Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ere Research banden

Tox
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jan 2020 19:07

Tox 03 feb 2021 13:11

Heeft er iemand op het forum ervaringen met Ere Research Genus banden?
Ben namelijk benieuwd. ‘t Ziet er in ieder geval wel gelikt uit. En daar heb ik snel een zwak voor, helaas.... 😜

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 feb 2021 07:57

Ik niet, ik ga geen 70 euro voor een bandje betalen.

Al googlend zie ik wel wat review sop hetiskoers.nl, grinta.be en een paar meer, al had je die wellicht ook al gezien.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 774
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 04 feb 2021 08:15

Ik heb ze op mijn nieuwe fiets. Omdat ik ze net als jij mooi vind. Heb wel nog maar drie ritten kunnen maken. Het fietst zeer prettig al is de ervaring beperkt. En het ziet er natuurlijk heel erg mooi uit als je een andere kleur dan zwart ook mooi vindt voor je banden.

De fiets staat sinds begin november op zolder en ik zie wel dat het bruin aan het verkleuren is. Daarmee wordt het niet mooier. Of dat iets te maken heeft met het binnen staan weet ik niet.

Als deze versleten zijn stap ik over op Pirelli P-zero skinwall. Ik wil kijken hoe die bij de fiets staan en ze zijn lichter dan de Ere banden. Minder geld voor minder gewicht. Normaal is dat andersom bij fietsen ;)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 feb 2021 09:45

Het ontgaat mij waarom iemand deze banden zou aanschaffen als de grotere merken stukken goedkoper zijn. Snel wat reviews doorgebladerd en naast een hoop geblaat lijken deze banden niet beter dan de snelle versies van Schwalbe, Pirelli, Vittoria of Continental. Het zijn verder ook geen slechte banden. Maar waarom zou je er meer geld voor neertellen...
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 04 feb 2021 09:51

Dat is toch met al die Ere spullen.

Overprijsde generieke producten met een romig reclamesausje.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 feb 2021 10:04

Wil je fijne hoge tpi banden schaf een setje veloflex banden aan. Bespaar je 20 euro per band ongeveer. Die hebben ze nu ook in tubeless ready versies.

Laatst een aantal van de vorige klassieke serie gekocht aan 20 euro per stuk, wel de zwarte versie. Zullen nog wel op een aantal plekken te vinden zijn in uitverkoop tussen de 20-25 euro. En dan kan je bijna 3x zoveel banden kopen voor het zelfde geld.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 feb 2021 10:31

mackersv2.0 schreef: 04 feb 2021 09:51 Dat is toch met al die Ere spullen.

Overprijsde generieke producten met een romig reclamesausje.
Dit soort merken zitten ook in mijn allergie zone, net als een Swett, Fons en Part.

Affin, uiteindelijk zal het niets beter of slechter zijn dan de gevestigde merken die in feite hetzelfde doen. Een designtje maken en deze door een Aziatische contractor laten produceren, of nog luier; gewoon unieke rechten kopen op een design van diezelfde Aziatische contractor.

'Het werk' zit hem dan ook in alles er om heen, websites, voorraden, leveringen, spuitschema's, garantieafhandeling, assemblage etc. Toch gun ik het deze partijen niet. Hun toegevoegde waarde aan de markt als geheel is nihil. In principe zijn ze gewoon servicepunt van fabrikanten die open molds aanbieden en voeren ze enkel de taken uit waar het meeste marge op zit. Als klant maakt het uiteindelijk niet uit, je krijgt waarschijnlijk gewoon een degelijk product en voor velen maakt het niet uit dat ze eigenlijk gewoon teveel betalen aan een lokaal tussenpersoon.

Voor dit soort bedragen gaat mijn voorkeur naar de gevestigde orde die ook gewoon in kunnen staan voor garantie, service en ontwikkeling van hun product i.p.v. bedrijven die alleen meeliften.
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 04 feb 2021 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 04 feb 2021 11:04

Deze band ERE RESEARCH OMNIA CLINCHER RACE VOUWBAND ZWART geprobeerd max 1000km. Geen perfecte match, nu Conti GP5000.
Worden wel netjes geleverd met ventielverlenger en binnenband.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 feb 2021 11:28

En wat moeten we verstaan onder geen perfecte match als het over een but'nbaantje gaat.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 04 feb 2021 20:17

Stug, lompig, aangezien ik dat van nature al heb, hoeft een bu-tenbandje dat niet te zijn :winkthumb:
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 04 feb 2021 21:48

FERNWEE op U-tube was ooit eens een pusher voor Ere. Tijdens die eerste rit gelijk lek :-) ;-) ;-) ik zou het samenvatten in zijn woorden A BIg Shout Out to Ere.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 05 feb 2021 07:32

Weet niet meer waar ik het gelezen heb maar ere research is het merk van de ingenieur die de continental gp 4000 ontwikkelt heeft en later naar specialized is verhuisd om daar banden te ontwikkelen.
Nu heeft hij dus zijn eigen firma

Plaats reactie