Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wielen budget 400 euro

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 feb 2021 20:36

Heel veel verschil met Zonda's of Fucrum R3 zal je niet merken, da's marginaal, maar als je op prestaties gericht fietst KAN het best het geld waard zijn.
400 € is nog vrij bescheiden , afgemeten aan wat er in het algemeen aan wielen wordt uitgegeven.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DeeJeeEric
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31

DeeJeeEric 21 feb 2021 21:09

Dank voor je snelle antwoord. Ik vind het leuk om achteraf met Strava te bekijken hoe snel ik een beklimming heb gedaan en het zou mooi zijn om snellere tijden te halen dan vorig jaar, maar daarmee is ook wel het meeste gezegd. 400 euro is zeker bescheiden, maar vind het zonde als amateur wielen te halen boven de 500 euro (plezier wordt er niet meer van denk ik). Eigenlijk bevestig jij wat ik al dacht. Verschil te klein en bedrag te groot. Denk dat ik mn PR2"s in dat geval "afrijd" totdat ik echt nieuwe nodig heb.
Giant TCR Advanced 1

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 feb 2021 21:24

Dit iets voor je.
viewtopic.php?f=15&t=94519
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 feb 2021 22:24

Zeker geen onaardige set met potentie, wel hebben die lichte Ryde velgjes een bepaalde reputatie van scheurgevoeligheid opgebouwd, ze zijn op de grens van wat kan met aluminium....

PS, snellere tijden dan vorig jaar, daarvoor zijn veel meer en belangrijker parameters aan te geven dan een wielsetje dat iets lichter is....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DeeJeeEric
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31

DeeJeeEric 22 feb 2021 12:48

Nogmaals beider dank voor reactie.
@Nijkie; Zeer goede tip, maar ik woon niet in Nederland dus even voorbij wippen en ophalen zit er niet in

@Kees; Klopt helemaal, trainen trainen trainen hehe..
Giant TCR Advanced 1

krokie
Forum-lid
Berichten: 660
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 24 feb 2021 23:27

Volgens mij merk je het verschil met zonda's goed tav je pr2's. Dat scheelt bijna 400 gram meen ik. De Rim versie Zonda heb ik zelf gehad, met name bij aanzetten merk je direct dat het lichte en strakke wielen zijn. Aanraden dus. wmb.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 feb 2021 09:15

Ik ben zelf in het verleden ook overgestapt van slappere wielen naar Fulcrum Racing 3. Dit merkte ik zeker wel bij het aanzetten qua stijfheid. Maar je zal dat niet terug zien in snelheid. Wel in een zekerder stuurgedrag in bochten.

Later heb ik eens de fout gemaakt om een setje lage Supra wielen te kopen. Die dingen waren zo slap dat bij stevig aanzetten de velgrand steeds tegen de remblokjes kwam, zonder dat ik extreem hoge vermogens trapte.

Die set heb ik met verlies ingeruild voor een setje Campagnolo Zonda wielen en direct was het probleem verholpen. Net zo goed als de vorige Fulcrum Racing 3. Ik heb toen voor Zonda's gekozen omdat die een bredere velgen hadden dan de Fulcrum Racing 3 van destijds.

Momenteel rij ik met full carbon maar voor in de bergen gebruik ik nog steeds de Zonda's.

z@nd3rt
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 dec 2006 15:48

z@nd3rt 25 feb 2021 17:06

Ik heb hoge mavics (cosmic) en vorig jaar voor de herfst zonda's er bij gekocht, Maar die zonda's voelen zo goed en zo lekker dat ik die nog een hele poos laat zitten. Super licht en strak.

poeperman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 dec 2017 12:22

poeperman 26 feb 2021 08:24

NuitKor schreef: 25 feb 2021 09:15

Later heb ik eens de fout gemaakt om een setje lage Supra wielen te kopen. Die dingen waren zo slap dat bij stevig aanzetten de velgrand steeds tegen de remblokjes kwam, zonder dat ik extreem hoge vermogens trapte.
Dat is een algemene misvatting. Bizar dat quasi iedereen zo redeneert.

Velgen vervormen aan het wegdek, dus als een wiel stijf is gaat het hele wiel mee vervormen tot aan de remmen. Een slap wiel vervormt dus ook aan het wegdek, maar doordat het slap is blijft het "recht" ter hoogte van de remblokken. Het plooit als het ware ter hoogte van de naaf.

Dus: als je wielen aanlopen bij het aanzetten zijn ze stijver dan wielen die niet aanlopen.

#truestory

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 26 feb 2021 12:00

poeperman schreef: 26 feb 2021 08:24
NuitKor schreef: 25 feb 2021 09:15

Later heb ik eens de fout gemaakt om een setje lage Supra wielen te kopen. Die dingen waren zo slap dat bij stevig aanzetten de velgrand steeds tegen de remblokjes kwam, zonder dat ik extreem hoge vermogens trapte.
Dat is een algemene misvatting. Bizar dat quasi iedereen zo redeneert.

Velgen vervormen aan het wegdek, dus als een wiel stijf is gaat het hele wiel mee vervormen tot aan de remmen. Een slap wiel vervormt dus ook aan het wegdek, maar doordat het slap is blijft het "recht" ter hoogte van de remblokken. Het plooit als het ware ter hoogte van de naaf.

Dus: als je wielen aanlopen bij het aanzetten zijn ze stijver dan wielen die niet aanlopen.

#truestory
Geen idee hoe het precies zit, maar ik kon de velg eenvoudig met de hand tegen het remblokje aanduwen. Als ik bij het aanzetten hoor dat de velg tegen de rem aankomt en dat normaal gesproken bij andere wielsets niet zo is, dan lijkt mij dat niet goed, of dat nou slap is of niet ;)

Gebruikersavatar
trigun
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 jul 2009 12:21

Gebruikersavatar trigun 05 mar 2021 22:16

DeeJeeEric schreef: 21 feb 2021 21:09 Dank voor je snelle antwoord. Ik vind het leuk om achteraf met Strava te bekijken hoe snel ik een beklimming heb gedaan en het zou mooi zijn om snellere tijden te halen dan vorig jaar, maar daarmee is ook wel het meeste gezegd. 400 euro is zeker bescheiden, maar vind het zonde als amateur wielen te halen boven de 500 euro (plezier wordt er niet meer van denk ik). Eigenlijk bevestig jij wat ik al dacht. Verschil te klein en bedrag te groot. Denk dat ik mn PR2"s in dat geval "afrijd" totdat ik echt nieuwe nodig heb.
Ik kan je alvast meegeven dat sinds ik (als amateur) de standaard DT Swiss E1800 wielen op mijn fiets gewisseld heb voor full carbon Fulcrum Wind 40DB wielen, ik BAKKEN meer plezier heb én ik het ene na het andere persoonlijke record breek op Strava. En ze waren maar 738€ nieuw.
Kuota Kougar

Plaats reactie