Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fulcrum wind 40 / 55 (DB)

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 30 mar 2020 17:05

Ik kijk al een tijdje uit naar een nieuwe allround wielset voor mijn racefiets. Gewicht is bij mij niet het allerbelangrijkste. KWALITEIT staat met stip genoteerd bovenaan mijn lijst. Hierbij ben ik op de Fulcrum wind DB wielset 40mm gekomen.

Helaas vind ik hier weinig reviews over aangezien deze nog vrij recent zijn. Iemand ervaring of een opinie over deze wielset? Momenteel staan deze zeer gunstig geprijsd bij Futurum, vandaar dat ik nu echt wel in de startblokken sta deze aan te schaffen - maar een laatste duwtje in de rug kan nooit kwaad :)

(ps: moest er iemand nog een kortingsbon hebben van futurum die niet verzilverd gaat worden, altijd welkom in pb)
It's just a hill - Get over it

dehulk11
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 jun 2009 17:46

dehulk11 02 apr 2020 10:35

Ik heb geen ervaring met de wielen helaas en kan er ook weinig over vinden. Ik zag wel dat deze nu ook bij Mantel voor eenzelfde prijs staan.

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 02 apr 2020 10:59

Mijn vriendin heeft ze in haar fiets. Was toen helemaal niets over te vinden. Inmiddels wel een aantal reviews. Wielen zien er zeer strak uit en zijn mooi afgewerkt. 28mm 5000 bandjes vallen er mooi op. Ze zijn glanzend en heel donker grijs ipv zwart. Stickers kunnen er eventueel af. De rode zijn er hier afgegaan. Bij Hopmans waren ze nog een paar tientjes goedkoper zelfs. Hoe ze fietsen weet ik niet. Mijn vriendin is licht en heeft geen referentie met hoge wielen dus die kan er ook weinig over zeggen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 apr 2020 12:41

Garantieafhandeling, of coulance mocht het buiten de garantietermijn fout gaan zou ik bij Futurum meer vertrouwen in hebben dan bij Mantel.
Heel persoonlijke ervaring en enkele positieve verhalen van anderen betreffende Futurum.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Koenie
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 nov 2015 15:49

Koenie 02 apr 2020 15:59

obbe schreef: 02 apr 2020 10:59 . Ze zijn glanzend en heel donker grijs ipv zwart. Stickers kunnen er eventueel af. De rode zijn er hier afgegaan.
Toevallig liep ik ook naar deze wielen te kijken omdat ik op zoek ben naar een upgrade voor de wielen in mijn Tarmac SL6. Obbe, begrijp ik je goed dat de velgen helemaal glimmend donkergrijs zijn ipv zwart ? of is het glimmend zwart met donkergrijs ? ( zo dacht ik het namelijk op de foto te zien).

Vwb de opmerking van Lcsmet kan ik alleen maar beamen, ook ik heb erg goed ervaringen met de garantieafhandeling van Futurum.
Specialized Tarmac SL6 Disc

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 02 apr 2020 17:11

Heb nog even gekeken en vergeleken met mijn eigen matzwarte carbon velgen. Ze zijn dan heel, heel donker grijs en ik denk niet dat het in iedere fiets mooi staat. Maar smaken verschillen 😉

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 apr 2020 17:26

obbe schreef: 02 apr 2020 17:11 Heb nog even gekeken en vergeleken met mijn eigen matzwarte carbon velgen. Ze zijn dan heel, heel donker grijs en ik denk niet dat het in iedere fiets mooi staat. Maar smaken verschillen 😉
Deze wielen zijn glanzend UD carbon, veel andere wielen zijn mat en dat geeft een andere kleur.
Ik heb de Bontrager XXX wielen en die zijn ook glanzend UD carbon.
Afhankelijk van het licht krijg je de indruk dat ze antraciet grijs zijn maar ze zijn wel degelijk zwart.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

obbe
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14

obbe 02 apr 2020 17:58

Ben het met je eens dat mat en glanzend een andere kleur geeft maar bijvoorbeeld Bora’s zijn echt zwarter ondanks dat deze ook UD en glanzend zijn. Zelfde fabrikant. Daarom zou ik ze altijd willen zien voor ik ze kocht. Of de mogelijkheid hebben ze terug te sturen maar of je dat doet als ze bij je in de woonkamer staan😀

Koenie
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 nov 2015 15:49

Koenie 02 apr 2020 18:57

Dank voor jullie reacties mbt de kleur, mijn Tarmac is glimmend zwart dus ik wil ze toch wel even zien in het echt voordat ik tot aankoop overga. Dank :like:
Specialized Tarmac SL6 Disc

Pijp ie
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 feb 2014 15:51

Pijp ie 02 apr 2020 19:09

Geen ervaring met de wielen wel met de service van futurum en die was in mijn geval gewoon goed.

Wel opletten bij een wielset bij futurum, soms zijn lijken ze heel goedkoop maar dan zitten er bv geen specifieke brakepads voor carbon wielen bij of geen snelspanners...

Pijp ie
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 feb 2014 15:51

Pijp ie 02 apr 2020 19:09

Geen ervaring met de wielen wel met de service van futurum en die was in mijn geval gewoon goed.

Wel opletten bij een wielset bij futurum, soms zijn lijken ze heel goedkoop maar dan zitten er bv geen specifieke brakepads voor carbon wielen bij of geen snelspanners...

dehulk11
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 jun 2009 17:46

dehulk11 06 apr 2020 14:24

Ik heb nu de 40c variant en eerste rit mee gemaakt. Ziet er wel iets anders uit dan de disc variant vanwege het remvlak.
Bijlagen
Wielset Fulcrum-02.jpeg

Plaats reactie