Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Het grote gravelbanden topic

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2248
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 04 nov 2021 08:42

Ik ben zeer tevreden over de Vittoria Terreno Dry, die het opvallend genoeg ook nog lang doet bij vochtige omstandigheden, maar niet meer in blubber of ruwe kiezel. Dat laatste is nog enigzins oplosbaar door de druk flink te laten zakken. Ik zeg er direct bij dat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1475
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 04 nov 2021 09:06

Den Deze schreef: 04 nov 2021 07:59 Mijn.....WTB Venture....
Volgend jaar (28/05/2022) ga ik Smugglers Path rijden.....
T is een route met zanderige ondergrond, dan zal die venture best een goede keuze zijn.

Den Deze
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14

Den Deze 04 nov 2021 10:22

TKMP schreef: 04 nov 2021 09:06
Den Deze schreef: 04 nov 2021 07:59 Mijn.....WTB Venture....
Volgend jaar (28/05/2022) ga ik Smugglers Path rijden.....
T is een route met zanderige ondergrond, dan zal die venture best een goede keuze zijn.
Intussen 1200km gereden met de Venture, die doen het idd eigenlijk heel goed.
De Riddler is er ook eentje om te overwegen.
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 04 nov 2021 12:59

TKMP schreef: 03 nov 2021 10:37 Ik denk dat de challenge wat smaller zullen vallen.
Ik heb zelf de 25mm versie en die is net geen 24mm en ook niet zo hoog.
Ze bollen lekker en zijn grippy in bochten. Met remmen schuiven ze wel sneller dan ik verwachte, tov corsa control.
Sommige duimen krijgen de challenge maar moeilijk op de velg. Dat kan ook aan de velg liggen. Fulcrum gaat prima.

Edit:Hoewel de strada best stevig is, is het vooral een weg bandje.
Ik heb de 30mm strada besteld :winkthumb:

hayes

hayes 06 nov 2021 10:10

Ik had de Schwalbe G-One Bite op de fiets gelegd voor bosritjes (heide/bosgrond) in Noord-Brabant. De nacht na onze aankomst de hele nacht goed doorgeregend. Alle paden lagen er heel vet en modderig bij. En dan bots je heel snel op de limieten van de Bite. Het was continu glijden. En dat rijdt echt niet relaxed. M'n andere ritjes gewoon op de baan gefietst.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 nov 2021 17:22

Ik heb vandaag de eerste rit op de WTB Resolute (42mm) gedaan. Erg aangename band, bolt eigenlijk nog best lekker (ook op asfalt) en de grip is ook heel erg goed.
Nu lag er vandaag niet echt veel modder (toertocht Pulle, Wout van Aert nog tegen gekomen op de tocht :D ) maar op de weg naar huis toch nog een stevige modder/bagger strook meegepakt, erg goed te doen met deze banden.

Ik heb vorig jaar met de WTB Sendero (47mm, 650b) afgewerkt, die vond ik wat traag lopen en vooral wat lastiger in de bochten. De Resolute is een stuk ronder waardoor bochten wat vlotter gaan (voor mij)

Banden ging vlot op de velg en waren erg makkelijk tubeless te krijgen.
Afbeelding

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2135
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 07 nov 2021 19:51

Vandaag de Riddlers eraf gehaald (met minder druk ook minder lekken....) en vervangen voor SCHWALBE G-ONE ALLROUND ADDIX PERFORMANCE RACEGUARD TLE GRAVEL VOUWBAND.
Dat is weer gekende Schwalbe kwaliteit! Voelt degelijk aan, ziet er goed uit, skinwall vind ik persoonlijk beetje oubollig overkomen, gaat lekker op de velg, krijg ik met de vloerpomp nog in de velg "geplopt", gelijk dicht zonder latex.
Uurtje later wel nog 60mL latex toegevoegd, just in case. Klein blokje om, 3km, en rijdt erg prettig. Morgen ritje woon-werk, kleine 30km asfalt. Ben benieuwd.
Staan nu op 4,2 bar (max. druk 5 bar).

