hoog en voor een niet al te hoge prijs zeg max 600 a 700 euro wil ik er aan uitgeven.

Hoor graag van jullie.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 23 feb 2021 11:34

Novatec maakt uitstekende naven. Je moet alleen wel weten welke naaf je voor welke doeleinde moet hebben. De D792SB-CL (disc centerlock, niet van toepassing hier maar meer een voorbeeld) is bijvoorbeeld een hele mooie naaf. Heeft zelfs een betere geometrie van de DT350 achternaaf. Maar niemand wil zo'n naaf in zijn custom set, omdat het een el cheapo naam (onterecht) heeft.

In jouw specifiek geval: fiets je vooral in droog weer, op goede NL wegen en weeg je niet teveel? Of gebruik je de wielen alleen als race-day wielen? Prima!

Is de situatie anders maar weet je hoe en ben je bereid om er wat werk in te leggen (lager wissels)? Ook prima.

Wil je vooral een set waar je gewoon niet naar om hoeft te kijken behalve een beetje netjes en schoon houden? Niet zo prima.

(bovenstaand slaat alleen op de naven, velgen geen idee)

Mauribu
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jan 2019 10:22

Mauribu 23 feb 2021 13:15

Philippos schreef: 23 feb 2021 11:34 Novatec maakt uitstekende naven. Je moet alleen wel weten welke naaf je voor welke doeleinde moet hebben. De D792SB-CL (disc centerlock, niet van toepassing hier maar meer een voorbeeld) is bijvoorbeeld een hele mooie naaf. Heeft zelfs een betere geometrie van de DT350 achternaaf. Maar niemand wil zo'n naaf in zijn custom set, omdat het een el cheapo naam (onterecht) heeft.

In jouw specifiek geval: fiets je vooral in droog weer, op goede NL wegen en weeg je niet teveel? Of gebruik je de wielen alleen als race-day wielen? Prima!

Is de situatie anders maar weet je hoe en ben je bereid om er wat werk in te leggen (lager wissels)? Ook prima.

Wil je vooral een set waar je gewoon niet naar om hoeft te kijken behalve een beetje netjes en schoon houden? Niet zo prima.

(bovenstaand slaat alleen op de naven, velgen geen idee)
Ik zelf weeg 78 kg dus dat is geen issue lijkt me. Wielen worden voornamelijk gebruikt in droog weer en zelden in de nattigheid. Ik schat maximaal 2000 a 3000 km per jaar.

Het wisselen van lagers ben ik niet bang van, al neem ik aan dat dit maar ongeveer 1x per anderhalf jaar nodig zal zijn?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 feb 2021 14:00

Ik mag hopen dat je de wiellagers minstens 10.000 km gebruikt voordat ze aan vervanging toe zijn, anders is er m.i. toch iets mis met de kwaliteit van de lagers of het gebruik cq. onderhoud.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 23 feb 2021 15:56

Ik heb een paar jaar terug Prime RR-50 voor schijfremmen bij Wiggle in de sale gekocht. Het grootste minpunt was de slechte afdichting van de lagers. Met name de lagers in het achterwiel/body geregeld vervangen. Afgezien daarvan was het een prima set.

Plaats reactie