Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Het grote gravelbanden topic

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 26 aug 2021 12:37

ERE Research is een merk van One Way Distribution (importeur van o.a. Cube). Zij maken in ieder geval niets zelf en plakken er alleen hun naam op (waarschijnlijk doen ze ook niet veel research, hoewel de naam anders doet vermoeden)

Gebruikersavatar
PietvanderVelde
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2021 13:30
Contact

Gebruikersavatar PietvanderVelde 26 aug 2021 13:34

Beste Maruss

Ik ben de eigenaar van Ere Research en niemand anders, OneWay is onze distributeur voor Nederland en stickers gaan alleen op producten die ik heb ontworpen en ontwikkeld.

Met vriendelijke groeten

Piet van der Velde
CEO Ere Research.

Gebruikersavatar
PietvanderVelde
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2021 13:30
Contact

Gebruikersavatar PietvanderVelde 26 aug 2021 13:38

havana schreef: 26 aug 2021 10:51 Die ERE Research zijn toch gewoon Panaracer banden? Of was het Challenge? Ik ben de draad even kwijt, maar volgens mij zei Mackers zoiets.
Nee Ere Research is Ere Research en heeft niets met Panaracer of iets anders te maken.

Met vriendelijke groeten

Piet van der Velde
Eigenaar Ere Research.

Gebruikersavatar
PietvanderVelde
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2021 13:30
Contact

Gebruikersavatar PietvanderVelde 26 aug 2021 13:49

Hallo Joost,


Jammer dat je deze ervaring hebt, als ik wat voor je kan doen mbt het sealen van de band, dan hoor ik het graag.


Met vriendelijke groeten


Piet van der Velde
Eigenaar Ere Research
Suntoro schreef: 26 aug 2021 09:22
JoostG schreef: 25 aug 2021 10:02 Tijdje terug heb ik de ERE Research Tenaci banden gekocht. Na met veel plezier lang op de WTB By Way gereden te hebben (650B), wilde ik eens wat anders proberen op een 28inch velg.
Dat werd niet echt een succes:
* Ik rijd veel lek met deze band. Ongeveer iedere 200-300km lijkt het wel raak te zijn.
* Moeizaam worden de gaatjes gedicht met latex, en soms gaat het gedichte lek na verloop van tijd toch weer lekken (misschien werkt de combi latex en deze band niet).
* De band verliest veel lucht/druk, waardoor je voor iedere rit opnieuw mag pompen. Ik loop al een tijdje mee in het tubeless circuit en heb alles uit de kast gehaald om dit op te lossen. Dat is niet gelukt.
* De band is niet noemenswaardig sneller en heeft zeker niet meer grip.
Dit setje zit inmiddels weer in een wieltas....
Ik ben eigenlijk ook niet zo enthousiast over de Tenaci's 44mm. Ze blijven bij mij niet goed op druk. Had ze gekocht omdat ik iets minder profiel wilde voor mijn woon-werk ritten, maar wel wilde kunnen blijven gravelen.

T.o.v. van mijn Teravail Cannonball's 42mm (light&supple) lopen ze niet merkbaar lichter. En lijken ze ook wat stugger. Voornamelijk rijd ik er verhard mee met woon-werk ritten. Gaat op zich prima, ook gravelen gaat prima. Grootste nadeel vind ik dat ze niet goed op druk blijven. Bij een lange gravelrit 6u plus ritten zijn ze een flink stuk zachter. Dat merk ik ook na een werkdag. 's Morgens opgepompt, maar terug naar huis een stukje zachter. Tijdens bouncy gravelritten gaat dit nog een stuk sneller.

Ik heb al andere sealants geprobeerd naast Stans. Nu met Peaty's erin. De achterband lijkt nu iets harder te blijven, maar de voorband loopt nog steeds langzaam leeg in dag.

Zit er aan te denken om de Cannonballs weer te monteren, want zoveel langzamer rijden die ook niet op verhard. Qua breedte scheelt het ook niet echt veel.

Volgende band wordt waarschijnlijk een Teravail Washburn of Rampart, misschien wel een combi van die 2 in 42mm breedte.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 26 aug 2021 13:55

havana schreef: 26 aug 2021 10:51 Die ERE Research zijn toch gewoon Panaracer banden? Of was het Challenge? Ik ben de draad even kwijt, maar volgens mij zei Mackers zoiets.
Ik weet van niets :)

Ik heb wel het idee dat Ere veel geschreeuw en weinig wol is, maar ik weet niets van de herkomst van hun bandjes.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
PietvanderVelde
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2021 13:30
Contact

Gebruikersavatar PietvanderVelde 26 aug 2021 14:27

JoostG schreef: 06 jul 2021 10:45
huskrod schreef: 06 jul 2021 09:56 Heeft iemand ervaring met 44mm wtb raddlers? En dan vooral, heeft iemand ze normaal kunnen monteren? Per band ben ik ongeveer een dag bezig om ze zonder hobbels erom te leggen. Heb alle youtube filmpjes ook wel gehad inmiddels.
Met of zonder binnenband? En vergeet ook niet dat de velg ook een flinke rol speelt. Een band is op de ene velg een appeltje-eitje en op de andere velg een pain in the ass.




Ik heb gisteren een setje Ere research Tenaci geïnstalleerd: voor was een fluitje van een cent, achter een hel (waarbij ook de pomp het begaf). Loop net langs de fiets: voor niets te zien, één zijde van achterband niets te zien, andere zijde is onwijs aan het 'zweten' (zo poreus als maar zijn kan :?
Hallo Joost!