Edit: vandaag woon-werk gereden, zo'n 55km. Die Schwalbes voelen erg prettig aan, stuurt strakker dan voorheen en voelt ook sneller aan. Ook merkbaar meer comfort bij dezelfde druk. Voor mij persoonlijk een goede verbetering.
Dogma F

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 13 nov 2021 22:21

Keuzes, keuzes, keuzes. Wat moet je kiezen? Komend van Sawtooth 42mm (Specialized) en Riddler 45 (WTB) moet ik nu kiezen voor één band, Te gebruiken voor asfalt (80%) en gravel (20%), geen modder. Ben voorstander van 38 of smaller, ik rij voornamelijk asfalt. Voor blubber heb ik kleinere wielen met dikkere banden (50mm) met flink profiel.
Dit topic lezende kom ik bij de volgende opties uit. Die niet allemaal goed te krijgen zijn. Wat raden jullie aan en hebben jullie tips waar nog iets te halen is?

-Bontrager GR1 Team Issue 35 mm (pas in de loop van volgend jaar te krijgen)
-Schwalbe G-One Allround Addix Speedgrip Evo 35 mm (nergens te krijgen)
-Pirelli Cinturato Gravel H 35mm (voor 54,95 per stuk bij Futurum)
-Byway van WTB 34mm (nergens in die maat te vinden)
-Continental Speed King Performance Gravelband 35mm (nergens te vinden).

Ben benieuwd naar ervaringen, tips of andere reacties.
Michiel

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 13 nov 2021 23:27


Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 nov 2021 00:17

fietsvriend schreef: 13 nov 2021 22:21 Keuzes, keuzes, keuzes. Wat moet je kiezen? Komend van Sawtooth 42mm (Specialized) en Riddler 45 (WTB) moet ik nu kiezen voor één band, Te gebruiken voor asfalt (80%) en gravel (20%), geen modder. Ben voorstander van 38 of smaller, ik rij voornamelijk asfalt. Voor blubber heb ik kleinere wielen met dikkere banden (50mm) met flink profiel.
Dit topic lezende kom ik bij de volgende opties uit. Die niet allemaal goed te krijgen zijn. Wat raden jullie aan en hebben jullie tips waar nog iets te halen is?

-Bontrager GR1 Team Issue 35 mm (pas in de loop van volgend jaar te krijgen)
-Schwalbe G-One Allround Addix Speedgrip Evo 35 mm (nergens te krijgen)
-Pirelli Cinturato Gravel H 35mm (voor 54,95 per stuk bij Futurum)
-Byway van WTB 34mm (nergens in die maat te vinden)
-Continental Speed King Performance Gravelband 35mm (nergens te vinden).

Ben benieuwd naar ervaringen, tips of andere reacties.
Topic hijack.

Ik heb een stel ByWays (bruine wang) die iets van 250km hebben gereden. Ik heb ze gewisseld destijds omdat ik anders geen spatborden op mijn fiets kreeg (moest naar een smallere band hiervoor). Daarna niet meer omgewisseld.

Misschien zijn die banden wel wat voor je.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 nov 2021 05:55

Ik heb die ByWay banden ook, bij het minste vocht op de grond heb je echt niets grip meer.

Als het volledig droog is, zijn ze best goed. Snel bollen doen ze echter niet. De heel erg groffe WTB Resolute zijn nauwelijks trager
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 nov 2021 09:21

Deze week mijn 1e testrit gemaakt met mijn 650B standsetup met Schwalbe G-One Speed 50 mm erop.

Het lag er droog bij en dat was maar goed ook want deze banden hebben natuurlijk helemaal geen grip in het nat. Dat is natuurlijk niet zo vreemd.

650B rijdt best leuk, maar de snelheidspenalty is toch wel fors. Aangezien ik met een powermeter rijd kan ik dat best aardig kwantificeren. Ik schat dat mijn gemiddelde zo'n 1-2 km/uur lager lag.

Ik vond het gevoel van 650B precies zoals de theorie het stelt: je trekt wat sneller op, maar op snelheid blijven is lastiger. Je voelt een beetje alsof je op kinderfiets fietst.

Plaats reactie