Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe allround banden

Gerbiee
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2020 16:02

Gerbiee 11 aug 2020 22:27

Hi,

Voor mijn woon werk fiets zoek ik nieuwe banden. Ik heb nu Schwalbe supreme banden erop. 700x35c. Voornamelijk rijd ik dus asfalt en wat klinkers.

Door alle maten twijfel ik of ik de
CONTINENTAL GRAND PRIX 4 SEASON DURASKIN VOUWBAND 700x32c kan monteren en of dit comfortabel is aangezien de band smaller is.

De vraag is dus; is de Continental comfortabel en geschikt voor een woon werk fiets?

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 11 aug 2020 22:31

Mijn ervaring met 4seasons is gemengd: grip is goed (ook in regen en kou), ze gaan vrij lang mee.
Maar, ze rollen vrij zwaar (tov de gp4000/pro One), en bij mij laat het weefsel op de wang los. Dat lijkt vooralsnog optisch, maar ik hou het in de gaten.
FYI: ik gebruik de 25c. Comfort is relatief...
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

Gerbiee
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2020 16:02

Gerbiee 11 aug 2020 22:39

Bedankt voor de reactie.
Kun je inschatten of de weerstand zwaarder zal zijn dan de band die ik nu heb?

Als ik de gp4000/5000 of pro one bekijk heb ik daar bij natte omstandigheden denk ik onvoldoende grip en zal ik dus vaker moeten wisselen..

dream
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 12 aug 2020 11:03

Ik zie geen voordeel t.ov. De Supremes. Een brede band rolt lichter en is comfortabeler. De suprême rolt licht en en kan het hele jaar door gebruikt worden. Ik heb ze zelf ook, intussen 15000 km weer en wind.. Hij is er alleen niet in smalle maten.
Voor harde getallen kan je kijken op deze site, rolweerstand en lekbestendigheid worden getest.
https://www.bicyclerollingresistance.com/

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 12 aug 2020 15:12

Ik ken de supreme niet, dus daar geen mening over. Soepeler banden zijn ook comfortabeler, dus of die paar mm’s je nou zó veel opleveren weet ik niet (want comfort is van veel factoren afhankelijk).

15.000 km heb ík nooit gered op de 4 seasons. Maar in mijn geval is dat 2,5 jaar. Ik geef wel meer uit aan mijn hobby, dus als ik 1.x per jaar banden wissel doe ik dat graag.

Vanuit mijn motorverleden is het motto: nooit grip opofferen voor duurzaamheid.
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

Gerbiee
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2020 16:02

Gerbiee 12 aug 2020 20:48

dream schreef: 12 aug 2020 11:03 Ik zie geen voordeel t.ov. De Supremes. Een brede band rolt lichter en is comfortabeler. De suprême rolt licht en en kan het hele jaar door gebruikt worden. Ik heb ze zelf ook, intussen 15000 km weer en wind.. Hij is er alleen niet in smalle maten.
Voor harde getallen kan je kijken op deze site, rolweerstand en lekbestendigheid worden getest.
https://www.bicyclerollingresistance.com/
Ik denk dat ik bij de Supreme blijf. Ik zie nu ook dat ik de eerste generatie op dit moment heb. Dus dat is al een ander soort compound.
Ik zie hier trouwens wel andere maten van de Supreme voorbij komen. Of is dit dan weer een geheel andere band?. https://www.rosebikes.nl/schwalbe-marat ... e=700x32C

Plaats reactie