Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ingesleten velgrand speed AL42 na 5000 km

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 07 apr 2020 08:29

hein69 schreef: 04 apr 2020 20:34 @Orlok de fiets gaat elke 3 maand naar fm voor een volledige controle ,dit doe ik al 2o jaar nog nooit problemen mee gehad om de 3 à 4 jaar koop ik een nieuwe fiets deze worden altijd tot in de puntjes onderhouden.Elke onderhoudsbeurt kost mij maximum 3o€ dus max.90€ op een jaar wat ik persoonlijk niet veel vind om een gans seizoen op weg te gaan feilloos schakelen en nog nooit problemen gehad onderweg.Enkel ditmaal problemen met het achterwiel ,dit heb ik nog nooit meegemaakt dus daarom deze vraag op fiets nl.
Hoe maak je je fiets schoon na een rit in de winter?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 10 apr 2020 11:30

Denk dat hier de combinatie van een slecht frameontwerp / bezuiniging. Scott i.c.m. onjuist gebruik van je remmen tot de overmatige slijtage heeft geleid (garantie is het in ieder geval zeker niet).
Scott heeft de keuze gemaakt om de rem van de achterbrug te halen en te verplaatsten naar onder het bracket. Wat naast mooier (smaak) gewon veel meer nadelen heeft (rem wordt een vuilvanger en is lastiger af te stellen).
Je achterem is niets meer dan een aanvulling op je voorrem en wordt in normale (Nederlandse) omstandigheden eigenlijk nauwelijks belast, Als er al iets verslijt is het je voorvelg, slijt je achterwiel sneller dan zul je bij jezelf te rade moeten gaan en wellicht je remgebruik wat aan moeten passen (en voorlopig uit de buurt van carbon velgen blijven)

Plaats reactie