Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuw setje wielen dt swiss

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 09 jun 2020 16:38

https://www.actionsports.de/en/wheels/c ... -brake-28/

Ik kwam nog eerder deze tegen. Een van de weinigen waar je online kan samenstellen uit een redelijke keuze.
Vanaf 300 euro voor 350 naaf en goedkoopste dt Swiss velg.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 jun 2020 16:40

walter- schreef: 09 jun 2020 16:32 Waar kan je naven en deze velg bestellen voor minder dan 330 euro? De prijzen van rose zijn toch hoger? Of misschien zijn de velgremmen versie goedkoper. Ik keek naar disc versies.
350 navenset (velgremmen) kost om en nabij de 180 euro.
RR511 velgen (velgremmen) kost om en nabij de 120 euro.
Competition spaken zit je ook op 45 ongeveer. Plus je nippels.

(alle prijzen zijn consumenten prijzen, een grote wielenbouwer a la Wheeltec of Rose zekf, koopt dit goedkoper in natuurlijk)

De prijs van Rose is echt niet verkeerd!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 jun 2020 16:44

Wieler12 schreef: 09 jun 2020 16:10 Als je het los besteld (naven, spaken en velgen) kwam ik ongeveer uit op 330euro. ik snap alleen niet hoe je de lengte van de spaken moet bepalen. uiteraard zal het op een andere site net iets goedkoper zijn. het zelfde zetje kost mij bij een wielbouwer in de beurt minstens 450euro. eerder meer.

Kan Rose een beetje goed spaken?
Voor het bepalen van de lengte zijn verschillende tools online. Als je wilt kan ik je daarbij helpen. Maar ga je de wielen dan zelf spaken?

Zoals bij alle zaken die iets leveren, heb je ook bij Rose positieve en negatieve ervaringen op de eigen gespaakte wielen.

Als je in het oosten woont kun je zeker de gok nemen, je zult dan hooguit eens terug moeten rijden voor een (garantie) reparatie (anders wordt het verzenden).
Of je neemt de gok en koopt het setje gezien de prijs en je kunt later altijd lokaal het een en ander laten naspannen.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2254
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 09 jun 2020 16:53

Wieler12 schreef: 09 jun 2020 16:10Kan Rose een beetje goed spaken?
Voor wat het waard is, ik heb Rose-bouw ATB wielen (Exal, LX, DT Swiss; e100 pp) op de cheap-ass ATBs van de kids gezet. Dochterlief is daarmee in China met bagage op een volgespoelde straat fors door een gat geklapt. Resultaat: wiel nog prima recht, wel een plooi in de velg die ik met een geleende bahco en schuurpapier provisorisch heb kunnen repareren. Ik ben ervan overtuigd dat ik met de originele wielen ter plekke op zoek had kunnen gaan naar iets vervangends, al dan niet met ziekenhuis bezoek.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 09 jun 2020 17:09

Rose en spaken; de 2 paar rose wielen in de trekking fietsen doen het hier thuis al een paar jaar goed. En dat ene probleem met de body van een xt naaf na 1.5 jaar werd goed afgehandeld.
Alleen de stickers op de dt swiss naven stonden er amateuristisch op (staan scheef en zaten al deels los bij aankomst). Misschien had rose deze velgen direct moeten terugsturen naar de fabrikant. Maar een sticker is het minst van mijn zorgen.

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 09 jun 2020 23:03

DT-swiss zijn imo gewoon zeer degelijk. Ik dokker al enkele jaren met Spline R24's op mijn crosser door de velden en ben met mijn 97~100Kg zeker niet de lichtste. Er is niets aan de wielen te zien en gespaard heb ik ze zeker niet.

Plaats reactie