Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubolito

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 28 sep 2020 17:10

Als je een Tubolito voor nood gebruikt, kan je hem daarna weer leeg laten lopen, net zo compact oprollen en hergebruiken?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 sep 2020 17:36

Ja.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 13 nov 2020 12:10

Na een kleine 1000km achterband lek. Gelukkig pas op het werk en niet onderweg. Nu een nieuwe besteld maar ook een set om te plakken. Kijken of dat gaat lukken. Het gaat hier om de achterband een normale Tubolito. Ik rijd trouwens met een Rubino Pro Speed. En dat is ook niet de beste band voor dit weer.

Voor rijd ik sinds kort met een ander wiel. De Tubolito S-Road heb ik overgezet. Dat ging goed al moet je erg opletten en voorzichtig te werk gaan zodat de Tubolito niet ergens klem komt te zitten. Inmiddels 150km mee gereden dus daar geloof ik nu wel in. Het nieuwe achterwiel kan ik dus morgen pas monteren als ik de plakkers binnen heb.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 nov 2020 13:37

Persoonlijk zou nooit met Tubolito's gaan rijden als daily driver, dan wordt het wel een hele dure hobby. Wel als thuiskomer.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 13 nov 2020 13:50

Ik ook niet :lol: Maar toevallig kwam het zo uit vandaag dat ik de andere fiets te pakken had voor WW-verkeer. Mijn daily driver heeft geen Tubolito en iets stevigere banden (Rubino Pro Control).

Ik ben wel benieuwd waar de Tubo lek is. Hopelijk niet het ventiel (probleem dat veel wordt genoemd in reviews). Als het wel het ventiel is dan is Tubolito als binnenband voor mij geen blijvertje. Ik vind het echt niet erg een keer een nieuwe binnenband te moeten kopen maar niet elke 1000km. :mrgreen:
Ride bikes, not tanks!

martinobongo2
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13

martinobongo2 13 nov 2020 13:59

Met Havanna........bij mij ging juist het plastic ventielbuisje van de turbolito kapot, daar waar ventieldopje ingedraaid is. Toch iets te kwetsbaar, maar prima als compacte thuiskomer :-)

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 14 nov 2020 22:25

De Tubo vervangen voor een nieuwe. Nu kan ik het lek in de oude niet vinden.... Onder water gehouden. Geen bubbels gezien.... Dus in eerste instantie weer gemonteerd. Maar ik verlies toch druk...maar heel minimaal. Dus dat vergt nader onderzoek...
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 15 nov 2020 08:49

Het lek toch gevonden. Een heel klein gaatje dat niet bubbelt. En ik moest de Tubo wat uit elkaar trekken om het te zien. Probleem is ook dat je dit soort binnenbanden niet echt onder flink wat druk kunt zetten als je 'm zo in je handen hebt. En dan zie je lekken ook minder snel.

Verslag van het plakken volgt nog niet aangezien deze eerst op de plank komt te leggen. Plakken doe ik wel als ik deze weer nodig heb.
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 25 nov 2020 09:45

He, getverderrie, Vandaag weer lek met de nieuwe binnenband. Ik moet nog even kijken waar het lek precies zit maar ik heb een vermoeden dat het dezelfde plek is en dat er dus nog iets in de buitenband zit wat ik over het hoofd heb gezien. Ik ben nog wel rijdend thuis gekomen. Vandaar dat ik hetzelfde kleine lek vermoed.

Nu maar hopen dat die plakkers goed werken. Ik heb nog een nieuwe buitenband liggen dus die ga ik maar monteren zodat ik kan uitsluiten dat er nog iets in de buitenband zit (als ik straks weer snel lek rijdt).
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 nov 2020 20:23

Nou, dat lek in de nieuwe Tubo is veroorzaakt door een ander voorwerp in de band. Een scherp stuk metaal. Toch voor de zekerheid een nieuwe buitenband erop gezet. En ik heb de Tubo geplakt. En dat werkt prima. Goed schoonmaken met een bijgeleverd alcoholdoekje en dan een plakkertje erop. Die is zelfklevend. Even 5 minuten flink aandrukken en klaar. Ik heb er al een rondje mee gemaakt en de band is nog vol. :lol:
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 mar 2021 10:42

Deze maar weer eens een kick geven. Ondertussen al flink wat kilometers op de Tubolito's gereden. En ondertussen al twee geplakt. Gewoon domme pech dat ik twee keer achter elkaar lek heb gereden, dat wijd ik dus niet aan de Tubolito's. Dat plakken werkt echt prima met hun eigen plakkers. Ik ben tevreden en zelf zo dat ik nu twee fietsen op tubolito's heb staan.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 29 mar 2021 11:00

Gisteren nog over gesproken. Kameraad heeft voor de lol eens geprobeerd een stuk uit zijn (lekke) Tubolito te snijden. Met een mes lukte het hem niet, hij heeft er een schaar voor moeten gebruiken. Dat zegt toch ook al iets .

Ik gebruik ze nu ook als standaard binnenbandjes, totnogtoe (2021) nog niet lek gereden.
Afbeelding

Plaats reactie