Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

nieuwe bandjes

jastas
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2016 09:01

jastas 10 mei 2020 12:12

Hoi hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, vooral meegelezen maar nu toch een vraagje:

Gisteren bij een ritje gemerkt dat er een bobbel in m'n voorband zit. Thuis heb ik geprobeerd deze eruit te halen door de binnen- en buitenband opnieuw te plaatsen maar helaas.. Bij inspectie van de band aan de binnenzijde zie ik verscheidene scheurtjes en voelt die plek zwakker aan.

Conclusie: tijd voor nieuwe bandjes vrees ik (het loopvlak is ook al bijna kaal :D )

Nu heb ik Continental Ultra sport (1) erop zitten, in maat 700 x 23. Bij navraag bij een medefietser zou ik op m'n velgen ook 25mm banden kunnen monteren (ruimte genoeg aan vork).

Wie kan me een setje degelijke bandjes aanraden in 25mm? Ik ben een beginner, fiets ongeveer 100km/week (bedoeling is wel dat dit toeneemt). Rijden doe ik vooral op de weg (vaak in mindere staat hier in België) maar soms kruipt er al eens een stukje grind of bosweg tussen.

Zelf vind ik de Continental Ultra sport III, de Grand Prix of de Michelin Pro4 Endurance of Service Course.

Iemand ervaring met deze bandjes? Of kies ik liever voor iets anders? Ik denk dat een budget van een 50-60eur voor 2 bandjes wel ok is?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mei 2020 13:26

Een topband voor een bodemprijs is de
PANARACER RACE TYPE-A EVO 3 voor 18,49 Euro/stuk niet te kloppen.
De opvolger die weer "beter" zou zijn
PANARACER RACE TYPE-A EVO 4 voor 23,90 Euro/stuk
Alternatieven zijn
VITTORIA OPEN CORSA CX III voor 25,90 Euro/stuk
I know myself like no one else
Nothing to defend

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 10 mei 2020 13:30