Kan ik je helpen met die achterband? want dat is niet OK.
Mail me even op info@ereresearch.com


Met vriendelijke groeten

Piet van der Velde
Eigenaar Ere Research

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 26 aug 2021 15:13

havana schreef: 26 aug 2021 10:51 Die ERE Research zijn toch gewoon Panaracer banden? Of was het Challenge? Ik ben de draad even kwijt, maar volgens mij zei Mackers zoiets.
Rene Herse Komt van bij Panaracer.

LacsapOV
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 10 mei 2019 19:52

LacsapOV 28 aug 2021 11:28

wasbeer2006 schreef: 25 aug 2021 20:41 Los over hard en gravel zijn altijd moeilijk, maar aan dit profiel kan je al zien dat deze band daar slecht in is.

Als je een band wilt hebben die daar goed is zal het tegen eerste over vrijwel de hele band eenzelfde profiel moeten hebben.

Deze band zijn twee in een. Een vol loopvlak voor minder weerstand en noppen op de wang voor de grip, dat soort banden geven zelden vertrouwen.

Daarnaast staat de uiterste rij te ver, het had een schwalbe kunnen zijn :)
Die hebben dat nu verbeterd.
Het werkt opzich wel met die buitenste noppen. De fiets op z'n kant gooien en je hebt grip. Voor in de singletracks gaat dit super.
Alleen als je rustig instuurt zoals op gravel dan mis je grip en gevoel. Dus gewoon hard ingooien op gravel. 🤔😃

Kones
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2020 16:18

Kones 10 sep 2021 20:07

Hallo Allemaal :D

Hier een verfijnd topstone lefty3 grx800 Di2 rijder :roll: ik heb nu de wtb by the way achter en de wtb riddler voor 47 mm voor de zomer 640b wielset! Maar ik heb iets moois gevonden van wtb de sendero ( geen sandero ) ook 47 mm!

Kan ik mooi mtben en alles doen, tevens ook maar een extra set aangeschaft, want op de weg met noppen voor woon werk is aanpoten :lol:

ilanman
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 mei 2019 11:50

ilanman 17 sep 2021 18:07

Waar zijn fatsoenlijke 26 inch gravelbanden te vinden?

Ik heb bij best wat online shops gekeken, maar vind tot nu toe erg weinig. Ik heb een 26 inch mtb, met 2.20 inch noppenbanden. Prima voor mtb trails en ik kan er ook best wat gravelroutes op doen. Maar voor langere tochten zou iets dat lichter rolt fijn zijn. Ik denk meer rond de 38/40mm, met redelijk glad loopvlak en licht tot matig profiel langs de randen.

Ik zie wel hier en daar wat 26 inch banden, vooral echte mtb bandjes, maar die heb ik al. Of touring of urban bandjes, maar die lijken me qua profiel niet ideaal.

Tnx!

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 17 sep 2021 18:29

ilanman schreef: 17 sep 2021 18:07 Waar zijn fatsoenlijke 26 inch gravelbanden te vinden?

Ik heb bij best wat online shops gekeken, maar vind tot nu toe erg weinig. Ik heb een 26 inch mtb, met 2.20 inch noppenbanden. Prima voor mtb trails en ik kan er ook best wat gravelroutes op doen. Maar voor langere tochten zou iets dat lichter rolt fijn zijn. Ik denk meer rond de 38/40mm, met redelijk glad loopvlak en licht tot matig profiel langs de randen.

Ik zie wel hier en daar wat 26 inch banden, vooral echte mtb bandjes, maar die heb ik al. Of touring of urban bandjes, maar die lijken me qua profiel niet ideaal.

Tnx!
Ik zou de Continental Speed King (bij Bikester) eens proberen. Of een CST Brooklyn Pro of een Schwalbe Hurricane (bij Giga Bikes). Allen nog in 26" verkrijgbaar, maar wel 2.2 in de breedte. Conti's vallen wel smal.

Als lichte band misschien een Schwalbe Furious Fred 2.1 . Veel op gereden op mijn mtb vroeger, maar ik denk niet dat die nog verrkijgbaar zijn.

ilanman
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 mei 2019 11:50

ilanman 17 sep 2021 21:10

Suntoro schreef: 17 sep 2021 18:29
ilanman schreef: 17 sep 2021 18:07[…]
Ik zou de Continental Speed King (bij Bikester) eens proberen. Of een CST Brooklyn Pro of een Schwalbe Hurricane (bij Giga Bikes). Allen nog in 26" verkrijgbaar, maar wel 2.2 in de breedte. Conti's vallen wel smal.

Als lichte band misschien een Schwalbe Furious Fred 2.1 . Veel op gereden op mijn mtb vroeger, maar ik denk niet dat die nog verrkijgbaar zijn.
Tnx, maar zouden die, gezien de diameter, niet ook nog wat zwaar rollen voor het langere werk, bijvoorbeeld 100+km gravelrides? Ik heb ook nog Schwalbe Crazy Bob’s van 2.35 liggen. Maar meer geschikt voor het strand, leek me?

Ik zie nu op Bikester wel Michelin Country Rock’s (26x1.75) staan. En nog best goedkoop ook. Zijn die een beetje OK (bij licht/medium gravel en met name droge ondergrond)?

Plaats reactie