Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vision trimax 40 carbon disc ervaringen

freddyarends
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:21

freddyarends 06 apr 2020 12:02

Hallo allemaal. Iemand ervaring met de genoemde wielset.

Ik heb net een nieuwe fiets en wil er een degelijke hogere wielset bij. Met mijn 95 kilo en dan nog de fiets en kleding etc, wil ik geen risico lopen van spaakbreuk of andere ellende. Ik zoek dus een degelijke set, mooie looks en goede prestaties, zijn er andere vergelijkbare alternatieven hoor ik dat ook graag.

Zou de Vision trimax 40 disc met een tubeless setup ( Schwalbe one tle) een verbetering zijn tov mijn Miche axy WP DX 30mm met Schwalbe one vouwbandjes met binnenband?

Ik hoor graag jullie bevindingen en ervaringen. Ik zou voor de Vision set ( 539 Mantel) met banden en schijven 700 kwijt zijn, Dat is ook eigenlijk wel een beetje het maximum wat ik kan uitgeven.

Alvast bedankt

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 06 apr 2020 12:20

Ik zou wegblijven bij de Vision wielen, lees en hoor dat daar veel problemen met deze wielen zijn...

freddyarends
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:21

freddyarends 06 apr 2020 12:31

Dat heb ik nog nergens iets van gelezen, ik had juist het idee dat dit een redelijk bombproof setje is. Heb jij linkjes oid.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 06 apr 2020 14:21

Op dit forum de zoekfunctie even gebruiken en van m'n FM die Bianchi verkoopt, daar zitten ook Vision wielen in.
Hij adviseert zijn klanten om die om te wisselen naar iets anders vanwege lagering en spaakbreuk.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 06 apr 2020 16:50

Wat versta je onder mooie looks en goede prestatie?

Over Vision wielen hoor je of heel tevreden mensen of mensen die hun haren van het hoofd trekken van ellende. Beide op dit forum terug te vinden.

Ik ben niet echt onder de indruk. Hou je geld in je zak en ga fietsen. De Miche wielen zijn prima, de naven zijn bombproof.
Ga anders of voor een goed stel alu wielen voor dit budget of leg er nog een paar honderd boven op voor een goed stel van volledig carbon. Dit lijkt een beetje op een mislukte tussenweg.

https://www.cyclingweekly.com/reviews/w ... 0-csi-disc

freddyarends
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:21

freddyarends 20 apr 2020 10:04

Bedankt voor het meedenken.

Ik heb uiteindelijk een set FFWD Tyro gekocht. Carbon set, tubeless en in de aanbieding bij Hopmans voor 669.
Snelle service van Hopmans, banden gemonteerd, goed contact per mail en snel geleverd.

Mooie lichte en degelijke set. Stijf in de bochten, draaien mooi, geven makkelijk snelheid bij aanzetten en houden de snelheid lang vast bij het uitrollen. Ze geven een geveol van meer snelheid, of is dat mijn eigen moraal? Ze bevallen in ieder geval goed.
Schwalbe one tubelesss banden, niet de mooiste afwerking, wel prima banden. (Ik had ze al in de niet tubeless variant) Deze rollen goed qua weerstand en hebben goede grip. Wangen zijn vrij licht van kleur, wel wat oneffenheden in de wang, maar daar rijden ze niet minder om.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 20 apr 2020 10:55

Zo'n full carbon velg is heel sterk, maar ik zou in jouw geval altijd meer dan 24 spaken hebben aangeraden. Als je 95 kg weegt en maximale betrouwbaarheid wil, neem je meer spaken in het achterwiel.

Groet,

Hans

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 apr 2020 12:27

freddyarends schreef: 20 apr 2020 10:04 ........Ik heb uiteindelijk een set FFWD Tyro gekocht. Carbon set, tubeless en in de aanbieding bij Hopmans voor 669...............
Met een adviesverkoopprijs van 999 Euro hoort deze prijs thuis in het "aanbiedingen" topic. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

freddyarends
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:21

freddyarends 21 apr 2020 00:04

@ HAns:
................................Zo'n full carbon velg is heel sterk, maar ik zou in jouw geval altijd meer dan 24 spaken hebben aangeraden. Als je 95 kg weegt en maximale betrouwbaarheid wil, neem je meer spaken in het achterwiel.............


De set is met een limiet tot 120kg en geschikt voor race en gravel wel een hele degelijke alleskunner. Volgens de eerste testgegevens moeten deze wel wat kunnen hebben. Lijkt mij geen probleem dus. We gaan het meemaken, de service en garantie van FFWD komen er volgens mij wel goed uit. Iemand andere ervaringen?

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 21 apr 2020 09:03

freddyarends schreef: 20 apr 2020 10:04 Bedankt voor het meedenken.

Ik heb uiteindelijk een set FFWD Tyro gekocht. Carbon set, tubeless en in de aanbieding bij Hopmans voor 669.
Snelle service van Hopmans, banden gemonteerd, goed contact per mail en snel geleverd.

Mooie lichte en degelijke set. Stijf in de bochten, draaien mooi, geven makkelijk snelheid bij aanzetten en houden de snelheid lang vast bij het uitrollen. Ze geven een geveol van meer snelheid, of is dat mijn eigen moraal? Ze bevallen in ieder geval goed.
Schwalbe one tubelesss banden, niet de mooiste afwerking, wel prima banden. (Ik had ze al in de niet tubeless variant) Deze rollen goed qua weerstand en hebben goede grip. Wangen zijn vrij licht van kleur, wel wat oneffenheden in de wang, maar daar rijden ze niet minder om.

Afbeelding
Hebben ze bij hopmans de banden gemonteerd voor je?
Weet zelf niet of ik perse tubeless wil gaan rijden, maar wel opzoek naar carbon velgen en dan is dit een mooie aanbieding natuurlijk! :)

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 21 apr 2020 14:42

freddyarends schreef: 21 apr 2020 00:04 @ HAns:
................................Zo'n full carbon velg is heel sterk, maar ik zou in jouw geval altijd meer dan 24 spaken hebben aangeraden. Als je 95 kg weegt en maximale betrouwbaarheid wil, neem je meer spaken in het achterwiel.............

De set is met een limiet tot 120kg en geschikt voor race en gravel wel een hele degelijke alleskunner. Volgens de eerste testgegevens moeten deze wel wat kunnen hebben. Lijkt mij geen probleem dus. We gaan het meemaken, de service en garantie van FFWD komen er volgens mij wel goed uit. Iemand andere ervaringen?
Zo'n gewichtslimiet zegt helemaal niets en wordt vaak gebruikt om klanten zand in de ogen te strooien. Je kunt namelijk iemand hebben van 120 kg die 10.000 km per jaar in weer en wind fietst en iemand van 120 kg die 2000 km maximaal per jaar fietst alleen in moor weer. Welke rijder van 120 kg wordt dan bedoeld?

Ik wilde alleen maar zeggen dat je een lichte concessie hebt gedaan aan je eigen wens om spaakbreuk zo veel mogelijk te vermijden. Met 32 spaken is dat risico namelijk beslist kleiner, mits het wiel goed strak wordt gespaakt.

Groet,

Hans

Plaats reactie