Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Cube CUBE RA 0.8 CX wielen tubeless te maken?

Metkrampomhoog
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2016 11:25

Metkrampomhoog 20 apr 2021 14:15

Top, allen hartelijk dank voor het meedenken. @orlok : ik heb het draadje geloof ik door de tijd heen wel 3 keer gelezen, dat ik het niet tegen ben gekomen zegt dat ik wat zorgvuldiger moet lezen.

Net als eerder genoemd ben ik wel een beetje onder de indruk van de expliciete tekst "tubes only" op de band. Nu is er al eerder aangegeven dat het blijkbaar wel gewoon kan. Wat is het worst case scenario? Dat de band eraf springt terwijl je over een ruig stuk terrein rijdt? Ik ben 85kg , dus niet de allerlichtste fietser.

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 20 apr 2021 15:48

Ik denk dat je redelijk gek moet doen wil de orignele tubes only schwalbe d'r af knallen, die zit best stevig vast.
Rule #5

Metkrampomhoog
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2016 11:25

Metkrampomhoog 08 jul 2021 10:54

Ik vind het zelf altijd fijn als er terugkoppeling wordt gegeven, dus hierbij nog mijn ervaring:

Banden ook tubeless gemaakt en mijn ervaringen zijn zoals eerder gemeld door anderen louter positief. Ik vind het een enorme upgrade, fiets rijdt significant beter. Verder ook al een leuke tocht gemaakt in de veluwe en daarbij met redelijk snelheid een goede afdaling gemaakt en met mijn 90 kilo is de band blijven zitten :D

Plaats reactie