Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Speling naaf Cube Attain SL Disc

basbobb
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2021 21:21

basbobb 23 jan 2021 21:29

Na 3500 km gereden te hebben op mijn Cube Attain SL Disc 2020 viel het mij op dat er wel erg veel speling op mijn achternaaf zit (2-3 mm). Dit lijkt mij echt te veel en wil nu de body er uit halen om hem opnieuw in het vet te zetten.

Interessant genoeg heeft mijn fietsenmaker eind september de naaf ook al gesmeerd (stond te droog) maar daar is blijkbaar iets mis gegaan en is hij losgelopen. Door vervelende (technische) ervaringen wil ik ook niet meer terug naar deze zaak.

Ik heb nog geen conussleutel nr. 17 om verder te demonteren, maar vroeg me alvast af of iemand weet waarvoor dit uitstekende rubberen "draadje" is.
Capture.PNG

dream
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 24 jan 2021 08:35

Dat rubberen draadje is een afdichting die eruit gekomen is m.i.
Naven zijn inderdaad cup conus van bedenkelijke kwaliteit. Body servicen is nagenoeg niet mogelijk. Ik heb geprobeerd spareparts te krijgen maar bij mij kansloos. Het zijn formula naven en body,s.
Op mijn cx fiets heb ik na 500 natte kilometers afscheid genomen van deze set en een degelijk setje gescoord op marktplaats wat makkelijk te onderhouden is. Helaas levert cube eeen hoop fietsen af met deze wielen i.p.v. setje waar spareparts van te verkrijgen zijn.

Boslim
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 24 jan 2021 08:40

Ik had op een Cube Reaction Race, eigenlijk vanaf het begin een lichte speling. Fietsenmaker had toen de 17 conus ook nog niet, opengemaakt: te weinig lagertjes en het leek alsof de maat ook niet goed was. Nu 2000km verder is de speling eigenlijk altijd gebleven maar ook niet erger geworden. Ik rij deze wielen 'op' en scoor dan wat beters.....

Plaats reactie